Autorica u gostima: Sunčica Ana Veldić

Ovog petka, 8. ožujka s početkom u 20 sati sa zadovoljstvom predstavljamo redateljicu Sunčicu Anu Veldić te presjek njezinog dokumentarnog rada kroz projekciju četiri zapažena i nagrađivana autorska filma.

Prije projekcije s autoricom o njegovim filmskim kinoklubaškim počecima, autorskim poetikama, studiju veterine i studiju režije, raznim kreativnim ulogama u svojim i drugim filmskim projektima te doživljaju Pula film festivala i filmske Pule razgovarat će producent i filmski pedagog Marko Zdravković-Kunac.

 

 

Sunčica Ana Veldić veterinarka je i filmašica iz Zagreba. Godine 2006. diplomirala je na Veterinarskom fakultetu, 2014. završava magisterij iz kirurgije malih životinja, a 2019. MA iz režije dokumentarnog filma na ADU. Filmom se počela baviti 2013. godine nakon završenog tečaja scenarija, režije i montaže u Kinoklubu Zagreb. Od tada snima niz dokumentarnih i eksperimentalnih kratkih filmova u produkciji Kinokluba Zagreb, od kojih su neki međunarodno zapaženi poput filma “Hux Flux, Smokvin sin” kojeg je režirala s Martinom Semenčićem a filmovi “Festivalski turizam” i “Hrvatska djevica” prikazani i nagrađeni na domaćim festivalima. U sklopu studija režije dokumentarnog filma snimila je film “White Trash” (2017.) i “Precijenjenu dramaturgiju” (2017.) koji su doživjeli domaću i međunarodnu festivalsku distribuciju.

 

Autorica je filmova koji podrivaju okoštale filmske norme i institucionalne autoritete. Njezine uratke odlikuje underground poetika, autoironija, fragmentarna struktura i poigravanje s metatekstualnošću, a Veldić često tematizira i vuče inspiraciju iz svojeg veterinarskog rada. U većini svojih filmova preuzima većinu kreativnih uloga, tj. piše scenarij, režira, snima i montira.

 

 

Program:

 

 

Hux flux, Smokvin sin

dokumentarni, 2014.,18 minuta

Psu Huxu dijagnosticiran je rak. Kroz teške trenutke bolesti prate ga majka Smokva i ostali životinjski ukućani, a njegovi vlasnici i veterinarka intenzivno skrbe o njemu kombinirajući klasične medicinske i alternativne metode liječenja. Veterinarka čitavo vrijeme snima i film o svemu tome.

 

Režija: Martin Semenčić, Sunčica Ana Veldić

Scenarij: Sunčica Ana Veldić

Kamera: Sunčica Ana Veldić

Montaža: Martin Semenčić

Oblikovanje zvuka: Martin Semenčić

Producenti: Martin Semenčić, Sunčica Ana Veldić

Produkcija Kinoklub Zagreb

 

 

Festivalski turizam

dokumentarni, 2016.,15 minuta

Film o autoričinu ulasku u filmski svijet, u koji je prešla iz jedne sasvim drukčije profesije – veterinarske medicine. Dok s filmom Hux Flux gostuje na festivalu u Londonu, Sunčica kombinira festivalske sadržaje i londonske turističke klišeje kako bi snimila film koji će je lansirati na daljnja festivalska putovanja.

 

Scenarij: Sunčica Ana Veldić

Kamera: Sunčica Ana Veldić

Montaža: Sunčica Ana Veldić

Oblikovanje zvuka: Sunčica Ana Veldić

Produkcija Kinoklub Zagreb

Koprodukcija: Luksuz produkcija

 

 

Precijenjena dramaturgija

dokumentarni, 2017., 21 minuta

Autorica filma studentica je dokumentarne režije, potekla iz Kinokluba Zagreb. Nakon godina stvaranja amaterskih avangardnih filmova, odlučuje napraviti film čvrste strukture u kojem će pokušati pomiriti svoju sklonost eksperimentalnoj formi i pravila nametnuta formalnim obrazovanjem.

