Predstavljanje filmova 15. Škole filma

Ovoga petka, 6. prosinca, s početkom u 20 sati u klubu Pulske filmske tvornice (Stiglicheva 12) premjerno će biti prikazani kratkometražni igrani i dokumentarni filmovi nastali na 15. Školi filma pod mentorstvom redatelja i filmskog pedagoga Tomislava Šobana, snimatelja i montažera Martina Bastijanića i Michelea Bulešića te producenta i montažera Marka Zdravkovića-Kunca.

 

Program:

Noela Alić: Podrumske priče, kratki igrani;

Jadranka Mitrović: Slika za vani, kratki dokumentarni;

Masimo Paris: Starac i muzej, kratki igrani;

Olivera Jović: Moji Sirijci, kratki dokumentarni.

 

Projekciji će uslijediti Kritičko rešeto, čiji će gost ovoga puta biti redatelj i filmski kritičar Elvis Lenić, koji će analizirati i komentirati filmove polaznika, i pružiti im smjernice za eventualne dorade.

 

15. Škola filma odvijala se u dva dijela. U prvom dijelu održane su dvije vikend radionice na kojima se razvijala ideja i scenariji, učilo se o filmskim izražajnim sredstva i režiji te predprodukciji. Od 18. do 20. listopada te od 25. do 27. listopada uz pomoć mentora Tomislava Šobana i Marka Zdravkovića-Kunca svaki je polaznik realizirao svoj log line, sinopsis, redateljski treatment te predprodukcijski plan. Drugi, produkcijski dio radionice započeo u subotu 02. studenog, a trajao je sve do premjerne projekcije u petak, 6. prosinca.

 

Škola filma se nastavlja na dosadašnju Ljetnu radionicu izrade filma, koja je promijenila koncept u cilju postizanja kvalitetnog obrazovanja i produkcije lokalnih umjetničkih snaga.

 

Školu filma financira Hrvatski audiovizualni centar, Društvo hrvatskih filmskih redatelja i Grad Pula.

METAKINO u Domu antifašista

 

Metakino je projekt Pulske filmske tvornice koji kinoprikazivanjem spaja različite publike i pokazuje socijalnu moć i potencijal filma. U studenom se Metakino održava u partnerstvu sa Udrugom antifašističkih boraca i antifašista grada Pule u njihovom Domu te u suradnji sa Istarskim povijesnim društvom i Hrvatskom udrugom nastavnika povijesti.


PROGRAM

Srijeda, 27. studenog 2019., 18 sati

Moderatori: prof. Igor Jovanović, dr. sc. Milan Radošević, prof. Igor Šaponja

Branko Marjanović: Istra, 1945., 25′

Ovaj reportažni film snimljen neposredno poslije rata prikazuje istarske gradove i krajeve te govori o značaju pripojenja Istre matici zemlji. Raritetni snimci Filmskog poduzeća Demokratske Federativne Jugoslavije između ostalog obuhvaćaju prikaz boraca na oporavku u Opatiji, govor Vladimira Nazora u Labinu te omladinsku štafetu koja je 1945. krenula iz Trsta…

Igor Šaponja: Šjora Rina Smajla, 2007., 12′

Osamdesetogodišnja Rina Smajla kao sudionik partizanskog pokreta završila je u koncentracijskom logoru Bergen Belsen. U filmu se isprepliću snimke susreta sa učenicima Strukovne škole u Puli te njezina potresna svedočanstva kao jedne od posljednjih bivših logorašica…

Tatjana Božić:  Circa Oaza, 1999., 20′

Zbog svoje povijesne multikulturalnosti Istra je čak i u vrijeme Domovinskog rata bila područje s najmanje međunacionalnih tenzija. Rovinj, grad umjetnika i boema, nastanjivali su ljudi koji su se deklarirali kao Hrvati, Talijani, Srbi, Istrijani, Jugoslaveni… Ovaj film o ljudima različitih nacionalnosti koji žive u jednoj kući uz more u Rovinju hommage je iskrenom suživotu na istrarski način.


