Predstavljanje Đurice Ciganovića – pet friških filmova i jedan performans
Pulskog umjetnika Đuricu Ciganovića – slikara, performera i neovisnog filmskog autora – predstavit ćemo u Klubu Pulske filmske tvornica ovoga četvrtka, 28. studenog, s početkom u 20 sati.
Ciganović je rođen u Splitu 1957. te je član udruženja HDLU-a Istre. U periodu između 2007. i 2011. godine imao je šest samostalnih izložbi u Puli i Medulinu. Sudjelovao je na više revijalnih izložbi članova HDLU-a Istre, kao i na skupnoj izložbi održanoj u galeriji “Maison du Citoyen et de la Vie Associative Fontenay sous Bois” u Parizu 2012. godine. Za svoj je rad 2010. dobio dvije nagrade “Premio Ponzano”. Paralelno sa slikarstvom, Ciganović se bavi i performansom („Himna potlačenih umjetnika“, „Gogenhajm“, „Slikar je gol“, „Ima li umjetnik putra na glavi?“…) te, odnedavno, video umjetnošću. U sklopu njegova predstavljanja pogledat ćemo pet filmova realiziranih ove godine: „Religijsku kugu“, „Zen Garden“, „Melting Pot“, „Obećanu zemlju“ i „Mali razgovor Mojsija i Boga“, te performans koji s posljednja dva filma čini cjelinu.
„Postoji soj ljudi, otkada je svijeta i vijeka, kojima je u genskom kodu, odnekud, zapisana sposobnost kreacije i koji stvaraju kao što dišu: uvijek, stalno, neprestano i svakim atomom u svom tijelu. Iskreno sam zahvalna svaki put kad mi se putevi ukrste s takvim autorima jer njihovo postojanje znači opstanak ljudske vrste i opstanak duha s dahom ljudskosti u najmirnodopskijem i najneinvazivnijem obliku, duha koji je u stalnom nemiru sa sobom i u miru s univerzumom. Tu stvaralačku mašineriju si jednostavno možete predočiti kao jedan perpetuum mobile koji funkcionira na principu otvorenosti čula i svijesti, hrani se radoznalošću koja kroz igru i eksperiment ravna kreacijom, i kojemu svaki novi doživljaj (govorimo bez razlike o percepciji bilo kojim od šest poznatih nam čula), svaki novi input ne znači povećanje mase koja uzrokuje postepeni zastoj već naprotiv, znači čisti unos bezmateričnog koji će se materijalizirati i prokreirati slijedeću kreaciju, i slijedeću, i slijedeću… E, takav je, i kao čovjek i kao autor, Đurica Ciganović: HOMO LUDENS, HOMO CREATIVUS.“ (Gordana Trajković)
Program projekcije:
„Religijska kuga“
Od Australopiteka, preko Homo Sapiensa i Kromanjonca, pa sve do modernog čovjeka proteklo je dva miliona godina u besprijekornom balansu između ljudi i prirode. Otkako je stvorena prva civilizacija ta se ravnoteža poremetila na štetu naše planete, a u samo posljednjih sto godina, zahvaljujući tehnološkom napretku, gotovo i raskinula. Zaslijepljeni prividnom moći nad prirodom ponašamo se arogantno te iskorištavamo zemaljske resurse do krajnjih granica, ne shvaćajući kako sami sebi zabijamo nož u srce. Naš opstanak nalazi se na izdisaju. Niti sada ne čujemo ptice upozorenja koje već stoljećima klikću „pažnja“ i „tu i sad“. Pitamo se zašto? Pa upozoravaju, nas slaboumne ljude, da obratimo pažnju na ono što nam se ovog trenutka, u neposrednoj okolini, događa. A jedna od glavnih poluga kapitalističke moći jest Crkva, koju siromašna i obespravljena većina doživljava kao apsolutnu pravdu. Štujući religiju smrti, zločina i kazne ona postaje žrtva klerokapitalističke obmane i urote koja nema presedana. Samo preko krvave revolucije, bez dijaloga, prezreni narod može steći snagu kojom će za sva vremena uništiti sadašnji nepravedni poredak. To je pretpostavka za bolji život u skladu s prirodom. Tek tada se možemo nadati oporavku ljudske civilizacije i spasu od izumiranja.
Ideja i režija: Đurica Ciganović
Montaža: Nikola Ciganović
Muzika: Merilyn Manson
Kamera: Đurica Ciganović
„Zen garden“
Film istražuje zapadnjačko shvaćanje i ne shvaćanje čovjekove integralne pripadnosti prirodi i svemiru.
Ideja i režija: Đurica Ciganović
Montaža: Nikola Ciganović
Muzika: Japanese Taiko Drums
Kamera: Đurica Ciganović
„Melting pot“
Vapaj jednog nesretnog čovjeka koji živi u zemlji stvorenoj na klerofašističkim temeljima.
Ideja i režija: Đurica Ciganović
Montaža: Nikola Ciganović
Muzika: Frank Zappa
Kamera: Đurica Ciganović
„Obećana zemlja“, „Mali razgovor Mojsija i Boga“ i istoimeni performans čine cjelinu koja prikazuje ateističko viđenje apokrifne povijesti Starog zavjeta i kršćanske idolatrije.
Ideja i režija: Đurica Ciganović i Guido Stocco
Montaža: Guido Stocco i Nikola Ciganović
Muzika: Scott Joplin i Merilyn Manson
Kamera: Guido Stocco i Đurica Ciganović