Pripremite se za 2. Bijele večeri: na meniju “Goli ručak”!

nakedlunchmovieposter

Književno-filmske Bijele večeri bit će nastavljene u Klubu Pulske filmske tvornice u četvrtak, 4. prosinca, u 19 sati, a na meniju će biti projekcija „Golog ručka“ (Naked Lunch) Davida Cronenberga iz 1991. godine. Film je snimljen po istoimenom kultnom romanu američkog „mračnog svećenika“ Beat generacije Williama S. Burroughsa iz 1959., no zbog opscenog jezika u SAD-u je objavljen tek 1961. godine.

 

„Goli ručak“ nije roman u klasičnom smislu riječi već je u suštini kompilacija slabo povezanih vinjeta (ili po Burroughsu „rutina“) koje je moguće čitati po bilo kakvom redoslijedu. Čitatelji u prvoj „rutini“ upoznaju pripovjedača, narkomana Williama Leea, koji tijekom priče preuzima različita imena i putuje od SAD-a preko Meksika i Tangera do fiktivne Interzone. Iako je glavna tema romana ovisništvo, Burroughs se u svojoj halucinogenog fantazmagoriji dotaknuo i razotkrivanja mračne strane „Američkog sna“.

 

Filmska adaptacija Davida Cronenberga (tada poznatog po horror klasicima „Muha“ i „Scanner“) ne prati „radnju“ romana već nudi portret autora dok stvara roman po kojemu će postati poznat. Osim materijala iz „Golog ručka“ Cronenberg je koristio i motive iz drugih Burroughsovih djela te iz njegove biografije. Radi se dakle o metatekstualnoj adaptaciji u kojoj je izvrsno „hladan“ Peter Weller utjelovio zahvalnu ulogu pripovjedača u raljama halucinacija.

 

Bijele večeri je program Kluba PFT-a kojega vodi dugogodišnji novinar u kulturi Boris Vincek i koji iz mjeseca u mjesec dovodi ekranizacije popularnih (i manje poznatih) romana i kratkih priča, a strukturiran je poput kluba čitatelja. Projekcijama prethodi kratak uvod u film i roman, a nakon gledanja slijedi diskusija s gledateljima. Koncept Bijelih večeri pretpostavlja da je publika unaprijed pročitala knjigu kako bi diskusija o adaptaciji i prijelazu priče sa stranice na ekran bila zanimljivija i potpunija.

 

OSNOVNE INFORMACIJE:

 

Knjiga:

William S. Burroughs „Goli ručak“ (Šareni dućan, 2000., 254 str.)

– dostupna u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula u četiri (4) primjeraka te na engleskom jeziku u dva (2) primjerka.

 

Film:

„Naked Lunch“ (1991.)

Režija: David Cronenberg

Glavne uloge: Peter Weller – William Lee, Judy Davis – Joan Lee/Joan Frost, Ian Holm – Tom Frost, Roy Scheider – Dr. Benway

Klubodrom: klupsko žiriranje 46. revije hrvatskog filmskog stvaralaštva

46.-Revija-hvatskog-filmskog-stvaralaštva

U Klubu Pulske filmske tvornice ovaj ćemo četvrtak, 20. studenog, posvetiti 46. reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva koja je u Vukovaru održana od 7. do 9. studenog. Program će početi u 19 sati, a u njegovu ćemo sklopu prikazati osam od dvanaest filmova koji su konkurirali za nagrade: eksperimentalne filmove “Beat TV” Dragana Đokića i “Neptunizam” Luane Lojić, dokumentarce “Mreža Solidarnosti” Gilda Bavčevića, “Povratak posljednjeg” Igora Paulića, “Svaki dan je Božić” Ante Zlatka Stolice i “Maslačak” Lovre Čepelaka, te igrane filmove “Tek tako” Sanje Milardović i “Drekavac” Ivana Mokrovića.

I ove će godine po završetku projekcije gledatelji moći sudjelovati u ocjenjivanju radova te im dodijeliti klupske nagrade za prvo, drugo i treće mjesto, te specijalne diplome. Bit će to prilika da se posjetitelji okušaju u ulozi žirija, glasaju za svoje favorite i usporede vlastite stavove sa stavovima ocjenjivačkog suda Revije (Igor Bezinović, Ana Hušman, Ivan Kelava, Zdravko Mustać i Dinka Radonić), ali i da pogledaju najbolje od onog što su samostalni autori, student akademija i članovi filmskih organizacija radili ove i protekle godine.

Na 46. reviju koju su organizirali Hrvatski filmski savez i Kino klub Vukovar prijavljeno je 119 radova (filmova, video radova i glazbenih spotova), dok ih je u službeni program uvršteno 25. Uz Luanu Lojić, Istru su još predstavljali Josip Pino Ivančić (“Bez-dom-ni”) i Vjekoslav Gašparović (“S vama kroz život”).

Program je realiziran u suradnji sa Hrvatskim filmskim savezom.

