Razmišljanja mladih i film Futura

Ovog četvrtka, 18. travnja u 21 sat u Pulskoj filmskoj tvornici u sklopu Filmskog kluba mladih besplatna je projekcija filma Futura u kojem autorski trio uglednih talijanskih redatelja poduzima kolektivno istraživanje duž Apeninskog poluotoka i kroz otvorene razgovore s mladima donose njihove vizije budućnosti.

 

Prije projekcije film će najaviti pulski umjetnik i kulturolog Igor Zenzerović, a poslije projekcije moderirat će razgovor o filmu s publikom i gošćom večeri Katharinom Mikulić, projektnom voditeljicom pulske udruge mladih ZUM.

Redatelji Pietro Marcello, Francesco Munzi i Alice Rohrwacher kroz seriju intervjua s mladima donose njihova očekivanja, strahove, snove i prepreke koje moraju prevladati da bi ih ostvarili.

 

Uz današnje političke i socioekonomske podjele, pretjerano oslanjanje na tehnologiju i globalnu klimatsku krizu, film implicira pitanje: postoji li uopće budućnost za nas? No, inteligencija, izražajnost i dalekovidnost ovih tinejdžera budi nadu u moguće bolje sutra.

 

 

Ovaj film će se izučavati u budućnosti u potrazi za tragovima o onome što se događalo u današnje vrijeme… Nitko od nas ne zna što budućnost nosi, ali film poput ovoga je podsjetnik da bi nam trebalo biti stalo.

– The New York Times

 

 

Pietro Marcello, Francesco Munzi i Alice Rohrwacher: Futura

dokumentarni, Italija, 2021., 108 minuta

 

Montažerka: Aline Hervé

Direktor fotografije: Ilyà Sapeha

Prva asistentica redatelja: Tiziana Poli

Doprinos priči: Stefano Laffi

Izvršni producent: Alessio Lazzareschi

Generalni direktor: Giulia Moretti

Koordinatorica produkcije: Lucia Santarelli

Druga asistentica redatelja: Maria Giménez Cavallo

Korekcija boje: Andrea Maguolo

Montažerka zvuka: Marta Billingsley

Produkcija: Avventurosa u koprodukciji s kinom Rai

Originalna glazba: Marco Messina i Sacha Ricci

 

 

Program je realiziran unutar projekta Filmskog kluba mladih FeKaeM.

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar, Istarska županija i Zaklada Kultura nova.

 

Mladi u Međuprostoru u Klubu PFT-a

Ovog petka, 12. travnja u 21 sat u Pulskoj filmskoj tvornici u sklopu Filmskog kluba mladih besplatna je projekcija nagrađivanog igranog filma Međuprostor u kojem redatelj Leonardo di Costanzo dokumentarno te u maniri Tarkovskog oslikava uzdizanje dvoje mladih iz društveno nametnutih uloga do vlastite prirode, slobode i sreće.

 

Napuljem vlada mafijaška organizacija Camorra. Ova skupina zatvara mladog Salvatorea u napuštenu školu u kojoj mora čuvati buntovnu zatvorenicu Veronicu. Iako su se oboje ondje našli pod tajanstvenim okolnostima, dvoje mladih ubrzo postaju suučesnici i zajednički istražuju nepregledni zatvor.

Među potopljenim temeljima koji se doimaju kao golema mora, zapuštenim vrtovima koji izgledaju kao šume pune korova i nekultiviranih biljaka, beskrajnim ruševinama i praznim hodnicima u kojima samo krhotine i vapno služe kao namještaj, dvoje mladih razgovaraju, mrze se i tijekom dana skidaju maske koje ih označavaju kao različite, kao suprotnosti, i ponovno si počinju sličiti. Postoji potreba da otkriju prirodno ponašanje svoje dobi, da sanjaju i igraju se.

 

Prije projekcije film će najaviti, a poslije projekcije će s publikom film analizirati  mladi filmski autor i kinoklubaš Tin Rakijaš.

Leonardo di Costanzo rođen je na Ischiji te živi između Pariza i Napulja . Počeo je raditi u filmskoj industriji u Francuskoj kasnih 1980-ih. Godine 2003. snimio je dokumentarac A scuola , koji je dobio nominaciju za David di Donatello za najbolji dokumentarac . Nakon ovog rada uslijedili su drugi dokumentarci početkom 2000-ih. Godine 2012. snimio je svoj prvi film, L’interno , film predstavljen na 69. Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji u sekciji Orizzonti . S ovim filmom osvojio je David di Donatello za najboljeg redatelja debitanta , Ciak d’oro za najbolji film i za najbolji prvi uradak te Veliku nagradu inozemnog tiska na Zlatnim globusima 2013. godine .

 

Postao je član nastavnog osoblja pariškog Ateliersa Varan, a 1994. zajedno s kambodžanskim redateljem RithyjemPanhom osnovao je centar za obuku autora dokumentaraca u Phnom Penhu, Kambodža. Godine 2000. otvorio je Atelier Varan na Sveučilištu u Bogoti. Trenutno živi i radi u Parizu gdje predaje na Les Ateliers Varan.

