Klubodrom: “Sve o Evi” J. L. Mankiewicza

Zbog nemogućnosti voditelja kazališta dr. Inat i umjetničkog direktora Međunarodnog kazališnog festivala PUF Branka Sušca da gostuje na nadolazećem Klubodromu Pulske filmske tvornice, otkazuje se program „Ususret PUF-u – kazalište, film i videokazete“. Umjesto toga ovoga će četvrtka, 22. lipnja, u 20.30 sati biti prikazana američka drama Josepha L. Mankiewicza iz 1950. „Sve o Evi“ (All About Eve). Ulaz je slobodan!

Film se temelji na kratkoj priči “The Wisdom of Eve” (1946.) Mary Orr, a glavne su uloge ostvarile Bette Davis kao Margo Channing, visoko cijenjena, ali ostarjela Broadwayska glumica i Anne Baxter kao Eve Harrington, mlada obožavateljica koja joj ulazi u život, prijeteći njezinoj karijeri i privatnim odnosima. Međutim, uz problem starenja glumica u njemu su obrađene i teme homoseksualizma te tradicionalne ženske uloge. Po riječima kritičara „Sve o Evi“ je “klasični američki film – suštinski prikaz nemilosrdne ambicije u industriji zabave„, a ističe se po „odličnoj glazbi i klasnoj, superiornoj filmskoj satiri”.

 

 

Rekordnih 14 nominacija za Oscara (do danas ih je toliko dobio samo „Titanic“ iz 1997. godine) donijelo mu je šest nagrada, uključujući one za najbolji film i najboljeg redatelja. No, „Sve o Evi“ je ostao jedini film u povijesti čije su čak četiri glumice nominirane za Oscara (Davis i Baxter u kategoriji glavne, a Holm i Ritter u kategoriji sporedne ženske uloge). Na kraju, u njemu je jednu od najranijih uloga ostvarila Marilyn Monroe.

 

JOSEPH L. MANKIEWICZ: SVE O EVI (All About Eve), drama, 1950., 138′, SAD

Producent: Darryl F. Zanuck

Scenarist: Joseph L. Mankiewicz

Glavne uloge: Bette Davis, Anne Baxter, George Sanders, Celeste Holm

Glazba: Alfred Newman

Snimatelj: Milton R. Krasner

Montaža: Barbara McLean

 

 

Klub Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Zaklada „Kultura nova“, Hrvatski audiovizualni centar i Grad Pula.

 

 

Ivana-Nataša Turković, voditeljica Klubodroma PFT-a

Klubodrom: “Leon” Luca Bessona

Projekcija francuskog trilera-drame „Léon profesionalac“ (Léon, 1994.) Luca Bessona bit će održana u sklopu Klubodroma Pulske filmske tvornice ovoga četvrtka, 15. lipnja, u 20.30 sati. Ulaz na program je slobodan!

 

Film s Jeanom Renoom kao profesionalnim ubojicom koji radi za mafiju, Garyjem Oldmanom kao psihotičnim i korumpiranim detektivom Uprave za suzbijanje droge SAD-a i debitanticom Natalie Portman kao 12-godišnjom djevojčicom koju „prljavi“ policajci ostavljaju bez roditelja rađen je u francuskoj produkciji ali na engleskom jeziku. Léon živi u Maloj Italiji u New Yorku, a život uglavnom provodi vježbajući, brinući o biljci koja mu je „najbolji prijatelj” i gledajući stare filmove. Nakon ubojstva njezine disfunkcionalne obitelji, nerado uzima pod okrilje osamljenu Mathildu s kojom ipak uspijeva uspostaviti vrlo neobičan odnos.

 

Sjajna glumačka ostvarenja, upečatljivi vizualni stil i urođeno redateljevo poniranje u dramu neki su elementi koje su gledatelji i kritičari istaknuli kao odlike ovog filma, koji se u određenoj mjeri nastavlja na Bessonovu „Nikitu“ iz 1990. godine. Ondje je Reno igrao sličnog lika, „čistača“ Viktora, no njegov je „američki rođak“, kako je redatelj opisao Léona, puno humaniji.