 

PROGRAM PROJEKCIJE:

 

I BLOK (69’64’’)

1. Igor Paulić: Povratak posljednjeg, dokumentarni, Matulji, 2014, 43’23’’

Oleg Mandić je kao 11-godišnji dječak bio posljednji uznik koji je živ napustio Auschwitz-Birkenau.

2. Dragan Đokić: Beat TV, eksperimentalni, 2014, Split, 3’34’’

Autorov obračun s televizorima.

3. Sanja Milardović: Tek tako, igrani, Zagreb, 2014, 12’02’’

On i Ona druže se već neko vrijeme…

4. Lovro Čepelak: Maslačak, dokumentarni, Kinoklub Zagreb, 2013, 11’05’’

Prikaz neobičnog svijeta istarskog umjetnika Darka Brajkovića.

 

II BLOK (79’03’’)

1. Ivan Mokrović: Drekavac, igrani, Akademija dramske umjetnosti Zagreb, 2014, 25’

U ovom spoju filma i opere tragična smrt mlade djevojke budi Drekavca, balkansko mitološko biće koje naplaćuje zlodjela.

2. Ante Zlatko Stolica: Svaki dan je Božić, dokumentarni, Zagreb, 2014, 10’56’’

Unutar svakodnevne obiteljske rutine autor vodi tajni projekt.

3. Luana Lojić: Neptunizam, eksperimentalni, Akademija likovnih umjetnosti Zagreb, 2014, 13’47’’

Doživljaji meditativnog susreta s prirodom i kristalima.

4. Gildo Bavčević: Mreža Solidarnosti, dokumentarni, Umjetnička akademija Split, 2013, 30’

Dokumentarac o propasti tvrtki Jadrankamen, Uzor i Dalmacijavino te popratnim prosvjedima.

Klubodrom: “Smrt gospodina Lazarescua” Crista Puiua

Der-Tod-des-Herrn-Lazarescu02

U Klubu Pulske filmske tvornice ovog ćemo četvrtka, 13. studenog, pogledati film po odabiru našeg člana Aleksandra Jovanovića. To je nagrađivana crna komedija “Smrt gosipodina Lazarescua” rumunjskog redatelja Crista Puiua iz 2005., a besplatna projekcija počet će u 20 sati.

Lazarescu (Ioan Fiscuteanu) je umirovljeni inženjer koji sa svoje tri mačke živi u stanu u Bukureštu. Jedne mu večeri pozli i nakon što konačno po njega dođe hitna pomoć započinje noćna odiseja po bolnicama. Iako je Lazarescuu neophodna hitna operacija niti ga jedna ustanova ne želi primiti.

Kritika je pozdravila film koji je na brojnim festivalima dobio vrijedne nagrade (Cannes Film Festival – nagrada Un Certain Regard; Transilvania International Film Festival – nagrada publike; Chicago International Film Festival – specijalna nagrada žirija Silver Hugo; Reykjavík International Film Festival – nagrada Discovery of the Year; Copenhagen International Film Festival – Grand Prix du Jury; Motovun Film Festival – Propeler za najbolji film…). “Smrt gospodina Lazarescua” trebao je biti prvi film u seriji koju je Puiu nazvao “Šest priča iz predgrađa Bukurešta”.

Aleksandar Jovanović, koji će održati uvodnu riječ te moderirati naknadnu diskusiju, film je odabrao zbog njegove jedinstvenosti. “Još nisam vidio nešto tako uvjerljivo i realistično. S jedne strane ovaj igrani film je posve običan, a s druge izuzetno sadržajan i poticajan za razmišljanje. Nije dovoljno reći da nalikuje dokumentarcu, jer dojam kojega stječemo je da neki nevidljivi snimatelj prati kamerom stvaran događaj u realnom vremenu. Također, gluma je u filmu dosegla takav nivo da gotovo nestaje, pa se stječe dojam kako igraju sve sami Pavli Vuisići.”

 

SMRT GOSPODINA LAZARESCUA (Moartea domnului Lazarescu), 153’, 2005, Rumunjska

Redatelj: Cristi Puiu
Producenti: Alexandru Munteanu, Bobby Păunescu, Anca Puiu
Scenaristi: Cristi Puiu, Răzvan Rădulescu
U glavnim ulogama: Ion Fiscuteanu, Luminiţa Gheorghiu
Glazba: Andreea Paduraru
Snimatelji: Andrei Butica, Oleg Mutu
Montaža: Dana Bunescu

Održano predavanje “Moja obitelj” za pulske srednjoškolce

6259_788915531150615_583877996068883501_n

U organizaciji udruge Institut prošlog je petka u Klubu Pulske filmske tvornice održano predavanje “Moja obitelj”. Predavačica je bila Danijela Ustić iz Centra za socijalnu skrb Pula – Obiteljski centar, a predavanju je prisustvovalo 40 učenika dviju pulskih srednjih škola, Tehničke škole te Škole za turizam, trgovinu i ugostiteljstvo.