Autor u gostima: Boris Poljak

Ovog četvrtka, 28. studenog s početkom u 20 sati sa zadovoljstvom predstavljamo snimatelja, redatelja i filmskog pedagoga Borisa Poljaka koji će putem Zooma predstaviti svoje uratke i razgovarati s okupljenom publikom Kluba Pulske filmske tvornice o splitskoj sceni, snimanju dokumentarnih i eksperimentalnih filmova, filmskoj pedagogiji, nagradama i priznanjima i drugim specifičnostima svog rada.

Razgovor će moderirati Marko Zdravković-Kunac.



Program

 

ONKRAJ

2002., eksperimentalni, 17 min., Hrvatski filmski savez

Film se zasniva na optičkom eksperimentu s točkastim izvorima svjetla. Tako nastali kaleidoskopski svjetlosni uzorci / oblici izloženi su stalnim grafičko-kromatskim transformacijama u kojima poprimaju mistično-oniričke dimenzije.

Koautor: Damir Čučić

Montaža: Damir Čučić

Glazba: Goran Štrbac

 

 

LUČONOŠA

2009., eksperimentalni, 5 min., Hrvatski filmski savez 

Film se zasniva na optičkom eksperimentu s točkastim izvorima svjetla i odgovarajućim filterima. Tijekom eksperimenta svijetlo prolazi kroz prepreku, a prepreka je ljudska šaka. Pokretima šake i prstiju ispred objektiva nastaju zanimljivi kromatski oblici. Krajnji rezultat je optička avantura u kojoj je svijetlo instrument, a prsti na instrumentu izvode (sviraju) svojevrsnu vizualnu glazbu.

 

Režija: Damir Čučić, Boris Poljak

Kamera: Boris Poljak

Producentica: Vera Robić-Škarica

 

 

ONI SAMO DOLAZE I ODLAZE

2017., dokumentarni, 20 min., Hrvatski filmski savez

Rano u zoru, prije izlaska sunca, plaža postaje poprište susreta dvaju suprotnih svjetova. Vraćajući se iz noćnog života, njome prolaze brojne grupice mladih na putu kući. Istovremeno, na plažu polako dolaze stariji ljudi, čiji dan tek počinje.

 

Scenarij: Boris Poljak

Kamera: Boris Poljak

Montaža: Damir Čučić

Oblikovanje zvuka: Martin Semenčić

Producentica: Vera Robić-Škarica

 

HORROR VACUI

2023., dokumentarni / eksperimentalni, 24 min., Hrvatski audiovizualni centar

 

Pojam Horror vacui, strah od praznog prostora, upotrebljava se kao metafora koja izražava strah od neizvjesne budućnosti koja proizvodi osjećaj tjeskobe i usamljenosti. Kroz duge, asocijativno povezane kadar-sekvence, film upozorava na rastuću militarizaciju u svijetu i posljedice koje ima na ljudsku psihu. Budući da u filmu ne postoje odrednice vremena i mjesta događanja, u globaliziranu svijetu sve se može dogoditi bilo gdje i bilo kada.

 

Scenarij: Boris Poljak

Kamera: Boris Poljak

Montaža: Damir Čučić

Oblikovanje zvuka: Ruzina Frankulin

Producenti: Matko Burić, Hrvoje Selec

Distribucija: Marcella Jelić

 

__

 

BORIS POLJAK

Rođen je 1959. godine u Splitu, gdje je završio gimnaziju i studirao pravo. U Kino klubu Split od 1978. godine sudjeluje u realizaciji desetak neprofesionalni filmova kao snimatelj ili autor. Od 1988. godine profesionalno se bavi filmom. Kao direktor fotografije snimio je preko pedeset kratkometražnih (dokumentarnih i eksperimentalnih) filmova te tri dugometražna igrana filma i nekoliko dugometražnih dokumentarnih filmova. U svojstvu redatelja snimio je sedam filmova od kojih su tri u koautorstvu s Damirom Čučićem. Dugogodišnji je član Kino kluba Split i Hrvatskog filmskog saveza. Voditelj je brojnih snimateljskih radionica (Medijska škola „Ante Peterlić“, Kino klub Split itd.) Nagrađen je brojnim nagradama na domaćim i međunarodnim festivalima, od kojih su najznačajnije nagrade u Nyonu i Karlovym Varyma i Oberhausenu. Živi i radi u Splitu.

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.