Michael Glawogger: Bez naslova

Ovoga petka, 6. svibnja u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice projekcija je dokumentarnog filma Bez naslova koji je započet je kao projekt redatelja Michaela Glawoggera bez definirane teme i nastao spontanim snimanjem tijekom dvije godine njegovog putovanja kroz desetak zemalja.

 

 

Želim pružiti pogled na svijet kakav je moguć samo kada se ne bavimo nekom određenom temom, kada se suzdržavamo od moralnih prosudbi, kada se krećemo bez cilja. Kada lelujamo bez ikakva smjera osim vlastite znatiželje i intuicije.

 

Michael Glawogger

 

Razgovor o filmu vodit će Marko Zdravković-Kunac, a filmska večer će se održati uživo i putem Zoom-a.

https://bit.ly/BezNaslova

Meeting ID: 834 4064 8212

Passcode: 092491

 

 

Posljednji film velikog austrijskog redatelja Michaela Glawoggera je bez naslova i teme, ali ne i bez sadržaja. Stotine sati fascinantnog filmskog materijala snimljenog tijekom dvije godine putovanja kroz desetak zemalja ukomponirani su u grandioznu audiovizualnu posvetu čovječanstvu. Bez naslova je vizualna odiseja puna živosti i boja, koja na osoban način govori o ljudskom stanju te sličnostima i razlikama među ljudima.

 

Glawogger je tijekom snimanja u Africi preminuo od malarije, a dokumentarac je dovršila njegova montažerka i dugogodišnja suradnica Monica Willi.

 

 

Michael Glawogger, Monika Willi: Bez naslova/Untitled

Austrija, 2017., 105′

Scenarist: Michael Glawogger, Monika Willi, Attila Boa

Produkcijska kuća: Lotus Film, ORF Film/Fernseh-Abkommen

Direktor fotografije: Attila Boa

Montaža: Monika Willi

 

Michael Glawogger (1959. – 2014.) bio je beskompromisni austrijski redatelj, međunarodno slavljen upravo zbog svojih dokumentaraca. U svojim filmovima najviše se bavio temama i ljudima s margina globalnog društva. Najpoznatiji je po nagrađivanoj trilogiji koju čine: Megagradovi: 12 priča o preživljavanju (1998.), kompilacija prizora iz života ljudi koji pokušavaju spojiti kraj s krajem u najvećim svjetskim gradovima; Smrt radnika (2005.), potresna posveta obespravljenim radnicima u Pakistanu, Ukrajini, Nigeriji, Indoneziji, Kini i Njemačkoj te Slava kurvi (2011.), intimni pogled u živote prostitutki u Tajlandu, Bangladešu i Meksiku.

 

 

 

Monika Willi austrijska je montažerka najpoznatija po radu s dvojicom sunarodnjaka, Michaelom Hanekeom i Michaelom Glawoggerom. S njima je radila na cijelom nizu nagrađivanih filmova (između ostalima na Hanekeovim filmovima Pijanistica, Bijela vrpca i Ljubav, kao i Glawoggerovim Smrt radnika i Slava kurvi), a nakon Glawoggerove smrti, od materijala koje je snimio tijekom rada na novom projektu, montirala je i korežirala film Bez naslova.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ulaz na projekciju je besplatan i u skladu s Covid mjerama.

Filmskom programu moguće je prisustvovati online, pogledati film i sudjelovati u razgovoru putem Zoom linka:

 

https://bit.ly/BezNaslova

Meeting ID: 834 4064 8212

Passcode: 092491

 

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

METAKINO: Ples i film

Ovog utorka i srijede, 26. i 27. travnja u 20 sati u Maloj dvorani Istarskog narodnog kazališta u Puli održat će se Metakino Pulske filmske tvornice – dvodnevni filmski program posvećen odnosima između plesa i filma te hrvatskom i pulskom kratkometražnom plesnom filmu.

 

Metakino je partnersko skvot kino koje pokazuje socijalnu snagu kinoprikazivanja spajajući različite publike u razgovoru o prikazanim filmovima, a ovo Metakino realizirano je u suradnji s Istarskim narodnim kazalištem – Gradskim kazalištem Pula.

 

Ovim Metakinom obilježava se Svjetski dan plesa. On se održava svake godine 29. travnja u spomen na francuskog plesača, koreografa i plesnog reformatora Jeana Georgesa Noverrea koji je 1760. godine u svoj djelu Pisma o plesu i baletu odbacio dotadašnju ulogu plesa kao zabave. Također se slave ples i film kao umjetnički oblici izražavanja i njihova univerzalnost koja pomaže ljudima da se bolje razumiju i povežu. 

