Ususret Maratonu kratkog filma

Maraton kratkog filma

U Klubu Pulske filmske tvornice ovoga četvrtka, 24. travnja, s početkom u 20h predstavit ćemo “Maraton kratkog filma”, projekt započet 2005. godine, čiji je idejni i konceptualni začetnik pisac i glumac Goran Vrbanić. S njim ćemo u povodu 14. Maratona, koji će u Motovunu biti održan od 19. do 21. lipnja, popričati putem skypea.

Vrbanić je za ovu priliku napravio izbor najboljih filmova nastalih na dosadašnjim Maratonima. Radi se o trodnevnoj manifestaciji koja tradicionalno započinje pucnjem iz startnog pištolja unutar zidina. Sudionici potom malim digitalnim kamerama snimaju i montiraju kratke filmove (u maksimalnom trajanju od sedam minuta) te stječu i izmjenjuju vrijedna iskustva. Ideja manifestacije koja se temelji na suradnji je snimiti što više filmova u što manje vremena. Gosti Kluba Pulske filmske tvornice u četvrtak će stoga od Vrbanića imati priliku doznat nešto više o samom konceptu i ideji Maratona, te pogledati njegove najbolje i najzanimljivije rezultate.

 

GORAN VRBANIĆ, voditelj Maratona

Goran Vrbanić rođen je 1976. u Zagrebu, gdje se i školovao. Bavio se glumom, filmskom i kazališnom režijom, montažom, animacijom, pisanjem poezije, kratke proze, novinarskih tekstova, kolumna i drama. Godine 1995. postaje član zagrebačkog glumačkog studija i od braće Vajevac uči osnove svega onoga što je gluma, a ne postoji na akademiji, tj. metodu Lee Strasberga. Od 1995. do 1996. godine vodio je jednu od dramskih grupa studentske kulturne organizacije Ivan Goran Kovačić.

Godine 1996. kao voditelj, novinar, glumac i jedan od autora sudjeluje u snimanju emisije “Mama oprosti” (OTV) redateljice Biljane Čakić. Od 1996. do 1997. godine radio je kao novinar za kulturnu rubriku Večernjeg lista. Vrbanić je 1998. objavio zbirku kratkih priča “Od svega što ne treba” u izdanju Matice hrvatske. Godine 2001. igra glavnu ulogu u igranom filmu Denisa Patafte “01. godina u Splitu”, a 2003. piše, režira, snima i montira trash film “Otok”. Vrbanić je 2005. godine završio studij glume na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, te izmislio i pokrenuo trodnevni produkcijski festival “Maraton kratkog filma”.

Afterparty uz animirane filmove po odabiru Chintis Lundgren

loveandvehicles

Projekcijom kratkih umjetničkih animiranih filmova po odabiru estonske animatorice Chintis Lundgren, u Klubu Pulske filmske tvornice ovoga se četvrtka, 17. travnja, pridružujemo prezentaciji odsjeka za animirani film Zadruge Praksa Adriatic Animationa u Kinu Valli, gdje će u 19 sati biti održana premijera animiranih filmova „Love and Vehicles“ (Ljubav i vozila) Draška Ivezića i „Sestre“ Lee Vidaković. Po završetku projekcije preselit ćemo se u Klub PFT-a na domjenak i drugi dio programa, koji će početi u 20.30 sati.

Animirani film „Ljubav i vozila“ (14’5”) Draška Ivezića istražuje apsurdne ljubavne odnose u žurnom sladostrasnom modernom svijetu, a nastao je u koprodukciji Ustanove Zagreb film, danskog instituta The Animation Workshop i pulske Zadruge Praksa. Film je razvijan u suradnji i pod supervizijom znamenitog estonskog autora Priita Parna. Ujedno, on je prvi završeni proizvod nove kreativne platforme pod nazivom Zadruga Praksa Adriatic Animation.

Diplomski rad „Sestre“ Lee Vidaković (7’30”) animirani je triptih koji pobuđuje atmosferu starih flamanskih slika u kojima su sestre uhvaćene u melankoliji koja proizlazi iz brige i tuge za onom koja nedostaje.

Na projekciji u Kinu Valli biti će prisutan autor Draško Ivezić, kompozitor Branko Radić i umjetnička savjetnica Chintis Lundgren.

Energija koja nikog ne ostavlja ravnodušnim

If_Nobody_s_Playing_Trailer_49504337_thumbnail

Energija i strastvena posvećenost glazbi Vaska Atanasoskog, vođe makedonskog sastava Bernay’s Propaganda oslikanog u dokumentarcu “Ako nitko ne svira” Gjorgjija Janevskog, osvojila je ne samo žiri DORF-a koji je 2011. filmu dodijelio regionalnu nagradu, već i simpatije Puljana prisutnih na sinoćnjoj projekciji u Klubu Pulske filmske tvornice. Ujedno, ona je i razlog zbog kojega je Janevski, koji se između ostalog bavi i glazbenom produkcijom, između brojnih makedonskih underground sastava za “portretiranje” u svom prvijencu odabrao upravo ovaj.

-Na filmu sam radio tri godine. Bend je bio jako zahvalan za snimanje jer se članovi uopće nisu obazirali na kameru, kazao je Janevski s kojim smo prije projekcije popričali putem skype-a.

Na pitanje kako se članovima sastava dopao dokumentarac odgovorio je da nisu bili zadovoljni i objasnio da mu cilj nije bio promovirati bend, nego ga prikazati sa svog autorskog stajališta.

-Svejedno smo ostali u dobrim odnosima, iako otada među nama vlada prešutni dogovor prema kojemu se o filmu ne priča, dodao je s osmijehom autor.

Osim benda, u filmu je na minimalan, ali upečatljiv način, oslikana i društvena pozadina, kao i univerzalni problemi s kojima se predstavnici underground scene redovito suočavaju.

Prisutni u Klubu Pulske filmske tvornice kraj filma dočekali su s aplauzom te su u naknadnoj diskusiji istakli više elemenata vrijednih pohvale: od samih aktera, pa do montaže, atmosfere, glazbe…

Snimljeni “Ukradeni dani” Tamare Svetek

tamara.snimanje1

U sklopu 10. radionice izrade filma Pulske filmske tvornice, članica udruge Tamara Svetek završila je sa snimanjem novog uratka radnog naziva “Ukradeni dani”. U svom drugom kratkometražnom  igranom filmu Svetek obrađuje posljedice koje na međuljudski odnos imaju pohlepa, sebičnost i slabost. Istovremeno, u njemu se Svetek prepustila oslikavanju ljudskih osobina, načina funkcioniranja mnogih malih sistema u današnjem ekonomskom vremenu te malog čovjeka i njegove nemoći.

-Na jednostavan način pokušala sam prikazati našu stvarnost, koja nije uvijek pravedna prema ljudima, a ovisi od okolnosti i osobina aktera. Glavne u priči su dvije mlade ženske osobe, po zanimanju hotelske čistačice, kazala je Svetek, koja je ideju za film preuzela iz stvarne situacije.

Film je u prostorijama apart-hotela “Sfinga Verudela” Pula snimao Saša Bestulić.