Autor u gostima: Filip Heraković

Ovog četvrtka, 23. studenog s početkom u 20 sati sa zadovoljstvom predstavljamo pulskog redatelja Filipa Herakovića i njegova nagrađivana tri kratka igrana filma koja su prethodila dugometražnom prvijencu Pelikan.

Sa snimanja Pelikana, foto: Sara Horvatić.

 

Prije projekcije s autorom o njegovim filmskim počecima i poetikama, studiranju na Akademiji i prethodnom studiju sociologije, scenaristici i pripremama filmskog projekta, njegovom viđenju razlika između kratkog i dugog metra, igranom filmu, ‘filmskoj Puli’ i još o mnogočemu razgovarat će pulski izvedbeni umjetnik i kulturolog Igor Zenzerović.

 

Poslije projekcije slijedi druženje s autorom.

Filip Heraković rođen je u Puli 1989. godine. Diplomirao je filmsku i televizijsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Napisao i režirao nekoliko kratkih filmova koji su sudjelovali na domaćim i regionalnim filmskim festivalima. Sudionik programa Sarajevo Talents u sklopu Sarajevo Film Festivala 2017, te stipendist scenarističkog programa Branko Bauer 2012. i 2020. godine. Prvi dugometražni igrani film Pelikan imao je premijeru na festivalu Black Nights u Tallinnu gdje osvaja posebnu nagradu žirija za režiju. Na Festivalu autorskog filma u Beogradu Pelikan osvaja i nagradu za najbolji film u sekciji Hrabri Balkan.

 

Trenutno završava i kratki igrani film Zubi krokodila koji je dobio potporu HAVC-a na Javnom pozivu za poticanje proizvodnje. Razvija i dugometražni igrani film Noćni valovi. Član Društva hrvatskih filmskih redatelja (DHFR) , Umjetničke organizacije Plafon i Europske filmske akademije.

 

 

Program

 

Povratak

2014., kratki igrani, 15 min., Akademija dramske umjetnosti Zagreb

Po povratku kući, Bojan se vraća majci te susreće staro društvo. Pred njim je okolina koju ponovo treba prihvatiti. Čini se da je sve isto, osim njega.

 

Scenarij: Filip Heraković

Kamera: Martin Šatović

Montaža: Karla Folnović

Scenografija: Ana Rajić

Kostimografija: Slađana Buljan

Oblikovanje zvuka: Tihomir Vrbanec

Uloge: Matija Čigir, Nadežda Perišić-Radović, Katarina Strahinić, Ivan Ožegović, Paško Vukasović

Producent: Matija Drniković

 

Krošnje

2016., kratki igrani, 16 min., Akademija dramske umjetnosti Zagreb

Nakon sinova neuspjelog pokušaja samoubojstva, Mirjana posjećuje čovjeka koji ga je spasio.

 

Scenarij: Filip Heraković, Nikolina Bogdanović

Kamera: Bojan Mrđenović

Montaža: Urša Vlahušić

Oblikovanje zvuka: Tihomir Vrbanec

Scenografija: Iva Maria Jurić, Hana Grebenar

Uloge: Alma Prica, Ivan Ožegović

Producent: Matija Drniković

 

 

Gost

2017., kratki igrani, 20 min., Akademija dramske umjetnosti Zagreb

Mladi par, Tanja i Damir, seli se u malo mjesto, u Damirovu kuću iz djetinjstva. Jednoga dana Tanju na ulici grubo izvrijeđa nepoznata žena, nakon čega im u posjet dolazi njezin nećak Marko kako bi se ispričao. Ubrzo se otkriva da Marko i Damir dijele traumu iz prošlosti, no njihova sjećanja na isti događaj bitno se razlikuju.