Četvrtak, 28. studenog 2019., 18 sati

Moderator: Igor Galo

Vladimir Fulgosi: Na istarski način, 1985., 110′

Srednjoškolac, sin poginulog prvoborca, poslije rata živi u istarskom selu. Ubrzo sa majkom prelazi u Pulu. U gradu koji je od nedavno pod narodnom vlašću, on susreće razne ljude, starosjedioce, tipične predstavnike prošlih vremena i došljaka kao što je i sam. Ma koliko različiti, trg oko kojeg žive otkriva njihove veoma prisne međusobne odnose …


Petak,  29. studenog 2019., 18 sati

Moderator: dr. sc. Sandi Blagonić

Branko Marjanović : Ne priznajemo sramotnu odluku, 1953., 14’

Ovaj dokumentarni film originalnim snimcima prikazuje Trst nakon ulazka jedinica partizana. Mirovni ugovor iz 1947. postavlja granice koje narod na priznaje.

Alessia Bozzera: Trst, Jugoslavija, 2017., 62’

Film je mozaik sjajne arhive, duhovitih priča i svjedočanstava s obje strane granice, a centar je mitska Piazza Ponterosso u središtu Trsta i – plave traperice.

MODERATORI

Igor Jovanović rođen 1974. u Puli. Diplomirao je Povijest i Hrvatski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Puli. Od 2000. radi kao nastavnik u istarskim školama, a od 2004. radi kao učitelj povijesti u OŠ Veli Vrh. Uz prosvjetni rad bavi se istraživanjem različitih tema iz novije povijesti Istre i pisanjem stručnih radova. Sudjelovao je i predavao na nekoliko značajnih državnih i međunarodnih znanstvenih skupova i seminara o holokaustu. Član je različitih strukovnih vijeća, udruga i Istarskoga povijesnog društva – Società Storica Istriana – Istrsko zgodovinsko društvo. Jedan od pokretača istraživačko-dokumentacijskog projekta Istarske sudbine – Istrani u sabirnim i zarobljeničkim logorima u Drugome svjetskom ratu i poraću.

Milan Radošević rođen je 1983. u Puli. Doktorirao je 2013. na Filozofskome fakultetu u Zagrebu hrvatsku modernu i suvremenu povijest u europskom i svjetskom kontekstu s temom “Tuberkuloza i malarija u Istarskoj provinciji 1918.-1940.” Zaposlen je u Zavodu za povijesne i društvene znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Rijeci, Područnoj jedinici u Puli. U okviru znanstvenoga i stručnog djelovanja proučava povijest Istre i Kvarnerskog primorja u prvoj polovici XX. st. posebno njezinu socijalnu komponentu s naglaskom na javnozdravstvene procese te političku povijest s naglaskom na antifašizam.

Igor Šaponja rođen 1974. u Puli.  Diplomirao je Povijest i Hrvatski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Puli. Danas predaje povijest u Ekonomskoj školi Pula i Strukovnoj školi Pula. Uz prosvjetni rad bavi se istraživanjem različitih tema iz novije povijesti Istre i pisanjem stručnih radova. Član je različitih strukovnih vijeća, udruga i Istarskoga povijesnog društva – Società Storica Istriana – Istrsko zgodovinsko društvo. Jedan od pokretača istraživačko-dokumentacijskog projekta Istarske sudbine – Istrani u sabirnim i zarobljeničkim logorima u Drugome svjetskom ratu i poraću.

Igor Galo hrvatski i jugoslavenski glumac sa pulskom adresom, poznat po nizu zapaženih uloga u nekim od najznačajnijih ostvarenja jugoslavenske kinematografije. Za vrijeme jugoslavenskih ratova 1990-ih istakao se humanitarnim radom.

Sandi Blagonić rođen je 1972. godine u Puli. Diplomirao je etnologiju i filozofiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Magistrirao na istom fakultetu s temom “Geneza i razvoj subetničkih skupina u Istri od 16. stoljeća do danas”. Zaposlen je u Zavodu za povijesne i društvene znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Rijeci, Područnoj jedinici u Puli. Autor je knjige «Zoom politikon» (2003) i, uz Maria Kovača i Predraga Madžarevica, suautor knjige «Big Brother: 100 dana ispred ekrana» (2004).

Filmove su omogućili Hrvatski Državni Arhiv – Hrvatska kinoteka, Factum i Restart.

