Predstavljanje 12. Škole filma + Kritičko rešeto s Borisom Poljakom

 

Premijera devet filmova nastalih u sklopu 12. Škole filma „Pulska filmska tvornica 2016.“ te Kritičko rešeto sa snimateljem i redateljem Borisom Poljakom bit će održani u Klubu PFT-a ove nedjelje, 20. studenog, s početkom u 20 sati. Na programu će biti osam kratkih dokumentarnih, eksperimentalnih i hibridnih filmova polaznika škole – Na moru Lare Šebelja, Iz ogledala Nastasje Miletić, A Silent Struggle Anđela Semolića, Nervi Aurore Dobrić, 1916. Svena Ryšlavya, S.O.U.R. Ivana Smoljana, Gorenje Michelea Bulešića i Dag Lev Sande Letonje-Marjanović – te Polip, kratki dokumentarni film mentora, odnosno voditelja škole Tome Zidića, Zorka Sirotića i Martina Šatovića. Projekciji će uslijediti Kritičko rešeto, čiji će gost ovoga puta biti Boris Poljak, profesionalni filmski i televizijski snimatelj, autor višestruko nagrađivanih eksperimentalnih filmova i član Kino kluba Split. On će analizirati i komentirati filmove polaznika, i pružiti im smjernice za eventualne dorade. Nakon prezentacije i rasprave bit će održan tulum uz zakusku.

 

img_6433

Za kratki dokumentarni opredijelili su se Lara Šebelja, koja u filmu Na moru portretira ribare u njihovoj svakodnevici, Ivan Smoljan, čiji je S.O.U.R. filmska razglednica grafita i natpisa iz 1945. prisutnim u modernom urbanom okruženju, i Sanda Letonja-Marjanović. Ona u Dag Levu pruža portret ekscentričnog znanstvenog zanesenjaka koji skriva mnoge tajne.

 

Kratki eksperimentalni su filmovi Iz ogledala Nastasje Miletić, priča o oživjelom ogledalu i njegovom spuštanju u grad, A Silent Struggle Anđela Semolića, gdje putem igre svjetla i sjene špiljske slike stvaraju razigranu zidnu kompoziciju, i Nervi Aurore Dobrić, u kojemu ekscesivno ponavljanje istih radnji postaje teret i patnja glavnoj protagonistici. Sven Ryšlavy napravio je kratki igrano-eksperimentalni film 1916., u kojemu donosi povijesnu sagu koja na začudan način spaja gusare, Kraftwerk, Tarantina i Ennija Morriconea, dok je Gorenje Michelea Bulešića kratki eksperimentalni/performans na temu rutinizacije ljudskih života i njezine kritike. Naposljetku, dokumentarni film Polip Tome Zidića, Zorka Sirotića i Martina Šatovića epska je avantura triju mentora koji se probijaju kroz alegorije, metafore i brijanja glave sve u nastojanju da snime svoj film.

 

logo-pft

12. Škola filma počela je u Klubu PFT-a 10. i trajat će do 20. studenog, a među voditeljima besplatne radionice je još producent i montažer Marko Zdravković-Kunac. Kao i do sada ona se sastoji od razrade ideje i scenarija, snimanja i montaže. Polaznici na njoj stvaraju kratke dokumentarne i eksperimentalne filmove s time da na raspolaganju imaju deset dana. Filmovi, nekim polaznicima prvijenci, razvijali su se ne samo putem individualnog mentorstva već i na zajedničkim sastancima. Trenutno se dovršava sa snimanjima svih filmova, nakon čega počinje intenzivni posao montaže.

 

Škola filma se nastavlja na dosadašnju Ljetnu radionicu izrade filma, koja je nakon desetogodišnjeg rada promijenila koncept u cilju postizanja kvalitetnog obrazovanja i produkcije lokalnih umjetničkih snaga. Pulska filmska tvornica organizira ovogodišnju školu u suradnji s Kinoklubom Zagreb i Hrvatskim filmskim savezom, a uz financijsku pomoć Hrvatskog audiovizualnog centra i Zaklade Kultura nova.

 

Ulaz je besplatan!

 

Ivana-Nataša Turković, odnosi s javnošću Pulske filmske tvornice

 

Raspored projekcije:

 

  1. Lara Šebelja: Na moru, kratki dokumentarni

Portret ribara u njihovoj svakodnevici.

 

  1. Nastasja Miletić: Iz ogledala, kratki eksperimentalni

Oživjelo ogledalo spustilo se u grad.

 

  1. Anđelo Semolić: A Silent Struggle, kratki eksperimentalni

U igri svjetla i sjene špiljske slike stvaraju razigranu kompoziciju na zidu.

 

  1. Aurora Dobrić: Nervi, kratki eksperimentalni

Ekscesivno ponavljanje istih radnji posrtaje teret i patnja glavne protagonistice.

 

  1. Sven Ryšlavy: 1916., kratki igrano-eksperimentalni

Povijesna saga u kojoj se na začudan način spajaju gusari, Kraftwerk, Tarantino i Ennio Morricone.

 

  1. Ivan Smoljan: S.O.U.R., kratki dokumentarni

Filmska razglednica grafita i natpisa iz 1945. u modernom urbanom okruženju.

 

  1. Michele Bulešić: Gorenje, kratki eksperimentalni/performans

Prostorni performans prikaz je rutinizacije ljudskih života i njezine kritike.

 

  1. Sanda Letonja-MarjanovićDag Lev, kratki dokumentarni

Portret ekscentričnog znanstvenog zanesenjaka koji skriva mnoge tajne.

 

  1. Toma Zidić, Zorko Sirotić i Martin ŠatovićPolip, dokumentarni

Epska avantura triju mentora koji se probijaju kroz alegorije, metafore i brijanja glave u nastojanju da snime svoj film.