Klubodrom četvrtkom: “Hukkle” Györgyja Pálfija

hukkle0

Misterioznu priču koja se u mađarskom selu Nagyrév odigrala početkom prošlog stoljeća, a koju je redatelj György Pálfi pretočio u eksperimentalnu krimi dramu “Hukkle” (2002), pogledat ćemo ovoga četvrtka, 2. listopada, s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice u sklopu programa Klubodrom četvrtkom. Uvodničarka i moderatorica naknadne diskusije ovoga puta bit će Sanda Letonja-Marjanović.

U filmu koji je gotovo bez dijaloga pratimo nekoliko dvonožnih i četveronožnih stanovnika male, naizgled idilične, seoske zajednice u Mađarskoj: starog muškarca sa štucavicom, pastiricu i njezinu ovcu, staru ženu čije namjere mogu ali i ne moraju biti dobre, narodne pjevače na vjenčanju… Malo po malo nižu se i tajanstvene naznake sporedne radnje, pa tako vidimo sekvence žena koje razmijenjuju boce s nepoznatom tekućinom. S vremena na vrijeme netko umire, seoski kolektiv tješi udovicu, dolazi poštar s mirovinom… Unatoč tome što je većina filma sastavljena od niza vinjeta kroza nj se provlači zlokobna i često jedva primjetna priča o ubojstvima.

Ulaz na projekciju je besplatan.

 

HUKKLE, eksperimentalna krimi drama, 78’, 2002, Mađarska

Redatelj: György Pálfi

Scenarist: György Pálfi

Producenti: Csaba Bereczki, András Böhm

Glume: Ferenc Bandi, Józsefné Rácz

Glazba: Balázs Barna, Samu Gryllus

Snimatelj: Gergely Pohárnok

Montaža: Gábor Marinkás

1. Kritičko rešeto s Igorom Bezinovićem

1

S redateljem i filmskim pedagogom Igorom Bezinovićem, koji je na 10. ljetnoj radionici izrade filma “Pulska filmska tvornica 2014.” vodio razradu ideje, sinoć je u Klubu PFT-a održano prvo Kritičko rešeto – novi program u sklopu kojega filmaši ili filmski kritičari analiziraju novonastale radove naših članova.

Tijekom večeri pogledano je šest filmova realiziranih u sklopu 2. Zimske radionice izrade filma, 1. Production In-a i Filmskog servisa, a čiji su autori bili prisutni. To su “Pogled” Aleksandra Jovanovića, “Konzumerizam” Mladena Milotića, “bez-Dom-mi Stereotip-s” Josipa Pina Ivančića, “Ukradeni sat” Tamare Svetek, “Nema ljudi!” Sande Letonje-Marjanović te “Iz kamena i pijeska” Ivane-Nataše Turković.

Bezinović je u filmovima pohvalio odabir društveno relevantnih tema, zatim glumaca ili likova te glazbe. Osim toga, za odjavnu špicu “Nema ljudi!” rekao je da je najbolja koju je ikad vidio. S druge strane glavne opaske odnosile su se na trajanje filmova (“Pogled”, “Nema ljudi!”), stilsku nedosljednost (“Konzumerizam”, “Iz kamena i pijeska”) i tehničku manjkavnost (“bez-Dom-mi Stereotip-s”, “Ukradeni sat”).

– Prilikom skraćivanja filma za vrijeme montaže potrebno je ostaviti po strani element ‘boli me srce’, jer film radimo za druge koji ne poznaju ekipu, nego gledaju gotov proizvod. Zato je potrebno slušati što nam govore osobe koje nisu sudjelovale u realizaciji filma i u montaži uvažiti njihove opaske, kazao je Bezinović dodajući kako proces realizacije filma ima tri momenta promišljanja, odnosno koncipiranja.

Prvi je dok autor priprema scenarij, drugi na samoj lokaciji s glumcima ili likovima filma, kada scenarij prilagođavamo realnim okolnostima, a treći u montaži. Budući da se filmovi u produkciji PFT-a prijavljuju na festivale i revije Bezinović je kao učestali član žirija istaknuo i to da je neophodno zainteresirati gledatelja već od prve minute. Bitna lekcija odnosila se i na pitanje ubacivanja kadrova iz tuđih filmova koji ne smiju biti iskorišteni u istu svrhu, nego moraju biti reinterpretirani.

