S predstavljanja Medine Rešić
U Klubu Pulske filmske tvornice ugostili smo sinoć Medinu Rešić, mladu istarsku fotografkinju koja završava studij na Kraljevskoj akademiji za umjetnost u Den Haagu, a osim fotografijom bavi se i izradom kratkih filmova i videa. Tijekom večeri pogledali smo više njezinih radova, među kojima je bilo i premijerno prikazivanje plesnog videa „Shadows“ iz 2014.
Koreografiju „Shadowsa“ potpisuje Klara Pergolis, a izvode ju u praznoj sobi članice Plesnog Studia Cool Step. Zanimljivi su ovdje trenuci ulazaka i izlazaka plesačica iz sobe, kao i suprotstavljanje kadrova snimljenih u svijetlu i tami. Iako je snimljen 2014., video je tek sada premijerno prikazan jer autorica nije bila početno zadovoljna njime. Međutim, prošlog ljeta ona se ponovo pozabavila s materijalom, a aplauz publike pokazao je da je rezultat vrlo uspješan.
„Shadows“, kao i većina ostalih radova, napravljen je bez prethodne pripreme. Draže joj je, kako kaže, snimati improvizirano i slijediti trenutnu inspiraciju, pa vidjeti potom gdje će ju taj proces dovesti. „Galiotovu pesan“, eksperimentalni film s 1. Production In-a Pulske filmske tvornice održanog u Motovunu u sklopu festivala Dani Veloga Jože, napravila je tako što je snimala motive koje joj je pjesma pobudila. Kratki dokumentarni film „Arboretum Rises“, u kojemu je koristila i zahtjevnu stop motion tehniku, prati dvonožne i četveronožne članove Arboretum Kolektiva prilikom organizacije prvog izdanja ovog Eco, Art & Music Festivala u tvrđavi Turtian u Šikićima, na čijim je zidinama on bio projiciran tijekom manifestacije. Veliki interes potaknuo je i video koji prikazuje rad na akademiji i nastanak grupne izložbe studenata. On je dao priliku umjetnici da govori o načinu funkcioniranja te prestižne obrazovne institucije, a prisutnima da postavljaju niz pitanja.
Jedini rad čijoj se pripremi posvetila je plesni video „Cirrus“, čiju je koreografiju osmislila Nika Janković. Sniman na pješčanoj medulinskoj plaži, on pretače u pokret doživljaj mora i njegove igre. Glazba je naknadno dodana i najslabiji je element inače vizualno dojmljivog djela, u kojemu autorica hvata najrazličitije kutove snimanja. U suradnji s Janković, Rešić je napravila i svoj prvi plesni video „E qui dall’altra parte“ te „Nuances“. U oba je ona „dirigirala“ plesačici koja se u prvom nalazi u zatvorenom, a u drugom u otvorenom prostoru, odnosno u šumi i na plaži. „Nuances“ se posebno dopao publici posebice zbog snage krupnih kadrova ruku plesačice i upečatljive atmosfere. Inače, Rešić se i sama bavila plesom 15 godina, pa otud proizlazi njezin interes za ovom vrstom video uradaka.
S obzirom da se gledatelji nisu mogli zasititi njezine estetike, prikazan je bio i video o radu njezinog oca, skulptora Alije, te serija fotografija s Fresh Island Festivala na Zrču.
Ivana-Nataša Turković, voditeljica Klubodroma PFT-a