Klubodrom: umjetnost filmskih špica
Klub Pulske filmske tvornice ovog će četvrtka, 18. prosinca, s početkom u 19 sati ugostiti “Umjetnost naslova: izbor najboljih i najznačajnijih filmskih špica”, program sastavljen od retrospektive najboljih i najznačajnijih filmskih špica te retrospektive autora filmskih špica, Oskarovca Saula Bassa. Osmislili su ga članovi zagrebačke udruge Otompotom iz čijih redova dolazi gost večeri Ivan Klepac koji će održati uvodnu riječ.
Ovaj rijedak istraživačko-prezentacijski događaj pruža opći presjek dosadašnjih ostvarenja na području umjetničke i dizajn forme filmskih uvodnih špica za koju je do danas ustanovljena tek jedna nagrada i to televizijska – američka Emmy nagrada za “Izvanredna dostignuća u grafičkom oblikovanju uvodne špice”. Dodjeljuje se tek od 1990., a uspješno preskače čitavu povijest medija u kojem je uvodna špica nastala.
U sklopu prvog bloka bit će predstavljena jedna od najboljih špica 90-ih, ona za ‘Delicatessen’ (1991). Njezini autori, ujedno redatelji filma Marc Caro i Jean-Pierre Jeunet, koristili su posebnu metodu tretiranja filmske vrpce kako bi dobili ‘krvavi’ izgled u skladu s filmskom temom. Pogledat ćemo i rad američkog autora Garetha Smitha za filmove ‘Hvala što pušite’ (Thank You for Smoking, 2005) i ‘Juno’ (2007), zatim animatora Dannyja Younta (Kiss Kiss, Bang Bang, 2005) te francuskog dvojca Oliviera Kuntzela i Florence Deygas za Spielbergov film ‘Uhvati me ako možeš’ (Catch Me If You Can, 2002). Također, na meniju će biti i nekoliko rijetkih i zanimljivih uvodnih špica (npr. za ‘Show boat’ iz 1936.).
Zvijezda drugog bloka, američki grafički dizajner i Oskarovac Saul Bass (1920-1996), najznačajniji je autor uvodnih filmskih špica i dizajna 20. stoljeća. Bassovi počeci vežu se uz Otta Premingera i njegov film ‘Čovjek sa zlatnom rukom’ (The Man With the Golden Arm, 1955) koji je zauvijek promijenio tretman filmskih špica u kinima. Dotad su one bile statične i tretirane kao odvojeni dio filma, a projicirale su se na zavjesu koja se podizala neposredno prije njegova početka. Publika je to vrijeme koristila za odlazak po kokice (otud termin ‘popcorn time’). Od kraja 50-ih Bass je radio s Alfredom Hitchcockom i tada su nastale neke od njegovih najznačajnijih animiranih špica, poput onih za ‘Sjever – sjeverozapad’ (North by Northwest, 1959) i ‘Vrtoglavicu’ (Vertigo, 1958), revolucionarne jer su uvele novi tip kinetičke tipografije.
Program namijenjen filmašima, dizajnerima i ostalim ljubiteljima kako sedme tako i ostalih umjetnosti održan je 12. prosinca u Mikrokinu u AKC-u Medika u Zagrebu te prethodno u splitskoj kinoteci Zlatna vrata.
Djelovanje udruge Otompotom obuhvaća raznolike umjetničke forme, od filmskog stvaralaštva preko urbanih akcija do likovne umjetnosti. U Puli se ona afirmirala dugogodišnjom organizacijom međunarodne likovne radionice Krojcberg.
Po završetku projekcije nastavit ćemo se družiti uz Mikroflor iliti glazbenu večer po mijeri Medike i pod dirigentskom palicom Ivana Klepca.
Ulaz na program je besplatan!