 

Scenarij: Filip Heraković

Kamera: Frane Pamić

Montaža: Ivan Maras

Oblikovanje zvuka: Luka Gamulin

Glazba: Igor Mihajlović

Kostimografija: Andrea Šundov

Scenografija: Pietro Boban, Adam Llewelin

Uloge: Marina Redžepović, Matija Kačan, Dado Ćosić, Mirela Brekalo Popović

Producenti: Matija Drniković, Sabrina Smoković

 

 

Program kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

 

 

 

 

Radionica kamere i snimanja: produžene prijave za novi termin

Prvi dio radionice Tehnički aspekti stvaranja filma početi će u novom terminu u petak, 24. studenog u 17 sati u Klubu Pulske filmske tvornice.

 

Ova besplatna radionica namijenjena svima koji žele savladati osnove snimanja i montiranja. Polaznici pod mentorskim vodstvom prolaze kroz niz predavanja i praktikuma te nakon završetka postaju članovi Filmskog kluba mladih Pulske filmske tvornice.

 

Prijave za radionicu su otvorene do četvrtka, 23. studenog do 23 sata, a prijava se nalazi na ovoj poveznici bit.ly/FKMkam

 

U prvom dijelu kroz vikend radionicu Kamera i snimanje koju vodi snimatelj i filmskog pedagog Michele Bulešić polaznici uče osnove o snimateljskoj opremi i ekspoziciji kamere (odnos blenda/iris, brzina zatvarača, ISO). Slijedi vikend praktikum na kojem polaznici kroz vježbe uče o planovima, stanjima kamere, kompoziciji te osnove rasvjete. Radionica počinje ovaj petak, 24. studenog u 17 sati javnim predavanjem u Klubu Pulske filmske tvornice, Stiglicheva 12.

 

U drugom dijelu kroz radionicu Montaža i postprodukcija koju vodi montažer i producent Davor Vuković polaznici će kroz praktični rad na svom materijalu nastalom na prethodnoj radionici savladati osnovne montaže te obrade slike i zvuka.

 

Nakon ove radionice polaznici postaju članovi Filmskog kluba mladih PFT-a, što omogućuje besplatno korištenje svih logističko-tehničkih resursa udruge poput opreme, montaže, prostora, konzultacija i pomoći pri oblikovanju, produkciji i distribuciji filmova.

 

Sve dodatne informacije mogu se dobiti upitom preko maila pulskafilmskatvornica@gmail.com i mobitelom 095 55 818 53.

 

Radionice Tehnički aspekti stvaranja filma realizirane su unutar projekta Filmskog kluba mladih FeKaeM kojeg financijski podržava Istarska Županija i Grad Pula. 

 

 

Biografije voditelja

Michele Bulešić rođen u Puli 1992. godine. Diplomirao je na Sveučilištu u Trstu studij Ekonomije, međunarodne trgovine i financijskih tržišta. Za vrijeme studija počinje producirati, snimati i montirati longboard i skate filmove. Godine 2016. na 12. Školi filma PFT-a po prvi puta postaje autor kratkometražnog filma “Gorenje”. U sklopu 10. Škole dokumentarnog filma Restart realizira niz vježbi i kratkih filmova, a završni film Kunac osvaja drugu nagradu na 54. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva. U Pulskoj filmskoj tvornici član je edukacijskog tima te kao mentor snimatelj i montažer sudjeluje u brojnim radionicama. Snimatelj je i koautor dokumentarnog film ‘Knjižnica’ i kratkog igranog ‘Bazen’, te snima film ‘Hejana heja’ iz dokumentarnog ciklusa Istarske štorije, kratki igrani film ‘Prsnut’ i četvrtu sezonu ‘Medionauta’ TV emisiju o građanskom odgoju i medijskoj pismenosti. Surađuje sa Zorkom Sirotićem i Ines Pletikos na nizu projekta, te snima brojne namjenske filmove i spotove. 2022. godine snima srednjometražni igrani film “La Predstava” koji osvaja nagradu publike na 32. Danima hrvatskog filma u Zagrebu te dobiva nagradu ZTK Pula za izniman doprinos razvitku i promicanju tehničke kulture u 2022. godini.

2023. upisuje diplomski studiji Snimanja na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu.

