Metakino: Secret garden edition

U sklopu Pula Art Experience 2021 – Secret garden edition interdisciplinarnog festivala mladih autora Pulska filmska tvornica održat će svoje prvo ovogodišnje Metakino. Riječ je o kinu u gostima ili squot kinu koje svojim prikazivačkim programom spaja različite publike i pokazuje socijalnu moć i potencijal filma.

Metakino: Secret garden edition prikazat će filmske početke pulskih autora nastalih u Pulskoj filmskoj tvornici od 2004. do 2021., a održava se u partnerstvu s Udrugom za poticanje kreativnosti Atanor i kreativne agencije Pikto Arthouse.

 

Trosatni kronološki maraton počet će u petak, 25. lipnja u 21 sat, a slijedeći dan u isto vrijeme filmovi će se prikazati obrnutim redoslijedom (2021.-2004.). Tako će maraton moći pogledati i ‘kratkoprugaška’ publika.

 

 

Program (2004. -2021.)

 

 

 

  1. Pero Šćulac: Biciklist

Eksperimentalno-dokumentarni, 2004., 5’13

 

  1. Maja Koroman: 1-1

Eksperimentalno-dokumentarni, 2006., 3’55

 

  1. Zlatko Pančić: Ideja bez mene

Eksperimentalno-dokumentarni, 2007., 4’30’

 

  1. Jelena Dragaš: Sizifova mora

Eksperimentalni, 2008., 8’18”

 

  1. Vanja Ujčić: Kuda plovi ovaj brod

Igrani, 2009., 1’25”

 

  1. Dario Pejić: Asylum

Animirani, 2009., 9’42”

 

  1. Maja Dražić: Katarina

Igrani, 2010., 15’30”

 

  1. Katarina Radetić: Čovjek u boji

Igrani, 2011., 4’49”

 

  1. Dario Pejić: Alea lacta

Eksperimentalni, 2011., 5’41”

 

  1. Davor Vuković: Balkonske misli

Eksperimentalni, 2012., 5’22”

 

  1. Diana-Dina Fiamengo: Kaleidoskop za slijepca

Eksperimentalni, 2013., 15′

 

  1. Sandi Puđa: Šlag na kraju

Igrani, 2014., 1’00”

 

  1. Karla Andrić: Life in colours

Eksperimentalni, 2014., 1’39”

 

  1. Ivo Lipanović : Monumenti

Dokumentarno-animirani, 2014., 6’09

 

  1. Davor Vuković: Noćni leptir

Igrani, 2015., 4’49”

 

  1. Nastasja Miletić: Iz ogledala

Eksperimentalni, 2016., 5’14”

 

  1. Anđelo Semolić : A Silent Struggle

Eksperimentalni, 2016., 1’00”

 

  1. Aurora Dobrić: Nervi

Igrani, 2016., 1’00”

 

  1. Ivan Smoljan: S.O.U.R.

Dokumentarni, 2016., 6’19”

 

  1. Michele Bulešić: Gorenje

Dokumentarni, 2016., 2’36”

 

  1. Senad Sijarić & Monika Rš: Greedy People and the Law Underneath

Animirano-eksperimentalni, 2017., 2’58”

 

  1. Anđelo Semolić : Carne

Igrani, 2017., 4’54”

 

  1. Deborah Jančić: Mjesečarka

Igrani, 2018., 7’44

 

  1. Marija Milovan: Moje bijelo vrijeme

Eksperimentalni, 2018., 4’53”

 

  1. Sergej Mudrovčić: Osiromašeni Uran

Eksperimentalni, 2018., 2’52

 

  1. Besnik Berisha: Hijet

Igrani, 2018., 4’26”

 

  1. Božidar Sekulić: Puležani

Animirano-eksperimentalni, 2018,. 6’42”

 

  1. David Ivić: Moja filmska ideja

Igrani, 2019., 4’05”

 

  1. Sarah Lisičar: Saunter

Igrani, 2020., 2’48”

 

  1. Nino Paulin: Sutra

Igrani, 2020., 9’59”

 

  1. Masimo Paris: Puna je Pula

Dokumentarni, 2021., 3’07”

 

  1. Igor Zenzerović: Prsnut

Igrani, 2021., 3’44”

 

+ premijera

 

Dora Brkarić: an Hum an

Eksperimentalni, 2020., 5’41’, ADU Zagreb

 

Program Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova

Dezorijentirajuće putovanje Roberta Franka

U Klubu Pulske filmske tvornice ovog četvrtka, 10. lipnja u 21 sat prikazat će se film Ja i moj brat kojim Robert Frank metafilmski spaja fikciju i stvarnost stvarajući dezorijentirajuće putovanje u kojem se  ideja dokumentarne istine dovodi u pitanje.