 

 

Leonardo di Costanzo: Međuprostor/L’intervallo

igrani, Italija, 2012., 90 min

 

Scenarij: Leonardo di Costanzo, Mariangela Barbanente,Maurizio Braucci

Fotografija: Luca Bigazzi

Uloge: Salvatore Ruocco (Mimmo), Francesca Riso (Veronica), Alessio Gallo (Salvatore), Carmine Paternoster (Bernardino), Antonio Buíl (Salvatoreov otac)

 

Program je realiziran unutar projekta Filmskog kluba mladih FeKaeM kojeg financijski podržava Grad Pula te u suradnji s Europskom filmskom edukativnom platformom CinED i Bacačima sjenki.

__

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar, Istarska županija i Zaklada Kultura nova.

 

Vodič za ljubav i borbu protiv kapitalizma u PFT-u

Ovog petka, 5. travnja s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice besplatna je projekcija šarmantnog dokumentarca Vodič za ljubav i borbu protiv kapitalizma o bračnom paru sociologa koji se mogu prepustiti svom ugodnom i mirnom umirovljeničkom životu te se aktivno priključuju pariškim ‘žutim prslucim’ i borbi protiv kapitalizma.

Monique i Michele Pinçon-Charlot dvadeset i jednu godinu bili su voditelji istraživanja pri prestižnom Nacionalnom centru za znanstvena istraživanja gdje su primjenjivali koncepte Pierrea Bourdieua i analizirali životne navike imućnih građana iz perspektive njihova kapitala – ekonomskog, ali i socijalnog, kulturnog i simboličnog. Autori su knjiga Nasilje bogatih, Predsjednik ultra-bogatih, Kronika klasnog prezira u politici Emmanuela Macrona te brojnih drugih.

 

Osim uvida u njihov sociološki rad film pruža intiman portret njihova života u dvoje u pokušaju odgovora na egzistencijalističko pitanje:

 

Kako pronaći hrabrost za borbu kada vidimo da svijet o kojem sanjamo svakim danom postaje sve udaljeniji?

 

 

Redatelj Carré-Agostini u ovoj filmskoj odi radosnom aktivizmu odgovor pronalazi u solidarnosti i intimnosti bračnog para. Jer kako nas je poučio Badiou – Tko ne krene od ljubavi, nikad neće saznati što je filozofija. Stoga treba poput Les Pinçon-Charlot stati u obranu ljubavi te je suprotstaviti sigurnosti i komforu. A na tragu Rimbauda ljubav bi valjalo ponovno izmisliti, te je izložiti riziku i avanturi.

 

__

 

Prije projekcije film će najaviti, a poslije projekcije će s publikom film analizirati pulski umjetnik i kulturolog Igor Zenzerović.

 

__

 

Vodič za ljubav i borbu protiv kapitalizma

À demain mon amour ( Vidimo se sutra, ljubavi moja)

dokumentarni film, Francuska, 2022., 92 minute

 

Scenarij: Basile Carré-Agostini

Fotografija: Basile Carré-Agostini

Montaža: Clémence Carré, Basile Carré-Agostini

 

__

 

Program je realiziran u suradnji s udrugom Restarted.

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar, Istarska županija i Zaklada Kultura nova.

 

 

Zaposlenje u Klubu PFT-a

Ovog petka, 29. ožujka s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice projekcija je nagrađivane crnohumorne drame Zaposlenje čiju režiju potpisuje Ermanno Olmi.

 

Redatelj inzistira na realizmu neprofesijskih glumaca dok prikazuje društvene promjene i dehumanizirajuće djelovanje poslovnih metoda te modernih tehnologija usred talijanskog gospodarskog procvata 60′.

 

Mladić u nastojanju da pomogne ruralnoj obitelji u financijskim problemima prekida redovno školovanje i pokušava se zaposliti u velikoj milanskoj korporaciji. Pri tom prolazi niz bizarnih ispita, a nakon što dobije posao, mora trpiti niz poniženja i napredovati tek nakon što bolje radno mjesto isprazni smrt kolege.

 

 

Prije projekcije film će najaviti, a poslije projekcije će s publikom film analizirati  mladi filmski autor i kinoklubaš Masimo Paris.

__

 

 

Ermanno Olmi rodio se u Bergamu 1931. godine. Talijanski je redatelj i scenarist koji je filmsku karijeru započeo radeći kao činovnik u elektrani Edison-Volta koja je sponzorirala filmske i kazališne projekte. Kroz sedam godina za tvrtku je snimio mnoge dokumentarne filmove postavši i odgovornim za tamošnji filmski odjel. Zadnji film koju je snimio za njih bio je ujedno i njegov prvi igrani film Il tempo si è fermato (1958). Nakon uspjeha toga filma Olmi je otišao u Milano i tamo suosnovao neovisnu filmsku kompaniju Twenty Four Horses za koju je snimio poluautobiografski igrani film Il posto (1961). Uslijedili su Zaručnici (1963.) i Došao je čovjek (1965.), biografija pape Ivana XXIII koja se pokazala kao komercijalno neuspješna. Nakon toga posvetio se TV filmovima, vrativši se na veliko platno tek 1978. filmom Stablo za klompe koji je osvojio Zlatnu palmu u Cannesu 1978. i smatra se njegovim najboljim filmom.

 

Njegova je karakteristika rad s glumcima amaterima i snimanje na autentičnim lokacijama, a često se služi dugim kadrovima prikazujući živote običnih ljudi.

__

Program je realiziran unutar projekta Filmskog kluba mladih FeKaeM kojeg financijski podržava Grad Pula te u suradnji s Europskom filmskom edukativnom platformom CinED i Bacačima sjenki.

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar, Istarska županija i Zaklada Kultura nova.