 

Scenarij Sunčica Ana Veldić

Kamera Sunčica Ana Veldić

Montaža Sunčica Ana Veldić

Oblikovanje zvuka Nina Ugrinović

Producentica Sunčica Ana Veldić

Produkcija Akademija dramske umjetnosti (ADU)

Koprodukcija Kinoklub Zagreb

 

 

 

Ovako živi jet set

dokumentarni, 2023., 34 minuta

U filmu nastalom nakon smrti tragično preminulog Martina Semenčića, pratimo njegovo putovanje na filmski festival u Puli na kojem prima jednu od svojih pet arena za dizajn zvuka te ga kroz dnevničku strukturu upoznajemo kao vedru, energičnu i duhovitu osobu.

 

Scenaristi: Martin Semenčić, Sunčica Ana Veldić

Snimatelj: Sunčica Ana Veldić

Zvuk: Sunčica Ana Veldić

Montažer: Sunčica Ana Veldić, Jan Klemsche, Jana Plećaš

Glazba: George Jones, Tammy Wynette

Producent: Sunčica Ana Veldić

Produkcija: Kinoklub Zagreb

 

 

 

 

Program kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Istarska županija, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

 

 

 

 

Kritičko rešeto 16. Production in-a Labin

Ove srijede, 6. ožujka s početkom u 17 sati u Polivalentnoj dvorani Gradske knjižnice Labin premijerno će se prikazati šest kratkometražnih igranih, dokumentarnih, eksperimentalnih i hibridnih filmova nastalih na 16. maratonu izrade kratkog filma Production in-u.

 

Filmska večer će se održati uživo i putem Zoom-a, a gost Kritičkog rešeta ovog puta bit će nagrađivani redatelj i filmski kritičar Nikola Strašek koji će analizirati i komentirati filmove polaznika te im pružiti smjernice za eventualne dorade. Razgovor će moderirati voditelj projekta Marko Zdravković-Kunac.

 

bit.ly/Reseto16Pi

Meeting ID: 844 1707 9046

Passcode: 088490

 

Production In je besplatna radionica namijenjena svima koji se žele okušati u izazovu stvaranja filma u tri dana. Desetak autora pod vodstvom iskusnih edukatora realizira svoj film u vremenski ograničenom stvaralačkom procesu i dobroj atmosferi praktičnog rada.

 

16. Production in održao se u Labinu od 26. do 28. siječnja 2024. u prostorijama Društveno kulturnog centra Lamparna sklopu projekta Production in – Istarska turneja.

 

Mentori 16. Production in su: Zorko Sirotić, Mario Papić, Alan Stanković, Davor Vuković, Sanda Letonja-Marjanović i Marko Zdravković-Kunac.

 

  

Program:

Alen Filipović: Franko Stainer-div iz Labina, kratki dokumentarni

 

Dean Derežić: Bogovi podzemlja, kratki igrani

 

Vidmarijo Rašić: Ivanom po svijetu, kratki igrani

 

Tin Rakijaš: Vizualni eho, kratki hibridni

 

Nataša Medančić: Linija obrane, kratki dokumentarni

 

Adalberta Madesny: Ples na traci, kratki eksperimentalni

 

+ bonus projekcija

Ines Callebich: Savršeno, kratki dokumentarni

 

 

__

 

Partneri 16. Production In-a su Labin Art Express XXI, Gradska knjižnica Labin,  MedVid produkcija i Hrvatski filmski savez.

__

 

16. Production in financijski podupiru Istarska županija, Hrvatski audiovizualni centar, Grad Pula i Zaklada Kultura nova.

__

Nikola Strašek rođen je 1978. godine u Zagrebu. Pohađao je Klasičnu gimnaziju u Zagrebu, studirao komparativnu književnost i latinski jezik na Filozofskom fakultetu u Zagrebu te filmsku i TV režiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.

