25 FPS – neobični filmovi za oko, um i dušu

Izvanredne filmove imali smo priliku pogledati prošlog četvrtka, kada nam je gošća Klubodroma PFT-a Marina Kožul,selektorica i producentica Internacionalnog festivala eksperimentalnog filma i videa 25 FPS, donijela dašak međunarodnog stvaralaštva. Spada li ono u eksperimentalu i kako definirati danas to alternativno područje umjetničke kreacije, pitanja su o kojima smo popričali nakon projekcije.

 

DSC_0021

Od filmova, prisutnima su se posebno dopali “Bailu Dream” Francuza Nicolasa Boonea i “Butter Lamp” Hu Weija. Prvi govori o jednom kineskom gradu u pokrajini Sichuan kojega su nakon potresa vlasti izgradile po modelu francuskih gradića. Film od 12 minuta snimljen je u jednom kadru u kojemu pratimo kameru dok prolazi gradom. Povremeno ona slijedi stanovnike i turiste, odnosno statiste, kojima upute daje prevoditeljica čiji glas čujemo u off-u. Naime, film je bio sniman u turističke svrhe, no redatelj je zagrebao dublje u priču i prikazao prostor u kojemu se kič autoritativnog režima, miješa s bizarnim situacijama i brutalnom svakodnevicom.

 

Wei je putem jednostavne priče začinjene finim humorom i apsurdom, kao i nizom detalja, postavio jednu naspram druge prošlost i sadašnjost, tradiciju i suvremenost, artificijalnost i izvornost. Ovaj kinesko-francuski film govori o putujućem fotografu i njegovom asistentu koji se zaustavljaju u jednom tibetanskom selu, gdje na raznim pozadinama (od Maove slike, do Palače Potala i Disneylanda) fotografira njegove stanovnike.

 

DSC_0025

Kožul nam je u uvodnoj riječi predstavila festival i istoimenu udrugu koja ga organizira te najavila skorašnje izlaženje hrvatskog prijevoda “Povijest eksperimentalnog filma i videa” A. L. Reesa.

Ivana-Nataša Turković, voditeljica Klubodroma PFT-a