 

Razgovor o odnosu filma i plesa s pojedinim autorima, plesačima i plesačicama te publikom vodit će Marko Zdravković-Kunac, a filmska večer će se održati uživo i putem Zoom-a:

 

https://bit.ly/Filmoples22a

Meeting ID: 850 4329 6029

Passcode: 003936

 

 

 

 

PROGRAM

 

Utorak, 26. travnja 2022., 20 sati

Mala dvorana INK

 

 

Matija Debeljuh/Roberta Milevoj: Contrada

2012., 11 min, autorska produkcija

Contrada je kratki film proizašao iz suradnje s plesačicom Robertom Milevoj. Film pokušava spojiti element plesa i pokreta u prirodnom okruženju šume gdje nastaje nova reinterpretacija tijela. Odnos usredotočen na pojedinca koji se suprostavlja životu koji ga okružuje. Tako kroz umjetnost plesa izražena ja potreba za nelinearnom pričom koja svoje korijene nalazi u prirodi, kroz koju crpi svoj koregrafski material ne bi li na filmu proizašao novi izričaj plesne forme

 

Tamara Bilankov: Pokret

2012.,  10 min, produkcija: UMAS Split

Unutar hrvatskih tvornica i pogona koji su uslijed velike recesijske krize 2008. godine otišli u stečaj, ulaze scenski izvođači, koji putem plesne koreografije i scenskog pokreta oživljavaju koncept nekadašnjih svakodnevnih pokreta radnika te ujedno kroz dinamiku vlastite percepcije otvaraju nove svjetove služeći se vizualom prostora i njegovim kontekstom.

 

Marcella Zanki: Oda mladosti

2016., 10 min, produkcija: Studio Dete

Priča je to o ljubavi i prolaznosti vremena uz 75-godišnju Jugoslavensku baletnu ikonu Mariju Janković – dok vrijeme ostavlja ožiljke na našim licima i mijenja nas, ljubav ostaje mlada i živi u našim navikama, užicima i sjećanju.

 

Matija Ferlin: l’after life No. 8 by coco mosquito

2021., 5 min, produkcija: PDV records

Video spot za l’after life by coco mosquito, prvi samostalni instrumentalni album odnosno projekt Gordana Muratovića, našeg prominentnog autora, skladatelja, aranžera, gitariste i producenta. U svojoj srži l’after life glazbeno možemo svrstati pod crossover žanr između saksofonskog jazz kvarteta i synth-wavea.

 

 

 

Srijeda, 27. travnja 2022., 20 sati

Mala dvorana INK

 

Neven Radaković/Ivana Vojnić Vratarić/Marko Vojnić/Ivan Dobran/Danilo Lola Ilić: DADA/NENE – Kako nešto pretvoriti u ništa bez da izgubi ono nešto

2021., 15 min, produkcija: Soundpainting platforma Pula, Bukanoise, Rondo Histriae

Intermedijalni performans koji problematizira odnos pokreta, slike, teksta, zvuka i prostora u kontekstu dijaloga. Plesačica u dijalogu sa slikarom. Glazbenik u dijalogu s vremenom. Tekst u dijalogu s prostorom. Prostor u dijalogu s čovjekom. Medij kao partitura za drugi medij koji je partitura za drugi medij. Koje su temeljne vrijednosti dijaloga? Je li svrha dijaloga transmisija osobnih misli i emocija? Ili prilika za generiranje nove vrijednosti koja nadilazi individualno, kroz međuljudsko (pa i umjetničko) – povezivanje?

 

 

Ivana Kalc: Sunshine on a gloomy day – Vane ( Rijeka, Hrvatska)

2021., 1 min, produkcija: UO Kabinet

Skok kao izraz sreće!

Film je nastao u sklopu participativnog online projekta ‘Svaki tjedan ples jedan’.

Umjetnička organizacija Kabinet svakog je  tjedna u 2021. godini objavila po jedan kratki video film pod hashtagom #onedanceeveryweek u kojem razni autori prikazuju ples kako da oni vide, doživljavaju i plešu.

 

Andrea Gotovina: Karavan

2020., 24 min, produkcija: Dramski studio Istarskog narodnog kazališta

 

Karavan je eksperimentalni plesni film nastao kao odgovor na dvomjesečnu izolaciju. Predstavljajući se kao tabor koji putuje i koji traži svoje mjesto za stvaralaštvom prepustili smo se nizu slučajnih odabira, trenutaka i situacija. Svaki je susret bio dogovor, generalna proba, te ujedno i sama premijera. Tijekom dvadeset i pet minuta pratimo karavan koji putuje, traži svoje mjesto, useljava, biva u svojoj svakodnevici, iseljava i nastavlja. U svijetu prolaznosti i promjena svaki je kraj – novi početak.

