1. Kritičko rešeto s Igorom Bezinovićem
S redateljem i filmskim pedagogom Igorom Bezinovićem, koji je na 10. ljetnoj radionici izrade filma “Pulska filmska tvornica 2014.” vodio razradu ideje, sinoć je u Klubu PFT-a održano prvo Kritičko rešeto – novi program u sklopu kojega filmaši ili filmski kritičari analiziraju novonastale radove naših članova.
Tijekom večeri pogledano je šest filmova realiziranih u sklopu 2. Zimske radionice izrade filma, 1. Production In-a i Filmskog servisa, a čiji su autori bili prisutni. To su “Pogled” Aleksandra Jovanovića, “Konzumerizam” Mladena Milotića, “bez-Dom-mi Stereotip-s” Josipa Pina Ivančića, “Ukradeni sat” Tamare Svetek, “Nema ljudi!” Sande Letonje-Marjanović te “Iz kamena i pijeska” Ivane-Nataše Turković.
Bezinović je u filmovima pohvalio odabir društveno relevantnih tema, zatim glumaca ili likova te glazbe. Osim toga, za odjavnu špicu “Nema ljudi!” rekao je da je najbolja koju je ikad vidio. S druge strane glavne opaske odnosile su se na trajanje filmova (“Pogled”, “Nema ljudi!”), stilsku nedosljednost (“Konzumerizam”, “Iz kamena i pijeska”) i tehničku manjkavnost (“bez-Dom-mi Stereotip-s”, “Ukradeni sat”).
– Prilikom skraćivanja filma za vrijeme montaže potrebno je ostaviti po strani element ‘boli me srce’, jer film radimo za druge koji ne poznaju ekipu, nego gledaju gotov proizvod. Zato je potrebno slušati što nam govore osobe koje nisu sudjelovale u realizaciji filma i u montaži uvažiti njihove opaske, kazao je Bezinović dodajući kako proces realizacije filma ima tri momenta promišljanja, odnosno koncipiranja.
Prvi je dok autor priprema scenarij, drugi na samoj lokaciji s glumcima ili likovima filma, kada scenarij prilagođavamo realnim okolnostima, a treći u montaži. Budući da se filmovi u produkciji PFT-a prijavljuju na festivale i revije Bezinović je kao učestali član žirija istaknuo i to da je neophodno zainteresirati gledatelja već od prve minute. Bitna lekcija odnosila se i na pitanje ubacivanja kadrova iz tuđih filmova koji ne smiju biti iskorišteni u istu svrhu, nego moraju biti reinterpretirani.
Od edukativnog momenta Kritičkog rešeta korist su imali ne samo autori pogledanih filmova već i polaznici 10. ljetne radionice izrade filma, koji su na primjerima drugih stekli uvid u neke od najčešćih početničkih grešaka.