 

Film je postigao komercijalni uspjeh, a Bessonu je donio nominacije za César nagradu za najbolji film i najboljeg redatelja.

 

LUC BESSON: LÉON PROFESIONALAC (Léon), triler-drama, 1994., 133′, Francuska

Producentica: Patrice Ledoux

Scenarij: Luc Besson

Glavne uloge: Jean Reno, Gary Oldman, Natalie Portman, Danny Aiello

Glazba: Éric Serra

Kamera: Thierry Arbogast

Montaža: Sylvie Landra

Produkcijske kuće: Gaumont, Les Films du Dauphin

 

 

Klub Pulske filmske tvornice financijski podupiru Zaklada „Kultura nova“, Hrvatski audiovizualni centar i Grad Pula.

 

 

Ivana-Nataša Turković, voditeljica Klubodroma PFT-a

Klubodrom: “Pijani od ljubavi” P. T. Andersona

Klubodrom Pulske filmske tvornice nastavlja s besplatnim filmskim projekcijama, a ovog će četvrtka, 08. lipnja, na programu biti neobična i dirljiva romantična komedija-drama Paula Thomasa Andersona „Pijani od ljubavi“ (Punch-drunk Love, 2002.) s Adamom Sandlerom, Emily Watson, Philipom Seymourom Hoffmanom, Luis Guzmán i Mary Lynn Rajskub u glavnim ulogama. Večer koju će voditi Ivana-Nataša Turković počet će u 20.30 sati.

 

Junak filma američkog redatelja s nizom uspješnica (Kralj pornića, Magnolija, Bit će krvi…) je Barry Egan – čudan, nesiguran, depresivan i asocijalan vlasnik malog poduzeća. Njegovih tiranski nastrojenih sedam sestara ismijavaju ga i emotivno zlostavljaju zbog osamljenog načina života i tjeskobnih i bijesnih ispada. Barry sakuplja besplatne zračne milje koje dobiva kupovinom pudinga, a istovremeno se pokušava otarasiti ucjene hot-linea i započeti romansu sa sestrinom kolegicom.

 

Film je pohvaljen zbog neobičnosti, jedinstvenosti, humora i dirljivosti, kao i zbog izuzetne glume Adama Sandlera koji savršeno utjelovljuje lika na rubu živčanog sloma. Roger Ebert napisao je za Chicago Sun-Times: „Sandler, oslobođen lanaca formule, otkriva neočekivanu glumačku dubinu. Gledajući film može ga se zamisliti u ulogama Dennisa Hoppera. On ima tmurnost, opsesiju i snagu. Ne može zauvijek raditi one glupe komedije, za ne?“. „Pijani od ljubavi“ je donio Andersonu na Cannes Film Festivalu nagradu za najboljeg redatelja i nominaciju za Zlatnu palmu.

 

Sve novosti Kluba Pulske filmske tvornice moguće je pratiti na internetskoj stranici www.pulskafilmskatvornica.hr i Facebooku. Financijsku podršku pružaju mu Zaklada „Kultura nova“, Hrvatski audiovizualni centar i Grad Pula.

PAUL THOMAS ANDERSON: PIJANI OD LJUBAVI (Punch-drunk Love), romantična komedija-drama, 2002., 95′, SAD

Producenti: JoAnne Sellar, Daniel Lupi, Paul Thomas Anderson

Scenarij: Paul Thomas Anderson

Glume: Adam Sandler, Emily Watson, Philip Seymour Hoffman, Luis Guzmán, Mary Lynn Rajskub

Glazba: Jon Brion

Kamera: Robert Elswit

Montaža: Leslie Jones

Produkcijske kuće: Revolution Studios, New Line Cinema

 

Ivana-Nataša Turković, voditeljica Klubodroma PFT-a

Bijele večeri: Kad jaganjci utihnu

Književno-filmske Bijele večeri s Borisom Vincekom vraćaju se u Klub Pulske filmske tvornice ovoga četvrtka, 01. lipnja, u 20.30 sati, a na programu će biti Oscarom nagrađena ekranizacija romana „Kad jaganjci utihnu“ Thomasa Harrisa (1988.) u režiji nedavno preminulog Jonathana Demmea iz 1991. godine. Ulaz je slobodan!