 

 

__

 

Metakino Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

Tri filmska čitanja Istre povodom Svjetskog dana knjige

Povodom Svjetskog dana knjige ovoga petka, 22. travnja s početkom u 17. 30  sati u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula prikazat će se tri kratka dokumentaraca, autorska iščitavanja Istre koji su nastali unutar projekta ‘Istarske štorije’ Pulske filmske tvornice, koji na različite načine tematiziraju slobodu.

 

Moderator događaja je voditelj projekta Marko Zdravković-Kunac koji će filmove ujedno i najaviti, dok će se poslije u raspravu o odgledanim djelima uključiti gosti  –  redatelji filmova: Ines Pletikos, Elvis Lenić  i Sanda Letonja Marjanović.

 

Filmska večer će se održati uživo i putem Zoom-a.

 

https://bit.ly/GKCPFT2022

Meeting ID: 836 0715 3197
Passcode: 447044

 

 

Program

 

Ines Pletikos:  La piova

2016., 15′

Kroz priču o izvornosti i autentičnosti svadbene pjesma ‘La piova’ ulazimo u svijet talijanskih zajednica Vodnjana, Galižane i Bala. Istarski glazbenik Livio Morosin ima drugačije mišljenje o funkciji baštine i slobodi njene reinterpretacije.

 

Scenarij: Ines Pletikos

Kamera: Goran Legović

Montaža: Danilo – Lola Ilić

 

 

Elvis Lenić: Pluf!

2020., 17’24”

Na kraju Limskog kanala održava se tradicionalno prvomajsko natjecanju u plufizmu, disciplini u kojoj se vrednuje zvuk kamena bačenog u vodu.

 

Scenarij i kamera: Elvis Lenić

Montaža: Marko Zdravković-Kunac

 

 

 

Sanda Letonja Marjanović:  Hejana heja

2020., 15’54”

Svjetski putnik, fotograf i šaman na svom imanju slavi prirodu i s drugim pustolovima duha stvara Novu zemlju.

 

Scenarij: Sanda Letonja Marjanović

Kamera: Michele Bulešić

Montaža: Marko Zdravković-Kunac

 

Ulaz na projekciju je besplatan. Filmskom programu moguće je prisustvovati online, pogledati film i sudjelovati u razgovoru putem Zoom linka

Program Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

RIP! Remix Manifesto povodom Svjetskog dana autorskih prava

Povodom Svjetskog dana autorskih prava ovaj četvrtak 21. travnja u 20 sati u klubu  u Klubu Pulske filmske tvornice na programu je RIP! Remix Manifesto kanadski dokumentarac u kome redatelj Brett Gaylor prikazuje zašto je kopiranje i sempliranje sadržaja poželjno, krivično gonjenje downloadera apsurdno i zašto bi Mickey Mouse trebao biti javno dobro, a Metallica možda u krivu?

 

Sam film je od prvog dana participativan medijski eksperiment, a redatelj Brett Gaylor dijeli svoj sirovi materijal na opensourcecinema.org gdje ga svi mogu remiksirati. Metoda filma kao miksa dopušta svim remiksima da budu njegov sastavni dio.

Odluka o obilježavanju Svjetskoga dana autorskih prava donesena je na Općoj konferenciji UNESCO-a održanoj u Parizu 1995. godine radi promicanja zaštite intelektualnog vlasništva putem zaštite autorskih prava. Na istoj Općoj konferenciji donesena je i odluka o obilježavanju Svjetskoga dana knjige.

 

Razgovor o filmu, autorskim pravima, Industriji zabave i Kulturi te CopyLEFT konceptu moderirat će pulski kulturolog i umjetnik Igor Zenzerović, a filmska večer će se održati uživo i putem Zoom-a. 

 

https://bit.ly/Aprava

Meeting ID: 873 0813 1344

Passcode: 386025

 

 

Brett Gaylor: RIP! Remix manifesto

Kanada, 2009.,  80′.

 

Scenarist: Brett Gaylor
Producent: Mila Aung-Thwin, Kat Baulu, Germaine Ying Gee Wong
Produkcijska kuća: Eye Steel Film, National Film Board of Canada
Direktor fotografije: Mark Ellam
Montaža: Tony Asimakopoulos, Brett Gaylor
Glazba: Olivier Alary

 

Ulaz na projekciju je besplatan i u skladu s Covid mjerama.

 

Filmskom programu moguće je prisustvovati online, pogledati film i sudjelovati u razgovoru putem Zoom linka

https://bit.ly/Aprava

Meeting ID: 873 0813 1344

Passcode: 386025

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.