Od edukativnog momenta Kritičkog rešeta korist su imali ne samo autori pogledanih filmova već i polaznici 10. ljetne radionice izrade filma, koji su na primjerima drugih stekli uvid u neke od najčešćih početničkih grešaka.

Javno predavanje Marka Krnjajića o kameri i snimanju

Marko Krnjajić

Javnim predavanjem redatelja i snimatelja Marka Krnjajića o kameri i snimanju, koje će u Klubu Pulske filmske tvornice biti održano ovoga petka, 26. rujna, s početkom u 18 sati, završava prvi te počinje drugi dio 10. ljetne radionice izrade filma “Pulska filmska tvornica 2014.”, odnosno radionica snimanja. Prethodila joj je radionica razrade ideje redatelja i filmskog pedagoga Igora Bezinovića, na kojoj je svoje ideje razvijalo deset polaznika: Fani Antunović, Sandi Puđa, Luka Tominić, Olivera Jović, Anđelo Ružić, Iso Bajramović, Ivo Lipanović, Lara Popović, Sanda Letonja-Marjanović i Josip Pino Ivančić.

Najmlađa polaznica, 11-godišnja Fani Antunović, priprema Halloween epizodu dječje sapunice, Sandi Puđa jednominutni film o studentskoj predispitnoj tremi, a Luka Tominić dokumentarno-igranu priču o iskustvima filmskih statista. Olivera Jović razvija igrani film o potplaćenosti, dok Anđelo Ružić rekonstruira svoj igrani film iz 1970. godine realiziran u sklopu Kino kluba Jelen. Iso Bajramović će kroz dokumentarnu formu predstaviti život romskih sakupljača željeza, dok će Ivo Lipanović napraviti dokumentarno-eksperimentalni film o povijesti bivše pulske vojne zone Monumenti. Noćna mora tema je igranog filma Lare Popović, a zaposlenice u sezoni dokumentarno-igranog filma Sande Letonje-Marjanović. Naposljetku, Josip Pino Ivančić će pozabaviti dokumentarnim filmom o osobnom iskustvu bivšeg rudara koji je preživio gorski udar u Labinu.

Radionici snimanja uslijedit će radionica montaže Marka Zdravkovića-Kunca po završetku koje će biti održano javno predstavljanje ovogodišnjeg izdanja radionice.

Klubodrom četvrtkom: “Kuhar, lopov, njegova žena i njezin ljubavnik” Petera Greenawaya

The Cook

Što bi se dogodilo društvenom poretku, umjetnosti i ljubavi kada bi najpohlepnije i najsadističnije osobe imale moć u svojim rukama, pitanje je koje Peter Greenaway istražuje na uobičajeni elegantan, stilizirani i brutalni način u njegovom najpoznatijem i najkontroverznijem djelu, romantičnoj crnoj komediji/krimi drami “Kuhar, lopov, njegova žena i njezin ljubavnik”. Film ćemo u Klubu Pulske filmske tvornice pogledati ovoga četvrtka, 25. rujna, s početkom u 20 sati.

Bizarna i mračna priča dojmila se javnosti prilikom njezina izlaska 1989. zbog izravnih skatoloških prizora, nasilnih scena, golotinje, ali i raskošne vizuale te formalizma (Greenawayovi filmovi prepoznatljivi su po snažnom utjecaju renesansnog i baroknog slikarstva, a posebice flamanskog). Georgina Spica (Helen Mirren) žena je okrutnog mafijaškog šefa Borsta (Michael Gambon), koji je preuzeo luksuzni Le Hollandais Restaurant. Ondje uočava stalnog gosta, vlasnika knjižare Michaela (Alan Howard), te sa njim započinje tajnu romansu u čemu joj pomoć pruža terorizirano osoblje. Borst naposljetku ipak otkriva aferu…

 

KUHAR, LOPOV, NJEGOVA ŽENA I NJEZIN LJUBAVNIK (The cook, the Thief, His Wife and Her Lover), romantična crna komedija/krimi drama, 1989, 124’, Francuska/UK

Režija i scenarij: Peter Greenaway

Glume: Richard Bohringer, Michael Gambon, Helen Mirren, Alan Howard, Tim Roth

Producenti: Pascale Dauman, Kees Kasander, Daniel Toscan du Plantier, Denis Wigman

Glazba: Michael Nyman

Direktor fotografije: Sacha Vierny

Montaža: John Wilson