 

Davor Vuković rođen je 1986. Voditelj Kluba te asistent na brojnim projektima Pulske filmske tvornice od 2010. do 2013, a s Deanom Cukonom osnivač i dugogodišnji organizator 17. izdanja AntiFa Festivala u Puli. Ima sedmogodišnje snimateljsko, montažersko i producentsko profesionalno iskustvo u oglašivačkoj industriji te namjenskim dokumentarnim filmovima. Posebnog izdvajanja vrijedni su projekti poput „Medijsko obrazovanje je važno. MOV” kojeg Gong provodi zajedno s 10 organizacija civilnog društva i akademskih institucija te uloga lokacijskog menadžera na britanskoj seriji u BBC produkciji „SAS Rouge Heroes 2“, uz brojna produkcijska iskustva na reklamama svjetski poznatih brendova. Autor je dva kratka filma u produkciji Pulske filmske tvornice od kojih je film „Noćni leptir“ osvojio prvo mjesto na „In-video Portarol“ festivalu, a prvijenac „Balkonske misli“ prikazan je u popratnom programu Pula film festivala te na raznim festivalima kratkometražnog filma.  Kao fotograf radio je za razne news, kulturne i glazbene portale te ostvario tri samostalne izložbe – „Ljudi kao ja“, „Vlastita“ i „8/5“.

 

 

 

 

Ivan Martinac: Kuća na pijesku

Ovoga četvrtka, 16. studenog s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice besplatna je projekcija igranog filma Kuća na pijesku, krunskog ostvarenje genijalnog splitskog arhitekta, pjesnika i filmskog stvaratelja Ivana Martinca.

 

 

Ovaj film jedinstvena je okamina visokog modernizma, odnosno svojevrsni nadgrobni spomenik tradiciji klasične modernističke filmske linije Antonioni-Fellini-Bergman ali ujedno i hommage dometima ovih autora, nadovezujući se na njihovu tradiciju vlastitom autonomnom poetikom koja je jedinstvena i u punom smislu autorska, ne samo na razini hrvatske, već i svjetske kinematografije.

 

Prije projekcije brojne aspekte ovog filma publici će preko videopoziva približiti gošća večeri Višnja Pentić Vukašinović, filmska kritičarka i redateljica koja je prošle godine doktorirala s disertacijom Igranofilmska poetika Kuće na pijesku Ivana Martinca.

 

 

 

Ivan Martinac: Kuća na pijesku

Igrani film, 1985., 85 minuta

Arheolog se vraća s iskopina u Kataloniji kući u Split, gdje nakon stanovita vremena počini samoubojstvo. Njegov prijatelj sudac pronađe audio kazetu sa snimljenim arheologovim zapisom, pomoću koje pokušava odgonetnuti razloge za samoubojstvo…

 

Uloge: Dušan Janičijević, Branko Đurić, Dijana Zulim,Marina Nemet,Jadranka Stilin

Scenarij: Ivan Martinac

Fotografija: Andrija Pivčević

Glazba: Mirko Krstičević

Montaža: Ivan Martinac

 

——

 

Višnja Pentić Vukašinović rođena je 1982. u Splitu. Diplomirala komparativnu književnost i engleski jezik na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Doktorirala na istom fakultetu s ocjenom summa cum laude temom Igranofilmska poetika Kuće na pijesku Ivana Martinca. Kao vanjska suradnica predaje na Učiteljskom fakultetu i Filozofskom fakultetu u Zagrebu u nastavnom zvanju predavača. Dobitnica strukovne nagrade Vladimir Vuković za novog kritičara 2012. i godišnje nagrade Vladimir Vuković za najboljeg kritičara 2016. Objavljuje eseje o književnosti, filmu i likovnoj umjetnosti na Trećem programu Hrvatskog radija, časopisima Filmonaut, Hrvatski filmski ljetopis, 15 dana i Zapis, ranije u Vijencu i Zarezu. Voditeljica radionice kritike te radionice pisanja za film Kinokluba Zagreb. Autorica četiri nagrađivana kratka igrana filma i filmskog bloga http://felix-trot.tumblr.com/. Bila je selektorica programa hrvatskog filma u okviru Kratkih slika MM centra u Zagrebu u kojem je pokrenula i projekt Filmske (pri)povijesti – dijalozi o prošlosti i budućnosti filma, a sada organizira i vodi Filmske večeri u Močvari.  U Kinoklubu Zagreb 2020. godine pokrenula je Filmsku čitanku – besplatna javna predavanja o filmu. Članica je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika u razredu za umjetničke kritičare. U izdanju Disputa na proljeće 2023. izlazi joj prva knjiga Prozori – ogledi iz filmske stvarnosti koja broji ukupno sedamdeset eseja o hrvatskim dokumentarnim filmovima nastalima u drugoj polovici 20. stoljeća.

