Lenićeva lista: Nostalgija za svijetlom
Klubodrom Pulske filmske tvornice donosi ovoga četvrtka, 26. studenog, Lenićevu listu u sklopu koje će u 20 sati biti prikazan meditativni i višestruko nagrađivani dokumentarac čileanskog redatelja Patricija Guzmána “Nostalgija za svjetlom” (Nostalgia de la Luz, 2010). Program će biti održan u Klubu PFT-a, a ulaz je slobodan.
Film problematizira kršenje ljudskih prava u doba režima čileanskog generala Augusta Pinocheta te istovremeno izaziva nacionalnu praksu zaboravljanja i njezin manjak odgovornosti. Mjesto u njemu našli su intervjui i komentari osoba pogođenih terorom, astronoma i arheologa, dok je Guzmán preuzeo ulogu naratora. On se fokusirao na sličnosti između astronoma koji istražuju ljudsku povijest, u astrološkom svijetlu, i borbe brojnih čileanskih žena koje već desetljećima traže ostatke svojih bližnjih pogubljenih tijekom diktature. Paradoks kojega predstavlja glasi ovako: Čile je mjesto s najlakšim pristupom prošlosti, ali Čileanci nisu u stanju priznati i pomiriti se s njome. Zaključak kojega redatelj nudi je da samo oni koji razumiju svoju prošlost mogu živjeti u sadašnjosti i gledati u budućnost.
U svojim filmovima Guzmán se pretežno bavi političkim i socijalnim pitanjima koja more Čile, a u posljednjim radovima i posljedicama kršenja ljudskih prava. Najpoznatiji su mu filmovi „Čileanska borba“ (La Batalla de Chile), „Salvator Allende“ i „Dugme od perle“ (El botón de nácar) s kojim je na posljednjem Berlinaleu osvojio dvije nagrade.
NOSTALGIJA ZA SVJETLOM (Nostalgia de la Luz), dokumentarni, 2010, 90′, Francuska/Čile/Njemačka/Španjolska/SAD, engleski titlovi
Redatelj: Patricio Guzmán
Producent: Renate Sachse
Scenarij: Patricio Guzmán
Glazba: Miguel Miranda, José Miguel Tobar
Snimatelj: Katell Djian
Montaža: Patricio Guzmán, Emmanuelle Joly
LENIĆEVA LISTA je program Kluba Pulske filmske tvornice kojega filmski kritičar i autor Elvis Lenić posvećuje dokumentarcima različitih tematika i stilskih pristupa. Namjera je obuhvatiti filmove različitih godišta i kinematografija, kao i rubna ostvarenja koja koketiraju s drugim filmskim rodovima (eksperimentalni, igrani i drugo), rukovodeći se prvenstveno umjetničkim, a ne trendovskim kriterijima.