 

Snimio je nekoliko dokumentarnih i igranih filmova. Radio je na Hrvatskoj televiziji gdje je bio TV redatelj nekoliko emisija (Otvoreno, Hrvatska danas, prijenos sjednica Hrvatskog sabora), redatelj priloga u emisiji za mlade “Briljanteen” te asistent režije na dramskoj seriji u produkciji HTV-a “Stipe u gostima”. U suradnji s produkcijskom kućom Drugi plan 2014/15. radi kao scenarist i režiser dokumentarnog serijala „Najduži dan“ (dvije epizode).

 

Dobitnik je Nagrade Vladimir Vuković za najboljeg kritičara u 2021. godini za tekstove objavljene u radijskoj emisiji Filmoskop III. programa Hrvatskog radija.

 

 

 

Hibridni filmski projekt Radovi u tijeku u PFT-u

Ovog četvrtka, 29. veljače u 20 sati u Pulskoj filmskoj tvornici u sklopu Filmskog kluba mladih projekcija je nagrađivanog hibridnog dokumentarnog filma Radovi u tijeku kojeg je redatelj José Luis Guerín realizirao sa studentima diplomskog studija kreativnog dokumentarnog filma na Sveučilištu Pompeu Fabra. Pomičujući granice dokumentarnog i igranog filma, Guerín i njegova ekipa tijekom godine i pol pratili su izgradnju zgrade u povijesnoj radničkoj četvrti Raval u Barceloni.

 

Film se manje usredotočuje na praktične aspekte izgradnje zgrade nego na utjecaj koji projekt ima na one koji žive u susjedstvu: starog mornara koji traži sobu u kvartu, par tinejdžera koji živi u obližnjoj zgradi, migranta koji traži posao za sebe i svog sina, marokanske radnike s gradilišta i djevojke iz kvarta…Smrt mačke lutalice i otkriće masovne grobnice povod su za razgovor o postojanju Boga, ali i pitanjima klasne svijesti.

 

Prije projekcije film će najaviti, a poslije projekcije će s publikom film analizirati  mladi filmski autor i kinoklubaš Masimo Paris.

 

 

U tipičnom radničkom susjedstvu usred Barcelone, pod izlikom i prijetnjom renovacije, podiže se nova stambena zgrada. Htjeli smo iznutra saznati sve o tom građevinskom projektu pa smo na lokaciju došli još dok je ondje bila prazna površina na kojoj su djeca igrala nogomet. Na lokaciji smo pokušali uspostaviti suživot, upoznati susjedstvo i snimati (tim redom) da bismo mogli prikazati anegdote vezane za samu zgradu i život oko nje, svakodnevnu rutinu stanovnika i susjedstva koju narušava buka rušenja (samo susjedstvo predstavili smo kroz nekolicinu lica koja smo smatrali reprezentativnima). Tijekom procesa shvatili smo da promjena urbanog krajolika sa sobom povlači i promjenu ljudskog krajolika i da u tom pomaku možemo identificirati neke odjeke svijeta izvan ove četvrti. Na tim temeljima gradili smo film.

José Luis Guerín

 