 

——

Ivan Martinac svestrani je umjetnik i intelektualac. Za života objavio je desetak knjiga poezije, snimio pedesetak kratkih filmova i jedan cjelovečernji film, a svojom stvaralačkom energijom i britkim mislima nadahnjivao i na bavljenje filmom poticao generacije splitskih kreativaca okupljenih oko Kinokluba Split.

 

Martinac se rodio u Splitu 1938. godine. Filmove, prema vlastitim scenarijima, počeo je snimati za studija arhitekture u Beogradu, a potom u Kinoklubu Split i u produkciji profesionalnih filmskih kuća. Već prvi radovi, među kojima se izdvaja trilogija ‘Suncokreti’ (‘Preludij’, ‘Trakavica i Avantira’, ‘Moja gospođa’, 1960) i ‘Rondo’ (1962) najavljivali su autora underground poetike, kontemplativna stila i stroge forme, a te su osobine odlikovale filmove realizirane u njegovu ‘matičnom’ kinoklubu Split te u profesionalnoj produkciji.

Najistaknutija Martinčeva ostvarenja (‘Monolog o Splitu’, ‘Amargedon ili kraj’, 1964., ‘Mrtvi dan’, 1965., ‘Fokus’, 1967., ‘Sve ili ništa’, 1968.) pomno su montažno ritmizirane poetske refleksije o životu i smrti, prostoru i vremenu, a istodobno strukturalna traganja za ‘čistim filmom’, koja nastavlja i u cjelovečernjem djelu, ‘filmu stanja’ ‘Kuća na pijesku’ (1985).

Zaljubljen u film, osobito u djelo Bressona i Dreyera, uspoređivan s Antonionijem i drugim europskim modernistima, hvaljen i nagrađivan, ali katkada nedovoljno shvaćen u vlastitoj zemlji, iznimno cijenjen u inozemstvu, Martinac je svome Splitu, kojemu je bio najvjerniji portretist, i hrvatskome filmu, gdje ga je pratio glas osebujnoga filmskoga genija i mislioca, ostavio opus neprocjenjive umjetničke vrijednosti. Ivan Martinac preminuo je 6. rujna 2005., u 67. godini života.

 

——

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

 

 

 

Radionica kamere i snimanja

Pulska filmska tvornica poziva sve zainteresirane da se prijave na besplatnu radionicu Tehnički aspekti stvaranja filma namijenjenu svima koji žele savladati osnove snimanja i montiranja. Polaznici pod mentorskim vodstvom prolaze kroz niz predavanja i praktikuma te nakon završetka postaju članovi Filmskog kluba mladih Pulske filmske tvornice.

 

 

U prvom dijelu kroz vikend radionicu Kamera i snimanje koju vodi snimatelj i filmskog pedagog Michele Bulešić polaznici uče osnove o snimateljskoj opremi i ekspoziciji kamere (odnos blenda/iris, brzina zatvarača, ISO). Slijedi vikend praktikum na kojem polaznici kroz vježbe uče o planovima, stanjima kamere, kompoziciji te osnove rasvjete. Radionica počinje ovaj petak, 17. studenog u 16 sati javnim predavanjem u Klubu Pulske filmske tvornice, Stiglicheva 12.