 

 

Po mnogima Ja i moj brat prvo je ozbiljno filmsko prikazivanje psihičkih bolesti. Portretira se odnos između pjesnika Petera Orlovskog i njegovog brata Julija Orlovskog, katatoničnog šizofrenika. Orlovsky i njegov mentor te ljubavnik Alan Ginsberg vode Juliusa kroz kontrakulturnu scenu kasnih 60-ih sve dok se jednog dana ne dogodi nestanak šizofrenog protagonista koji mijenja tijek filma.

 

 

Ukupni učinak je fascinantan, a film ima puno toga za reći o onome što smatramo normalnim i prihvatljivim ponašanjem u odnosu na ono što smatramo “ludim” ponašanjem.

 

Film ćemo prikazati na platnu u Klubu i podijeliti sa Zoom publikom linkom u chat room-u. Nakon filma o redateljskim postupcima u filmu te o filmskim prikazima psihičkih bolesti s obje publike razgovarat će producent i filmski pedagog Marko Zdravković-Kunac.

 

http://bit.ly/ExRobertFrank

Meeting ID: 879 1213 8128

Passcode: 484320

 

 

 

Robert Frank: Moj brat i ja / Me and My Brother

1969., dokumentarni,  91′, US

 

Scenarij: Robert Frank, Allen Ginsberg, Peter Orlovsky, Sam Shepard

Kamera: Robert Frank

Montaža: Bob Easton, Helen Silverstein

Uloge: Julius Orlovsky, Joseph Chaikin, Peter Orlovsky, John Coe, Allen Ginsberg, Roscoe Lee Browne, Christopher Walken, Otis Young, Gregory Corso

Producentica: Helen Silverstein

 

ROBERT FRANK

Švicarsko-američki fotograf i redatelj, jedan od najutjecajnijih fotografa sredinom 20. stoljeća, autor iznimno utjecajne knjige fotografija The Americans rođen je 1924. u Zürichu.

 

Postao je profesionalni industrijski fotograf s 22 godine, a 1940-ih postao je uspješni modni fotograf za časopis Harper’s Bazaar u Parizu. Međutim, smatrao je da je opseg posla previše ograničen. Napustio je modnu fotografiju oko 1948. godine i otišao u Sjedinjene Države, a zatim u Peru istražiti izražajne mogućnosti 35-mm kamere.

 

Fotografirao je po Europi 1950. i 1953. godine, a poslije se vraća u Sjedinjene Države. Između 1955. i 1956. vozio se širom zemlje, snimajući brojne fotografije. Njih 83 je na kraju objavljeno kao fotografska knjiga The Americans (1959), s uvodom američkog romanopisca Jacka Kerouaca. Brižljivo komponirane fotografije u kojima se uvijek iznova ponavljaju američka zastava, automobil i džuboks kao sastavni dio samog tkiva života američkih radnika, naglašavaju ispraznost i osamljenost života u modernom američkom društvu.

 

Nakon 1959. okreće se filmu. Njegov prvi kratki film Pull My Daisy (1959), zasnovan je na drami Jacka Kerouaca, a u njemu su sudjelovali pjesnici Allen Ginsberg, Gregory Corso i Peter Orlovsky, kao i slikar Larry Rivers. Pull My Daisy godinama je hvaljen kao improvizacijsko remek-djelo, sve dok njegov ko-redatelj Alfred Leslie nije otkrio da je film zapravo pažljivo planiran, uvježbavan i režiran.

 

Njegov najzapaženiji film je zloglasni dokumentarac Cocksucker Blues (1972), o američkoj turneji Rolling Stonesa 1972. godine u kojemu su scene grupnog seksa i konzumiranja raznih droga. Oduševljeni filmom Rolling Stonesi ipak su tužili Franka da spriječe njegovo prikazivanje.

 

 

 

Ulaz na projekciju je besplatan.