José Luis Guerín španjolski je redatelj, scenarist i snimatelj rođen u Barceloni 1960. Od 1975. do 1983. godine režira niz eksperimentalnih filmova. Tada snima prvi igrani film, dugometražnu dramu Los motivos de Berta (1984.), a potom sudjeluje u dokumentarnom omnibusu City Life (1990.) desetak redatelja, uključujući Bélu Tarra i Krzysztofa Kieslowskog. U dugometražnom dokumentarnom filmu Innisfree (1990.) posjećuje istoimeni irski gradić, lokaciju snimanja filma Miran čovjek (The Quiet Man, 1952.) Johna Forda. Uslijedila je nijema, eksperimentalna posveta počecima filma pod nazivom Tren de sombras (1997.). Za dugometražni dokumentarni film En construcción (2001.) primio je velik broj nagrada uključujući nagradu Goya za najbolji dokumentarni film 2002. godine. Slijedi nekoliko kratkih filmova te igrani film En la ciudad de Sylvia (2007.), a uz njega kao svojevrsni popratni film, dokumentarni Unas fotos en la ciudad de Sylvia (2007.). Slijedeći film, Gost (Guest, 2010.) snimio je u razdoblju kada je promovirajući igrani film, odlučio posjetiti sve filmske festivale na koje je bio pozvan. Razmijenjena pisma i video dnevnike s redateljem Jonasom Mekasom predstavlja u dokumentarnom Correspondencia Jonas Mekas – J.L. Guerin (2011.). Posljednji radovi su mu kratki dokumentarni film Dos cartas a Ana (2011.) i srednjemetražni dokumentarni film Sjećanja na jutro (Recuerdos de una mañana, 2011.). Uz snimanje filmova, radi kao predavač na sveučilištu Pompeu Fabra u Barceloni.

 

 

José Luis Guerín: Radovi u tijeku/ En construcción

dokumentarni, Španjolska, 2021., 125 min

 

 

Asistent redatelja: Abel García

Drugi asistent redatelja: Elena Marí

Scenarist: José Luis Guerín

Izvršni producent: Antoni Carmín Díaz

Direktor produkcije: Joan Antoni Barjau

Asistent produkcije: Francina Cirera

Direktor fotografije: Alex Gaultier

Snimatelj druge kamere: Ricardo Íscar

Zvuk: Amanda Villavieja, Kiku Vidal

Asistent zvuka: Marta Andreu

Montaža: Mercedes Álvarez, Núria Esquerra

Produkcija: OVIDEO u koprodukciji s La Sept-Arte/INA

Producenti: Gerard Collas i Jordi Balló

Pridruženi producenti: Dana Hastier i Thierry Garre

 

Program je realiziran unutar projekta Filmskog kluba mladih FeKaeM kojeg financijski podržava Grad Pula i Istarska županija te u suradnji s Europskom filmskom edukativnom platformom CinED i Bacačima sjenki.

__

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar, Istarska županija i Zaklada Kultura nova.

 

Crnohumorni Krvnik u Klubu PFT-a

Ovoga četvrtka, 22. veljače s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice projekcija je nagrađivane crnohumorne političke alegorije Krvnik čiju režiju potpisuje Luis García Berlanga.

Riječ je o jednom od najuspjelijih ostvarenja u povijesti španjolske kinematografije u kojem se redatelj na metaforički način bavi besmislom onodobnog španjolskog društva i dekonstruira mitologizirane pojmove dužnosti i domoljublja Francovog režima.

 

 

Starom španjolskom krvniku Amadeu bliži se dan odlaska u mirovinu, a s obzirom da je njegova profesija prilično specifična, sve više brige zadaje mu potraga za njegovim nasljednikom. No upravo je Amadeovo zanimanje glavni razlog zbog kojeg njegova kći Carmen ima ozbiljnih problema. Naime, iako je ona privlačna djevojka, čim mladići doznaju kojim se poslom bavi njezin otac, razočarani pobjegnu glavom bez obzira. No to bi se ipak moglo promijeniti kad se u Carmen zaljubi mladi José Luis, naočiti pogrebnik kojem će Amadeo postaviti samo jedan uvjet za dobivanje ruke njegove kćeri. Želi li oženiti Carmen, José Luis mora Amadea naslijediti u obavljanju posla krvnika, na što strastveno zaljubljeni mladić brzopleto pristane. Iako i on isprva vjeruje da će moći raditi kao krvnik, nakon što prvi put pogubi čovjeka José Luis shvati da to ipak nije posao za njega, te ga odluči napustiti. No Amadeo će ga na to početi uvjeravati da je svaki posao uvijek težak.

__

 

Prije projekcije film će najaviti, a poslije će voditi razgovor s publikom o temi i naraciji filma voditelj Kluba PFT-a Marko Zdravković-Kunac.

