Autor u gostima: Kajan Bulić

           Ovoga četvrtka, 02. travnja u 20 sati Pulska filmska tvornica na svojoj Facebook stranici uživo predstavlja sedamnaestogodišnjeg pulskog filmskog stvaratelja Kajana Bulića.

 

           Sa autorom će razgovarati Igor Zenzerović, a uz prezentaciju i prikazivanje tri Kajanova kratkometražna igrana filma – Runnaways, Pagliacci i Pijunova igra, vodit će se i rasprava kojoj se publika može priključiti putem FacebookLivea i uživo postavljati pitanja, komentirati pa čak i započeti razgovor sa samim autorom.

 

           Kajan Bulić od malih je nogu fasciniran kamerom. Prvi film realizira sa deset godina. Piše scenarije i režira igrane filmove u kojima prikazuje rubne društvene kriminalne momente. Sudjeluje na brojnim filmskim radionicama, a njegov kratki igrani film Pagliacci prikazan je na 23. Filmskoj reviji mladih u Karlovcu.

 

           Kako on objašnjava svoju potrebu za filmskim stvaranjem, kakvu budućnost vidi za mlade filmaše, što radi nauštrb globalne situacije i kako se kreativno može(mo) boriti protiv samoizolacije?

 

           Poziva se sva filmofilska, kinoklubaška,  i druga virtualna publika da putem FacebookLivea sa autorom djeli mišeljenja, kritike i komentare na filmove.

 

           Program kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Zaklada kultura Nova, Hrvatski audiovizualni centar i Grad Pula.

Digitalna filmska karantena – GUY DEBORD: DRUŠTVO SPEKTAKLA

Ovoga četvrtka, 19. ožujka u 20 sati Pulska filmska tvorica organizira raspravu oko filma filozofa, redatelja i situacionista Guy Deborda Društvo spektakla iz udobnosti i sigurnosti vašeg doma. Voditelji Digitalne filmske karantene su kontrapunkti Igor Zenzerović i Vedrana Bakša, koji će uvesti digitalnu publiku u film, objasniti kako film pogledati i kao sudjelovati u Digitalnoj filmskoj karanteni. Smisao okupljanja je rasprava o filmu. Poziva se sva filmofilska, kinoklubaška,  i druga virtualna publika da putem FacebookLivea sudjeluje u nastavku održavanja filmske kulture i komunikacije putem djeljenja mišeljenja, kritika i komentare na film.

 

Uputstva za korištenje Digitalne filmske karantene:

Film, koji je pod licencom Creattive Commonsa možete pogledati na sljedećem linku: https://vimeo.com/398813463.  U 20 sati se možete priključiti početku streama na FacebookLiveu gdje će moderatori Igor Zenzerović i Vedrana Bakša predstaviti film. Nakon klupske projekcije bez publike slijedi diskusija gdje ćemo podjeliti vaše dojmove, pitanja, kritike i komentare.

 

Društvo spektakla je značajna kinematografska analiza GuyDebord o potrošačkom društvu i temelji se na njegovoj utjecajnoj knjizi “La sociétédu spektakl” (1967). Debord je bio vodeći član avangardnog umjetničkog pokreta ‘Situationist International’. Ovaj kinematografski esej koristi svoju metodu ‘ détournement ‘ kako bi dekontekstualizirao i preuredio postojeće audio-vizualne materijale i tekstove kako bi ih kritizirao i stvorio novo značenje. Rezultat je subverzivni kolaž ideoloških (pokretnih) slika socijalističkih i kapitalističkih društava koji su ovdje predstavljeni kao artefakti globalnog medijskog ‘spektakla’: Društveni odnosi između ljudi posreduju umjetnim slikama i lažnim prikazima koji ljude pretvaraju u puke pasivne potrošače i “gledatelji” svog otuđenog postojanja. Motiv GuyaDeborda bio je stvoriti radikalnu društvenu kritiku i razornu, anti-iluzionističku kinematografiju kao protuotrov i revolucionarno oruđe protiv dominantnih kulturnih i sociopolitičkih snaga svoga vremena

 

Guy Debord: Društvo spektakla,1973, 87′

Scenarij: Guy Debord

Producent: Christian Lentretien

Montaža: Martine Barraqué-Curie

Glazba: MichelCorrente

Produkcija: SimarFilms

 

„Opće mišljenje koje je vladalo do danas je da je film potpuno neprikladan medij za prezentiranje revolucionarne teorije. Taj pogled je pogrešan. Nedostatak ikakvog ozbiljnog pokušaja u tom smjeru proizlazi u biti iz povijesnog nedostatka moderne revolucionarne teorije tijekom gotovo cijelog razdoblja razvoja filmskog medija; kao i iz činjenice da je potencijal filmske kompozicije jedva da je uopće oslobođen, unatoč silnim deklaracijama i namjerama filmaša i hrpi odglumljenog zadovoljstva od strane jadne publike.