 

U drugom dijelu kroz vikend radionicu Montaža i postprodukcija koju vodi montažer i producent Davor Vuković polaznici će kroz praktični rad na svom materijalu nastalom na prethodnoj radionici savladati osnovne montaže te obrade slike i zvuka. Ova radionica također počinje javnim predavanjem u petak, 24. studenog u 17 sati u Klubu Pulske filmske tvornice.

 

Na kraju sve čeka kratki pismeni i usmeni ispit nakon kojeg polaznici radionice postaju članovi Filmskog kluba mladih PFT-a, što omogućuje besplatno korištenje svih logističko-tehničkih resursa udruge poput filmske opreme, montaže, prostora, konzultacija i pomoći pri oblikovanju, produkciji i distribuciji filmova.

 

Zainteresirani se mogu prijaviti putem prijavnice koja se nalazi ovdje, a upisi traju do petka, 17. studenog u podne!

 

Sve dodatne informacije mogu se dobiti upitom preko maila pulskafilmskatvornica@gmail.com i mobitelom 095 55 818 53.

 

Radionice Tehnički aspekti stvaranja filma realizirane su unutar projekta Filmskog kluba mladih FeKaeM kojeg financijski podržava Istarska Županija i Grad Pula

 

Biografije voditelja

 

Michele Bulešić rođen u Puli 1992. godine. Diplomirao je na Sveučilištu u Trstu studij Ekonomije, međunarodne trgovine i financijskih tržišta. Za vrijeme studija počinje producirati, snimati i montirati longboard i skate filmove. Godine 2016. na 12. Školi filma PFT-a po prvi puta postaje autor kratkometražnog filma “Gorenje”. U sklopu 10. Škole dokumentarnog filma Restart realizira niz vježbi i kratkih filmova, a završni film Kunac osvaja drugu nagradu na 54. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva. U Pulskoj filmskoj tvornici član je edukacijskog tima te kao mentor snimatelj i montažer sudjeluje u brojnim radionicama. Snimatelj je i koautor dokumentarnog film ‘Knjižnica’ i kratkog igranog ‘Bazen’, te snima film ‘Hejana heja’ iz dokumentarnog ciklusa Istarske štorije, kratki igrani film ‘Prsnut’ i četvrtu sezonu ‘Medionauta’ TV emisiju o građanskom odgoju i medijskoj pismenosti. Surađuje sa Zorkom Sirotićem i Ines Pletikos na nizu projekta, te snima brojne namjenske filmove i spotove. 2022. godine snima srednjometražni igrani film “La Predstava” koji osvaja nagradu publike na 32. Danima hrvatskog filma u Zagrebu te dobiva nagradu ZTK Pula za izniman doprinos razvitku i promicanju tehničke kulture u 2022. godini.

2023. upisuje diplomski studiji Snimanja na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu.

 

 

Davor Vuković rođen je 1986. Voditelj Kluba te asistent na brojnim projektima Pulske filmske tvornice od 2010. do 2013, a s Deanom Cukonom osnivač i dugogodišnji organizator 17. izdanja AntiFa Festivala u Puli. Ima sedmogodišnje  snimateljsko, montažersko i producentsko profesionalno iskustvo u oglašivačkoj industriji te namjenskim dokumentarnim filmovima. Posebnog izdvajanja vrijedni su projekti poput „Medijsko obrazovanje je važno. MOV” kojeg Gong provodi zajedno s 10 organizacija civilnog društva i akademskih institucija te uloga lokacijskog menadžera na britanskoj seriji u BBC produkciji „SAS Rouge Heroes 2“, uz brojna produkcijska iskustva na reklamama svjetski poznatih brendova. Autor je dva kratka filma u produkciji Pulske filmske tvornice od kojih je film „Noćni leptir“ osvojio prvo mjesto na „In-video Portarol“ festivalu, a prvijenac „Balkonske misli“ prikazan je u popratnom programu Pula film festivala te na raznim festivalima kratkometražnog filma.  Kao fotograf radio je za razne news, kulturne i glazbene portale te ostvario tri samostalne izložbe – „Ljudi kao ja“, „Vlastita“ i „8/5“.