Dezorijentirajuće putovanje Roberta Franka
U Klubu Pulske filmske tvornice ovog četvrtka, 10. lipnja u 21 sat prikazat će se film Ja i moj brat kojim Robert Frank metafilmski spaja fikciju i stvarnost stvarajući dezorijentirajuće putovanje u kojem se ideja dokumentarne istine dovodi u pitanje.
Po mnogima Ja i moj brat prvo je ozbiljno filmsko prikazivanje psihičkih bolesti. Portretira se odnos između pjesnika Petera Orlovskog i njegovog brata Julija Orlovskog, katatoničnog šizofrenika. Orlovsky i njegov mentor te ljubavnik Alan Ginsberg vode Juliusa kroz kontrakulturnu scenu kasnih 60-ih sve dok se jednog dana ne dogodi nestanak šizofrenog protagonista koji mijenja tijek filma.
Ukupni učinak je fascinantan, a film ima puno toga za reći o onome što smatramo normalnim i prihvatljivim ponašanjem u odnosu na ono što smatramo “ludim” ponašanjem.
Film ćemo prikazati na platnu u Klubu i podijeliti sa Zoom publikom linkom u chat room-u. Nakon filma o redateljskim postupcima u filmu te o filmskim prikazima psihičkih bolesti s obje publike razgovarat će producent i filmski pedagog Marko Zdravković-Kunac.
Meeting ID: 879 1213 8128
Passcode: 484320
Robert Frank: Moj brat i ja / Me and My Brother
1969., dokumentarni, 91′, US
Scenarij: Robert Frank, Allen Ginsberg, Peter Orlovsky, Sam Shepard
Kamera: Robert Frank
Montaža: Bob Easton, Helen Silverstein
Uloge: Julius Orlovsky, Joseph Chaikin, Peter Orlovsky, John Coe, Allen Ginsberg, Roscoe Lee Browne, Christopher Walken, Otis Young, Gregory Corso
Producentica: Helen Silverstein
ROBERT FRANK
Švicarsko-američki fotograf i redatelj, jedan od najutjecajnijih fotografa sredinom 20. stoljeća, autor iznimno utjecajne knjige fotografija The Americans rođen je 1924. u Zürichu.
Postao je profesionalni industrijski fotograf s 22 godine, a 1940-ih postao je uspješni modni fotograf za časopis Harper’s Bazaar u Parizu. Međutim, smatrao je da je opseg posla previše ograničen. Napustio je modnu fotografiju oko 1948. godine i otišao u Sjedinjene Države, a zatim u Peru istražiti izražajne mogućnosti 35-mm kamere.
Fotografirao je po Europi 1950. i 1953. godine, a poslije se vraća u Sjedinjene Države. Između 1955. i 1956. vozio se širom zemlje, snimajući brojne fotografije. Njih 83 je na kraju objavljeno kao fotografska knjiga The Americans (1959), s uvodom američkog romanopisca Jacka Kerouaca. Brižljivo komponirane fotografije u kojima se uvijek iznova ponavljaju američka zastava, automobil i džuboks kao sastavni dio samog tkiva života američkih radnika, naglašavaju ispraznost i osamljenost života u modernom američkom društvu.
Nakon 1959. okreće se filmu. Njegov prvi kratki film Pull My Daisy (1959), zasnovan je na drami Jacka Kerouaca, a u njemu su sudjelovali pjesnici Allen Ginsberg, Gregory Corso i Peter Orlovsky, kao i slikar Larry Rivers. Pull My Daisy godinama je hvaljen kao improvizacijsko remek-djelo, sve dok njegov ko-redatelj Alfred Leslie nije otkrio da je film zapravo pažljivo planiran, uvježbavan i režiran.
Njegov najzapaženiji film je zloglasni dokumentarac Cocksucker Blues (1972), o američkoj turneji Rolling Stonesa 1972. godine u kojemu su scene grupnog seksa i konzumiranja raznih droga. Oduševljeni filmom Rolling Stonesi ipak su tužili Franka da spriječe njegovo prikazivanje.
—
Ulaz na projekciju je besplatan.
Svi koji žele prisustvovati projekcijama uživo, mole se da se jave na klub.pft@gmail.com kako bi zbog ograničenog broja mjesta najavili svoj dolazak na vrijeme.
Svi koji događaju žele prisustvovati online, mogu to učiniti putem Zoom linka:
Meeting ID: 879 1213 8128
Passcode: 484320
—
Program kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.