Metakino je realizirano zahvaljujući financijskoj podršci Zaklade Kultura nova i Grada Pule.

Bergman: Jedan život, jedna godina

Ovog četvrtka, 07. studenog u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice (Stiglicheva 12) na programu je projekcija dokumentarnog filma Bergman: jedna godina, jedan život

Godine 1957. Ingmar Bergman navršava 39 godina. Kao već etablirana figura svjetske kinematografije, te godine objavljuje svoja dva remek-djela, “Sedmi pečat” i “Divlje jagode”. Napisao je i snimio “Na pragu života”, režirao dva hvaljena kazališna komada, radio na radiju i televiziji, a prolazio je i drame u privatnom životu. U obilježavanju stote godišnjice rođenja velikog autora, švedska redateljica Jane Magnusson uzima tu iznimno plodnu godinu kao polaznu točku za istraživanje Bergmana kao čovjeka, u svoj kompleksnosti njegove ličnosti. 1957. je bila i godina kada je upoznao Käbi Laretei i Ingrid von Rosen, koje će postati njegova četvrta i peta supruga, dok je istovremeno bio zaokupljen intenzivnom aferom s Bibi Andersson, glavnom glumicom u dva filma te godine. Njegov brak s novinarkom i lingvisticom Gun Grut raspada se. Bergman jedva viđa šestero djece koje je već imao s tri različite žene…


Redateljica: Jane Magnusson
Direktor fotografije: Emil Klang
Montaža: Orvar Anklew, Hanna Lejonqvist, Kalle Lindberg
Glazba: Jonas Beckman, Lars Kumlin
Istraživač: Henrik von Sydow
Asistent istraživač: Erik Galli
Produkcija: B-Reel Films

Europske filmske nagrade – Najbolji europski dokumentarni film 2018.  / Cannes Film Festival 2018. / San Sebastián International Film Festival 2018.

 „Jedan od naiskrenijih portreta filmskog umjetnika koje sam ikada vidio.“
Owen Gleiberman, Variety

Klub Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Zaklada Kultura Nova, Grad Pula i Hrvatski audiovizualni centar.

Metafilmovi u Klubu PFT-a

Kao najava budućih Metakina ovog četvrtka, 31. listopada u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice biti će prikazana dva dokumentarna metafilma: ‘Kino Otok’ Ivana Ramljaka  i ‘Okupirani bioskop’ Senke Domanović.

‘Kino Otok’ Ivana Ramljaka govori o izgubljenim kinima na malim hrvatskim otocima, a u ‘Okupiranom bioskopu’ Senke Domanović pratimo mlade aktiviste koji zauzimaju privatno kino u Beogradu.

Metakino je projekt Pulske filmske tvornice koji želi kinoprikazivanjem spajati različite publike specifičnim fimskim programom i pokazati socijalnu moć i potencijal filma.

U studenom Metakino će se održati u suradnji s Udrugom antifašista grada Pule, a u prosincu sa pulskim udrugama osoba sa invaliditetom.

Prvo Metakino realiziralo se u suradnji sa Istarskim narodnim kazalištem – Gradskim kazalištem Pula i u trodnevnom programu zbližilo je kazališnu i filmsku publiku našeg grada.

KINO OTOK, dokumentarni, 2016., HRV, r: Ivan Ramljak, 35′

Poetski dokumentarac o izgubljenoj kulturi posjećivanja kina u malim mjestima na hrvatskim otocima tijekom druge polovice prošlog stoljeća. Šestero svjedoka vremena prisjeća se svojih omiljenih filmova i događaja vezanih uz gledanje i prikazivanje filmova, koji su im obilježili živote.

OKUPIRANI BIOSKOP, dokumentarni, 2018., SRB, r: Senka Domanović, 87′

Film prati mlade aktiviste i događaje oko gerilskog zauzimanja privatiziranog kina Zvezda. Različite društvene grupe ujedinile su se sa istom namjerom – da mjenjaju stvarnost u kojoj žive, međutim, ideje o tome kako bi ta stvarnost trebala izgledati nisu bile iste.

Klub Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Zaklada Kultura Nova, Grad Pula i Hrvatski audiovizualni centar.

Pages:1234567...93»