__

 

Godine 1963. na festivalu u Veneciji film je ovjenčan nagradom Međunarodne federacije filmskih kritičara FIPRESCI, a tadašnji španjolski veleposlanik u Italiji prosvjedovao je zbog njegova prikazivanja. Naime, film je na Mostri prikazan i nagrađen nedugo nakon što je u Španjolskoj u montiranom političkom procesu na smrt osuđen i pogubljen komunistički vođa Julián Grimau García, što je u međunarodnoj javnosti izazvalo velike proteste protiv Francova režima. U tom kontekstu se i Berlangin film smatrao antirežimskim, premda je posrijedi jedno od najuspjelijih ostvarenja u povijesti španjolske kinematografije.

 

Imponira vještina kojom autor naglašenim crnim humorom i ironijskim prosedeom naglašava dominaciju slučajnosti i spleta okolnosti nad osobnim stavovima i osjećajima: mladić kojeg užasava svaki oblik nasilja, postupno sebe uvjerava u nužnost postojanja i izvršenja smrtne kazne.

 

 

Luis García Berlanga španjolski je redatelj i scenarist. Diplomirao je na Instituto de Investigaciones y Experiencias cinematográficas (IIEC) u Madridu 1949. godine. Zajedno s kolegom sa studija, Juanom Antoniom Bardemom, osnovao je produkcijsku kuću Altamira u sklopu koje su zajedno napisali i režirali komediju Sretan par (1951.). Bili su koscenaristi i na filmu Dobrodošli Mr. Marshall (1952.) koji je bio Berlangin samostalni redateljski rad. Film je prikazan na filmskim festivalima u Cannesu i Veneciji, a uslijedio je također zapažen Plácido (1961) koji biva nominiran za Oscara u kategoriji najboljega stranoga filma. Slijedeći film Krvnik (El verdugo, 1963) donio mu je FIPRESCI nagradu na filmskom festivalu u Veneciji i smatra se njegovim najuspjelijim filmom.

 

Najveći komercijalni uspjeh doživio je s ostvarenjem Nacionalni lov (La escopeta nacional, 1977), prvim u trilogiji filmova u kojima satirički prikazuje utjecaj post-frankističke demokracije na staru aristokraciju (ostatak trilogije čine Patrimonio nacional, 1981. i Nacional III, 1982.). Od kraja sedamdesetih do početka osamdesetih godina prošloga stoljeća bio je na čelu španjolske filmoteke.

 

Njegovi ostali važniji filmovi su: Calabuch (1956), Los jueves, milagro (1957), Prirodna veličina – Grandeur nature,1973) koji je bio zabranjen do 1978. godine; La vaquilla (1985), Svi u zatvor (Todos a la cárcel, 1993) koji je nagrađen nagradom Goya za najbolji film i redatelja 1994. godine. Komedija París Tombuctú (1999) njegov je zadnji film.

__

 

Luis García Berlanga: Krvnik / El verdugo

Igrani, 1963., 90 minuta

 

Pomoćnik redatelja: Ricardo Muñoz Suay

Scenarij: Luis García Berlanga i Rafael Azcona

Suradnik na scenariju: Ennio Flaiano

Direktor fotografije: Tonino Delli Colli

Snimatelj druge kamere: Miguel Agudo

Scenografija: José Antonio de la Guerra

Montaža: Alfonso Santacana

Originalna glazba: Miguel Asins Arbó i Adolfo Waitzman

Zvuk: Felipe Fernández

Uloge: Nino Manfredi (José Luis Rodríguez), Emma Penella (Carmen), José Isbert (Amadeo), José Luis López Vázquez (Antonio Rodríguez), Ángel Álvarez (Álvarez)

 

__

 

Program je realiziran unutar projekta Filmskog kluba mladih FeKaeM kojeg financijski podržava Grad Pula i Istarska županija te u suradnji s Europskom filmskom edukativnom platformom CinED i Bacačima sjenki.

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar, Istarska županija i Zaklada Kultura nova.