Svi koji žele prisustvovati projekcijama uživo, mole se da se jave na klub.pft@gmail.com kako bi zbog ograničenog broja mjesta najavili svoj dolazak na vrijeme.

 

Svi koji događaju žele prisustvovati online, mogu to učiniti putem Zoom linka:

http://bit.ly/ExRobertFrank

Meeting ID: 879 1213 8128

Passcode: 484320

 

 

 

Program kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

Grad: filmski pristupi

U Klubu Pulske filmske tvornice ovog četvrtka, 3. lipnja u 21 sat prikazat će se dva kratkometražna filma koja tematiziraju Grad. Ivan Ramljak u dokumentarno-eksperimentalnom filmu Mezostajun istražuje prostorno-vremenske odnose ljeta i zime u mediteranskom gradu, a Jelena Novaković u dokumentarnom filmu Ana trg oslikava dinamičan odnos prijateljstva i konkurencije dviju prodavačica religijskih kalendara i krunica u mikroprostoru trga ispred gradske crkve.

 

 

Filmove ćemo prikazati na platnu u Klubu i podijeliti sa Zoom publikom linkom u chat room-u. O svojim filmovima i portretiranju grada s obje publike razgovarat će gosti večeri Ivan Ramljak i Jelena Novaković.

 

Razgovor će moderirati Marko Zdravković-Kunac.

 

http://bit.ly/Grad2X

Meeting ID: 890 6444 3383

Passcode: 264947

 

www.facebook.com/events/979440869548991

 

Program

 

 

Ivan Ramljak: Mezostajun

2018., eksperimentalno-dokumentarni, 20 min, Restart

Film istražuje prostorno-vremenske odnose u mediteranskom gradu u kojem se uvelike razlikuje uloga javnih prostora grada u životu ljudi, ovisno o dobu godine. Filmski ispremiješani elementi ljeta i zime, u percepciji gledatelja stvaraju novi egzistencijalni međuprostor nazvan «mezostajun».

 

DOP: Smiljka Guštak

Montažeri: Damir Čučić, Jelena Maksimović

Tonski snimatelj: Ivan Ramljak

Montažer i mikser zvuka: Jakov Munižaba

Kolorist: Tomislav Stojanović

Grafički dizajner: Tomislav Vranić

Producenti: Vanja Jambrović, Tibor Keser

Pridruženi producent: Oliver Sertić

 

 

 

 

 

Jelena Novaković: Ana trg

2015., dokumentarni, 25 min, Restart laboratorij

Bez dana odmora, po suncu, snijegu, kiši, nedjeljom i blagdanima, Ana već 40 godina dolazi pred gradsku crkvu prodavati religijske kalendare i krunice. Iako prima redovnu penziju i ne pripada socijalnom dnu, ona ima druge motive. Samo pet metara dalje svoj štand razvila je Zorka, njezina neposredna konkurencija. Poslovnu logiku zadržavanja kupaca primijenile su jednostavno – međusobnim spuštanjem cijena. Iako u neprestanom sukobu, ne mogu jedna bez druge. Ovisnost o dinamičnom mikrosvijetu neprestanog protoka informacija, tračeva i živopisnih gradskih likova, učinila ih je simbolima jednog mikroprostora. Ana, Zorka i Trg, nerazdvojni su trio u duhovitom socijalnom eseju o pripadanju i prijateljstvu.

 

Scenarij: Jelena Novaković

Kamera: Wolfram Huke

Montaža: Hrvoslava Brkušić

Zvuk: Filip Sertić

Glazba: I -Tal JAM

Producenti: Oliver Sertić, Vanja Jambrović

 

__

 

JELENA NOVAKOVIĆ

Rođena je 1980. u Zagrebu. Diplomirala je sociologiju i informatologiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Upravo završava stručni magisterij “Europen Studies” na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Ima deset godina radnog iskustva radeći za lokalne i međunarodne organizacije. Zaposlena je u British Councilu na projektima reforme državne uprave. 2009. godine bila je polaznik Attack – Medika Filmske radionice, a Restarovu školu dokumentarnog filma završila je 2011. godine. Volontirala je na ZagrebDoxu te privatno snima i montira kratke filmove.