 

Kriminalistički nastrojene Bijele večeri nastavljaju s portretima serijskih ubojica, pa će ovoga puta na tapetu biti „Buffalo Bill“ i njegov doktor Hanibal Lecter – glavni zlikovci iznimno uspješnog Harrisovog romana. Ovo je njegov drugi roman u kojemu se pojavljuje lik doktora ljudoždera, ali kao ni u „Crvenom zmaju“ ni ovdje dr. Lecter nije glavni lik već pomagač agentu koji „ganja“ drugog ubojicu. U „Jaganjcima“ je to mlada i još uvijek neiskusna FBI agentica Clarice Sterling koja posjećuje čuvenog doktora u zatvoru i iz njega pokušava izvući korisne informacije o manijaku-ubojici žena, čije mu kože služe za krojenje savršenog odijela. No dr. Lecter (po struci psihijatar) to ne čini iz altruističnih pobuda – njegova cijena su intimni detalji i mračne tajne iz Clariceinog života.

 

Nakon uspjeha „Crvenog zmaja“ Harris se vratio Lecteru – čiju je osobnu priču ispričao u knjigama „Hannibal“ i Hannibalov postanak“ – a romanom „Kad jaganjci utihnu“ osvojio je i publiku i kritiku. Harrisova majstorija u pletenju radnje i stvaranju iznimne atmosfere napetosti i neizvjesnosti je bez premca, pa su roman voljeli i žanrovski i „ozbiljni“ pisci, od Stephena Kinga do Davida Fostera Wallacea. Budući da je „Crveni zmaj“ doživio ekranizaciju („Manhunter“ Michaela Manna) bilo je samo pitanje vremena kada će se to dogoditi i s „Jaganjcima“.

 

Posla se prihvatio redatelj Jonathan Demme („Philadelphia“, „Stop Making Sense“) nakon što je projekt napustio Gene Hackman, koji je film trebao režirati i ujedno igrati dr. Lectera. Zvijezde trilera su Jodie Foster i Anthony Hopkins, no oni nisu bili prvi Demmeov odabir budući da je u tim ulogama želio Seana Conneryja i Michelle Pfeiffer. „Kad jaganjci utihnu“ označio je uzbudljiv početak američke kinematografije 90-ih godina prošlog stoljeća. Nakon ekscesa iz ’80-ih, triler i horor priče su počele poprimati puno realnije i okrutnije obrise, a kvaliteta produkcije je osjetno narasla. Ozbiljan pristup izvornom materijalu glavna je odlika ovog filma koji upravo zahvaljujući tome ostaje i dalje jednim od najboljih ostvarenja ovoga žanra.

 

 

Bijele večeri je program Kluba PFT-a kojeg vodi novinar Boris Vincek. Iz mjeseca u mjesec on dovodi ekranizacije popularnih (i manje poznatih) romana i kratkih priča, a strukturiran je poput kluba čitatelja. Projekcijama prethodi kratak uvod u film i roman, dok je nakon gledanja na rasporedu diskusija s publikom. Koncept Bijelih večeri pretpostavlja da je ona unaprijed pročitala knjigu kako bi diskusija o adaptaciji i prijelazu priče sa stranice na ekran bila zanimljivija i potpunija.

 

OSNOVNE INFORMACIJE:

 

 

Knjiga:

Thomas Harris: „Kad jaganjci utihnu“ (Mladinska knjiga, 1990., 328 str.) – dostupna u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula u tri (3) primjerka

 

 

Film:

Jonathan Demme: „Kad jaganjci utihnu“, 1991., 118′, SAD

Glavne uloge: Jodie Foster, Anthony Hopkins, Scott Glenn i Ted Levine

 

 

Boris Vincek, voditelj Bijelih večeri

Pages:1234567...74»