 

Samo kino je sastavni dio ovoga svijeta i služi kao jedan od instrumenata razdvajanja reprezentacije koja se suprotstavlja i dominira nad stvarnim proletiziranim društvom. Kada se revolucionarna kritika upušta u borbi na terenu filmskog spektakla, ona mora uperiti jezik tog medija protiv njega samog i na taj način si zadati formu koja je sama po sebi revolucionarna.“

Program kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Zaklada kultura Nova, Hrvatski audiovizualni centar i Grad Pula.

 

Digitalna filmska karantena prikazuje Nepoznate energije

Ovoga četvrtka, 12. ožujka u 20 sati zbog pandemije COVID-19 virusa program kluba Pulske filmske tvornice se nastavlja bez javnog okupljanja. Digitalna filmska karantena  je novi koncept  kluba koji omogućuje projekcije, moderacije i rasprave oko filmova aktualnih tema putem interneta i interakcije na društvenim mrežama.

 

Digitalna filmska karantena  je novi koncept  kluba koji omogućuje projekcije, moderacije i rasprave oko filmova aktualnih tema putem interneta i interakcijom putem društvenih mreža. Smjestite se u vlastite fotelje i druge kućne udobnosti,  jer večeras PFT-DFK  omogućuje gledanje nagrađivanog animiranog i found footage filma redatelja Dalibora Barića Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji iz udobnosti i sigurnosti vlastitog doma!

 

UPUTSTVA:

U 20 sati se možete priključiti na FacebookLive događaju Pulske filmske tvornice gdje ćemo podjeliti link (koji će biti aktivan od 20 do 21 sati) gdje će te moći pogledati film. Ne propustite i sam početak streama gdje će moderator Igor Zenzerović predstaviti film, pobliže objasniti koncept Digitalne filmske karantene i ukratko obrazložiti zdravstvene i medijske utjecaje virusa COVID-19 na društvo. Također organiziramo, već uobičajnu, raspravu nakon filma putem FacebookLivea gdje ćemo podjeliti vaše dojmove, pitanja, kritike i komentare.

Ne izlazite iz kuće, budite zabrinuti ali ne i paranoični te usprkos ovoj situaciji nastavite uživati u filmskom programu i raspravama kluba PFT-a.

 

O filmu:

 

Tajanstvena Fondacija financira rad Instituta za istraživanje parapsiholoških fenomena i mentalnih filmova. Fondacija koristi agente s induciranim, sintetičkim identitetom, a taj proces privremeno potpuno suzbija izvornu osobnost agenta. Izvjestitelj Isidor Dukas dolazi u Institut i suočava se s jednim od testnih subjekata. Nešto što je trebala biti rutinska kontrola pretvara se u labirint bez kraja.

 

 

Dalibor Barić: Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji, 2015., 40’

 

Scenarij: Dalibor Barić i Tomislav Babić

Producent: Vedran Šuvar

Animacija: Dalibor Barić

Montaža: Dalibor Barić, Tomislav Babić

Oblikovanje zvuka: Tomislav Babić

Glazba: Tomislav Babić

Glasovi: Nikša Marinović, Sara Stanić, Boris Bakal, Pavlica Bajsić

Produkcija: Kinoklub Zagreb

 

 

Nagrade:

Dani hrvatskog filma 2015. – Najbolji scenarij i Najbolje oblikovanje zvuka 

Pulski filmski festival 2015. – Nagrada Vedran Šamanović

Festival animiranog filma Be There! 2015. – Najbolji dugometražni film

Festival drugačije i ekperimentalne kinematografije u Parizu 2016. – Nagrada za najbolji film

Međunarodni video festival Videomedeja 2016. – Nagrada Sfinga za najbolji video

 

 

Program kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Zaklada kultura Nova, Hrvatski audiovizualni centar i Grad Pula.

 

 

Vatroslav Mimica; Kaja, ubit ću te!

 

Ovoga četvrtka, 05. ožujka u 20 sati u klubu Pulske filmske tvornice (Stiglicheva 12) na programu je besplatna projekcija igranog filma redatelja Vatroslava Mimice: Kaja, ubit ću te!  koji mnogi smatraju jednim od najboljih hrvatskih filmova ikad. Moderator filmske večeri je pulski umjetnik i diplomirani kulturolog Igor Zenzerović.

 

U Trogiru ubojstva nije bilo preko 100 godina. Gradić i njegovi miještani uživaju u miru. Međutim talijanska okupacija 1941. godine sve to mijenja. U grad je ušlo zlo, koje dojučerašnje susjede okreće jedne protiv drugih pa dotad neupadljivi Pjero čvrsto odluči ubiti bezazlenoga Kaju.