 

 

IVAN RAMLJAK

Rođen u Zagrebu 1974. Redatelj, filmski kritičar i urednik u pisanim i elektroničkim nezavisnim medijima, usmjeren na glazbu i film. Dosad je režirao ukupno devet kratkometražnih i jedan film srednjeg metra. Njegov je najuspješniji kratkometražni film “Kino otok” (2016.) prikazan na više od 40 međunarodnih festivala, uz šest osvojenih nagrada, uključujući FIPRESCI nagradu za najbolji istočnoeuropski dokumentarac na goEast filmskom festivalu u Wiesbadenu. “O jednoj mladosti” njegov je prvi dugometražni film.

“O jednoj mladosti” premijerno je prikazan u natjecateljskom programu Balkan Dox Međunarodnog festivala dokumentarnog i kratkometražnog filma DokuFest, odakle se vratio s Grad Prixom kao najbolji dokumentarni film Balkana, a osvojio je i glavnu nagradu na Danima hrvatskog filma.

 

 

Ulaz na projekciju je besplatan.

Svi koji žele prisustvovati projekcijama uživo, mole se da se jave na klub.pft@gmail.com kako bi zbog ograničenog broja mjesta najavili svoj dolazak na vrijeme.

 

Svi koji događaju žele prisustvovati online, mogu to učiniti putem Zoom linka:

 

http://bit.ly/Grad2X

Meeting ID: 890 6444 3383

Passcode: 264947

 

 

Program kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

14. Gledalište KKZ-a i filmovi nagrađenih autorica u PFT-u

Ovoga četvrtka, 27. svibnja s početkom u 21 sati u Klubu Pulske filmske tvornice prikazat će se svih šest nagrađenih filmova 14. Gledališta KinoKluba Zagreb. Gledalište je predstavljanje klupske godišnje filmske produkcije koje je održano od 14. do 16. svibnja u Kinu Tuškanac, a prikazano je preko 70 naslova nastalih u pandemijskoj 2020. godini.

 

Gošće večeri su nagrađene filmske autorice Mateja Zidarić, Martina Lončar, Nela Gluhak, Petra Belc i Jasna Safić koje će s okupljenom publikom u Klubu Pulske filmske tvornice te sa Zoom publikom razgovarati o svojim filmovima.

 

 

http://bit.ly/14GledKKZ

Meeting ID: 867 3369 0112

Passcode: 402109

 

 

Članovi velikog žirija bili su montažerka Hrvoslava Brkušić, filmski istraživač i redatelj Ivor Glavaš te redateljica i prošlogodišnja pobjednica Gledališta Valentina Lončarić, a dodijelili su nagradu ‘Maksimilijan Paspa’ za najbolji amaterski film u 2020. godini te posebna priznanja.

 

Žiri kritike ove godine sačinjavali su Andre Posmodi i Jerko Stjepanović, polaznici Radionice filmske kritike i analize u KKZ-u, a dodijelio je Glavnu nagradu.

 

 

Program

 

Mateja Zidarić: Plejade

dokumentarni, eksperimentalni, 12’04,  Nagrada Maksimilijan Paspa i Glavna nagrada žirija kritike

Intimno traganja za sredstvom poništavanja svakodnevnih strahova. Autorica ga nalazi u mitu.

 

 

Mateja Zidarić: Crvena

eksperimentalni, 14’04, Zajedničko posebno priznanje velikog žirija

U pokušaju da poveže revolucionarnost i ljubav, udaljena od oca, promatrajući aktualna zbivanja, kćer piše ocu pisma. Time odlazi u prostor osobne i obiteljske memorije, i u priče, čije su niti ostale ucrtane u ono što ona je, i u ono što će prenijeti svojim kćerima.

 

 

Martina Lončar: Sve u životu došlo mi je kasno

eksperimentalni, 8’03, Posebno priznanje

Beograd je moja duga/ proći ću ispod/ bit ću Srpkinja/ bit ću sjajna pjesnikinja.

 

 

Nela Gluhak: Everything is fine

dokumentarni, 6’57, Posebno priznanje

Chatting through Facebook’s Messenger’s videos across the world.

 

 

Petra Belc: Biljke i predmeti

eksperimentalni, 8’44, Posebno priznanje

Sedam biljaka s pričom, 11 biljaka koje prođu kroz kadar, i nekoliko strana svijeta s kojih su stigle u Zagreb.

