Tjedni program Kluba PFT-a
Raznovrsni program odvijat će se ovoga tjedna u Klubu Pulske filmske tvornice, gdje će već sutra, 24. studenog, u 18 sati biti održano javno predstavljanje Zbirke neprofesijskog filma. U četvrtak, 26. studenog, gledatelje očekuje Klubodrom ili točnije Lenićeva lista u sklopu koje će u 20 sati biti prikazani dokumentarni film Patricija Guzmána “Nostalgija za svjetlom”. Naredne večeri, odnosno u petak, 27. studenog, na rasporedu je javno predavanje „Izrada knjige snimanja“ redatelja Andreja Korovljeva koje će biti održano u okviru 11. Škole filma „Pulska filmska tvornica 2015“, a počet će u 18 sati. Također, zaljubljenici u književno-filmske Bijele večeri Borisa Vinceka mogu se pripremiti za naredni četvrtak, 3. prosinca, koji će biti posvećen noveli i filmu „Treći čovjek“ Grahama Greena i Carola Reeda.
Zbirka neprofesijskog filma je projekt kojega Pulska filmska tvornica provodi u suradnji s Odsjekom za kroatistiku pulskog Sveučilišta Jurja Dobrile te Povijesnim i pomorskim muzejom Istre (PPMI), a u cilju očuvanja filmske baštine, kao i njezine valorizacije i promocije. Unutar kolegija “Praksa u sklopu metodike književnog odgoja i obrazovanja” hospitiramo studente koji pod mentorstvom kustosice Lane Skuljan Bilić iz PPMI-ja popisuju svu dosad pronađenu građu nekadašnjeg Foto-kino kluba „Jelen“ i Međuklupskog i autorskog festivala amaterskog filma (MAFAF) – filmove, fotografije, dokumente, opremu… Dio građe bit će arhivirano u Hrvatskoj kinoteci, dok će dio biti pohranjen u PPMI-ju.
Ovaj vrijedan projekt predstaviti će u ime Pulske filmske tvornice Velimir Todorović, jedan od njegovih začetnika i ujedno moderator večeri, ravnatelj PPMI-ja Gracijano Kešac, Igor Duda sa Sveučilišta Jurja Dobrile Pula, Antun Pletikos iz Zajednice tehničke kulture Pula koja je donirala dio građe te predstavnica Pula Film Festivala. Cilj predstavljanja je ujedno pozivanje građana na donaciju materijala koji će dodatno obogatiti zbirku i pružiti dublji uvid u povijest filmskog stvaralaštva na poluotoku.
Ovotjedni Klubodrom donosi Lenićevu listu filmskog autora i kritičara Elvisa Lenića u sklopu koje će biti prikazan meditativni i višestruko nagrađivani dokumentarac čileanskog redatelja Patricija Guzmána “Nostalgija za svjetlom” (Nostalgia de la Luz, 2010). Film problematizira kršenje ljudskih prava u doba režima čileanskog generala Augusta Pinocheta te istovremeno izaziva nacionalnu praksu zaboravljanja i njezin manjak odgovornosti. Mjesto u njemu našli su intervjui i komentari osoba pogođenih terorom, astronoma i arheologa, dok je Guzmán preuzeo ulogu naratora. On se fokusirao na sličnosti između astronoma koji istražuju ljudsku povijest, u astrološkom svijetlu, i borbe brojnih čileanskih žena koje već desetljećima traže ostatke svojih bližnjih pogubljenih tijekom diktature. Paradoks kojega predstavlja glasi ovako: Čile je mjesto s najlakšim pristupom prošlosti, ali Čileanci nisu u stanju priznati i pomiriti se s njome. Zaključak kojega redatelj nudi je da samo oni koji razumiju svoju prošlost mogu živjeti u sadašnjosti i gledati u budućnost.
Dan kasnije, u 18 sati, bit će održano javno predavanje „Izrada knjige snimanja“ kojega će u sklopu 11. Škole filma „Pulska filmska tvornica 2015“ održati redatelj Andrej Korovljev. Zainteresirani građani moći će doznati kako se izrađuje ovaj tehnički dokument koji će poslužiti redatelju za detaljno planiranje snimanja, kadar po kadar. Ona je sastavljena od niza crteža koji tvore priču filma, a u njoj je opisano sve što će se točno vidjeti i čuti.
Naposljetku, kako bi gledatelji stigli na vrijeme pročitati lektiru, najavljujemo naredne književno-filmske Bijele večeri s Borisom Vincekom koje će u četvrtak, 03. prosinca, biti posvećene noveli Grahama Greena i američkom noiru Carola Reeda „Treći čovjek“ (1949). Film u kojem su glavne uloge ostvarili Joseph Cotten, Alida Valli i Orson Welles u svojoj je suštini krimić ambijentiran u atmosferičnom poslijeratnom Beču. Potraga za naslovnim trećim čovjekom zapravo je potraga za prijateljstvom, ljubavi i pravdom koje je lik kojega tumači Welles iznevjerio na više razina – kao prijatelj, kao ljubavnik i u konačnici kao čovjek. Iznimno napet, zabavan i dinamičan film prati nezaboravna glazba Antona Karasa, a jedan od njegovih vrhunaca je improvizirani monolog Orsona Wellsa na bečkom Prateru u kojem objašnjava kako su za razliku od mira i demokracije, tiranija, ratovi i nasilje najplodnije tlo za razvoj umjetnosti i znanosti.
Ulaz na sve programe je besplatan!
Klub Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Zaklada Kultura nova, Hrvatski audiovizualni centar, Grad Pula i Istarska županija.
Ivana-Nataša Turković, voditeljica odnosa s javnošću Pulske filmske tvornice