 

 

Vatroslav Mimica nas je nedavno napustio, a nakon svojeg nevjerovatnog filmskog djelovanja često smo ga mogli vidjeti kao sugrađanina u mirovini na pulskoj tržnici i drugim gradskim mjestima kako uživa u svom miru.

 

 

Kaja, ubit ću te! smatra se Mimičinim najuspjeljim filmom U osnovi lišen fabule, filmski motiv provale iracionalnog zla u pitomu mediteranskom ambijentu uobličuje i usložnjava narativnom fragmentarnošću, vizualnom sugestivnošću slika nerijetko iznimne ljepote, prepletanjem prirodnog i civilizacijskog te spregom poetskih, nadrealističkih i grotesknih prizora. Ocjenjivan i kao spoj etnografskih i kulturoloških komponenti s elementima horora, a uz autorov komentar o čovjekovoj prirodi (zlo postupno stječe prevlast nad zbiljom), u cjelini se odupire žanrovskim klasifikacijama te predstavlja vrhunski prilog hrvatske kinematografije tendencijama europskog modernističkog filma, u kojemu zaplet i lik nisu ključne odrednice filmskog prizora, već to postaje sama vizualnost dočaravanja ugođaja. U tom smislu donekle i hermetičan za širu publiku, film je popraćen negodovanjem na festivalu u Puli, iako je 1968. s uspjehom prikazan na festivalu u New Yorku te iste godine nagrađen i Zlatnom medaljom Film. kluba u Napulju.

 

 

Vatroslav Mimica studirao je na Medicinskom fakultetu u Zagrebu. Od 1942. godine ilegalac je SKOJ-a a godinu kasnije odlazi u rat. Nakon rata bavi se književnom i kazališnom kritikom, jedan je od urednika časopisa Izvori. U film ulazi 1950. godine i to isprva kao direktor Jadran filma. Kao redatelj debitira filmom U oluji (1952). Nakon tog filma snima komediju Jubilej gospodina Ikla (1955). S Vladimirom Tadejem, 1957. godine, piše scenarije za više crtanih filmova Zagreb filma. Iste godine režira i svoj prvi crtani film Strašilo. Nakon toga slijedi niz animiranih filmova s kojima postiže veliki uspjeh u svijetu (nagrade na velikom broju međunarodnih festivala) te se nameće kao jedan od prvaka Zagrebačke škole animiranog filma – Samac (1958), Happy End (1958), Inspektor se vratio kući (1959), Kod fotografa (1959), Jaje (1959), Mala kronika (1962), Tifusari (1963). Scenarist je zapaženih crtanih filmova Muha (Aleksandar Marks i Vladimir Jutriša, 1966), Krotitelj divljih konja (Nedjeljko Dragić, 1966) i Pozivnica (Branko Ranitović, 1970). Godine 1961. u Italiji režira spektakl Tvrđava Samograd / Solimano il conquistatore (1961) a zatim, u Zagrebu, uspješne kratkometražne igrane filmove Telefon (1962) i Ženidba gospodina Marcipana (1963). Nakon režije crtanog filma Vatrogasci (1971) napušta animaciju i u potpunosti se posvećuje igranom filmu. Snima film Prometej s otoka Viševice (1965) za koji, na festivalu u Puli, osvaja Veliku zlatnu arenu i Srebrnu arenu za režiju. Osim toga, film je nagrađivan i na festivalu u Moskvi. Slijede, također nagrađivani, filmovi Ponedjeljak ili utorak (1966), Kaja, ubit ću te! (1967) i Događaj (1969). Svi ti Mimičini filmovi čine važan dio stvaralačkog uspona autorskog filma bivše Jugoslavije šezdesetih godina prošlog stoljeća. Nakon toga slijede Hranjenik (1970), Makedonski dio pakla (Makedonskiot del od peklo, 1971), Posljednji podvig diverzanta Oblaka (1978), u kojima je tematski vidljiva zaokupljenost ratom, borbom za fizičku i duhovnu slobodu, golgotom i etikom revolucije. Posebnu cjelinu u Mimičinu opusu čine filmovi Seljačka buna 1573 – nagrađen Velikom brončanom arenom u Puli – i njegov zadnji igrani film Banović Strahinja (1981).

 

 

Vatroslav Mimica: Kaja, ubit ću te!, 1967, eksperimantalno – igrani, 87’

 

Scenarij: Vatroslav Mimica, Kruno Quien

Kamera: Frano Vodopivec

Montaža: Katja Majer

Uloge: Zaim Muzaferija , Uglješa Kojadinović , Antun Nalis, Jolanda Bačić , Izet Hajdarhodžić, Husein Čokić

 

Program kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Zaklada kultura Nova, Hrvatski audiovizualni centar i Grad Pula.

 

Pages:1234567...96»