 

 

Jasna Safić: Dekompenzacija

igrani, 23’03, Posebno priznanje žirija kritike

Maja i Alen žive u derutnom stanu na perifieriji grada. Iako bi od života htjeli više, nemaju se čemu previše nadati, jer je Majina firma u dugovima i ne isplaćuje plaće, a za Alena koji radi od kuće, posla je sve manje. Zato njih dvoje pokreću vlastiti business čiji opstanak dolazi u pitanje kad Maja sazna da u njenoj firmi uskoro postavljaju sigurnosne kamere.

 

 

 

Autorice:

 

Mateja Zidarić

Završava 2015. Prirodoslovno – matematičkom fakultetu u Zagrebu diplomskim radom koji istražuje matematički sadržaj u književnim djelima te započinje sa sličnim radom na filmovima. Upisuje početnu filmsku školu u KinoKlubu Zagreb 2016. te tijekom idućih godina upisuje glumačke radionice u Studiju Kubus.

Polazi brojne radionice u Kinoklubu Zagreb: Nisam od jučer; Glitch art; Skica, proba, igra; Ljetna Avantura; Film esej te online radionicu Kinokluba Split Enigmatične slike s Fredom Kelemenom. Unutar projekcijskih subota KinoKluba Zagreb pokreće i vodi program Istraživačka subota, koji povezuje eksperimentalni film i odabrane znanstvene koncepte.

 

 

Martina Lončar

Rođena 1988. u Slavonskom Brodu. Završila je kroatologiju na Hrvatskim studijima, a trenutno radi u Agenciji za znanost i visoko obrazovanje. Redovna je članica Kinokluba Zagreb u sklopu kojeg je napravila filmove prikazane na domaćim festivalima. Od 2018. godine dio je organizacijskog tima Revije studentskog filma.

 

 

Nela Gluhak

Rođena 1995. u Zagrebu. Završila teoretski odjel srednje glazbene škole Pavao Markovac, a završni rad joj je bio Glazba na filmu. Paralelno je pohađala i Klasičnu gimnaziju. Studira bohemistiku i anglistiku na Filozofskom fakultetu te komparativnu književnost 2019. Volontira 2016. kao fotograf na riječkom Student International Film Festivalu i sudjelovala je u snimanju na Blankovoj školi filma. Završava 2016. početnu filmsku školu u KinoKlubu Zagreb, a zatim i njihove brojne druge filmske radionice.

 

 

Petra Belc

Rođena 1982. godine u Zagrebu. Završila Ženske studije obrazovni program Centra za ženske studije u Zagrebu te magistrirala filozofiju i religijsku kulturu na Filozofskom fakultetu Družbe Isusove. Doktorirala je iz polja eksperimentalnog filma (tema Poetika jugoslavenskog eksperimentalnog filma 1960-ih i 1970-ih) na Katedri za filmologiju pri Odsjeku za Komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.  Niz godina radila je kao montažerka i producentica filmskih i televizijskih najava i promocije Tv programa. Istražuje polja feminizma, suvremene umjetnosti, eksperimentalnog filma te arhiviranja i prezervacije substandardnih filmskih formata. Volontira u Odsjeku za očuvanje baštine Kinokluba Zagreb.

 

 

Jasna Safić

Rođena je 1978. u Tuzli i odrasla u Bosni i Hercegovini. Sa 14 godina zbog rata s obitelji seli u Zagreb. Nakon studija farmacije radi u nekoliko inozemnih i domaćih firmi, uglavnom na poslovima registracije lijekova i farmakovigilancije. Filmom se bavi posljednjih pet godina tijekom kojih je prošla niz scenarističkih i redateljskih radionica (CeKaPe, Palunko, Blank, KKZ). U sklopu festivala Kratki na brzinu 2017. sudjeluje u Croatian Short Pitch-u gdje dobiva nagradu za najbolji scenarij po kojem je 2019. snimljen film Zamjena. Aktivna je članica filmskih amaterskih udruga KinoKlub Zagreb i Blank.

 

 

 

Program je besplatan.

 

Svi koji žele prisustvovati projekcijama uživo, mole se da se jave na klub.pft@gmail.com kako bi zbog ograničenog broja mjesta najavili svoj dolazak na vrijeme.

 

Svi koji događaju žele prisustvovati online, mogu to učiniti putem Zoom linka:

 

http://bit.ly/14GledKKZ

Meeting ID: 867 3369 0112

Passcode: 402109

 

 

Program kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

Pages:1234567...108»