Autori u gostima: Erik Jelčić i David Kumpare

Ovog četvrtka, 7. prosinca u Klubu Pulske filmske tvornice s početkom u 20 sati sa zadovoljstvom predstavljamo dva mlada pulska redatelja i njihove kratke filmove. Erik Jelčić će nam se predstaviti sa svojim hibridno dokumentarnim video dnevnicima, a David Kumpare s kratkim dokumentarnim filmovima.

 

Prije projekcije s autorima o njihovom filmskim uzorima i poetikama, dosadašnjem iskustvu i motivaciji, japanskom novom valu i njemačkom ekspresionizmu te o njihovom viđenju kinoklubaške scene razgovarat će producent i filmski pedagog Marko Zdravković-Kunac.

 

David Kumpare pulski je glazbenik, pedagog i umjetnik. Diplomirao je klarinet na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a usavršavao se u Italiji na polju komorne glazbe u Accademia musicale Santa Cecilia Bergamo i Accademia Perosi Biella. Ljubav prema filmu otkriva kao student, gdje hospitira filmske kolegije na ADU. Nastavlja čitati literaturu, posjećivati festivale, gledati video eseje. Prve filmske korake u praksi stekao je u Novoj školi dokumentarnog filma u Rijeci (udruga Filmaktiv), gdje snima svoje prve kratkometražne filmove. Film “Flora” prikazan je na Liburnija film festivalu u Opatiji 2022., STIFFu 2022. i Film svima 2022. u Rijeci.

 

 

Erik Jelčić rođen je 1997. godine u Puli, gdje je ove godine završio diplomski studij japanologije. Neke od njegovih drugih zanimacija uključuju ihtiologiju te povijest filma, što ga je dovelo do Pulske Filmske Tvornice i njenih radionica putem kojih je u posljednjih nekoliko godina realizirao par filmova pod (nesvjesnim?) utjecajem Franca Piavolija, japanskog novog vala i nekih američkih eksperimentalnih redatelja. Osim toga, u slobodno vrijeme bavi se i jedrenjem, odnosno promicanjem tradicionalnih drvenih plovila.

 

Program:

 

David Kumpare: Zeleni puhači

2021., dokumentarni, 2 min

Prostor puhačkog orkestra, čija je zelena boja zaštitni znak, a prikazan u crno-bijeloj tehnici.

 

 

David Kumpare: Uvala

2021., dokumentarni, 2 min

Uvala koja pokazuje unutarnji konflikt protagonista.

 

 

David Kumpare: Flora

2022., dokumentarni, 9 min

Konzervatorij, izlasci, vinograd. Flora je poput flore – otkriva pravu sebe.

 

 

Erik Jelčić: Kraj povijesti

2022., hibridno – dokumentarni, 7 min

Pula zaleđena u vremenu. Tragovi režima i ideologija koje su nekoć vladale Pulom danas žive u tajanstvenom međusobnom odnosu.

 

 

Erik Jelčić: Nijemi glasovi

2022., hibridno – dokumentarni, 5 min

Razgovor s otiscima uprizorenja ili uprizorenje otisaka razgovora dragih kao i manje dragih mjesta u gradu. Sjećanja na znane i i neznane ljude i pretke.

 

 

Erik Jelčić: Naslov nepoznat

2023., eksperimentalni, 10 min

Film struje svijesti s motivima starosti, podvodnog svijeta, avangardnog jazza…

 

 

Erik Jelčić: Ljetni prizori

2023., hibridno – dokumentarni, 9 min

Impresionistički putopis po Puli, Veneciji, Mošćeničkoj Dragi, Rovinju, Trstu…

 

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

 

 

 

 

Prijave na 14. Istarski production in: Pazin

Pulska filmska tvornica poziva sve zainteresirane da se prijave na 14. maraton izrade kratkog filma Production in, koji će se održati od 08. do 10. prosinca u Spomen domu Pazin.

 

Production in je besplatna radionica namijenjena svima koji se žele okušati u izazovu stvaranja filma u tri dana – od ideje do realizacije. Devet autora/ica će pod vodstvom iskusnih edukatora realizirati svoj film u vremenski ograničenom stvaralačkom procesu i dobroj atmosferi praktičnog rada.

 

Radionica se sastoji od tri dijela – razrade ideje i scenarija, snimanja te montaže.

 

Uvodno predavanje počinje u petak, 08. prosinca u 12 sati. Tada se razvijaju ideje i stvara se produkcijski plan snimanja i montaže vremenski prilagođen svim polaznicima. Nakon toga slijedi intenzivni rad, a na raspolaganju tri snimateljska tima te šest montaža.

 

Prijave za Production in otvorene su do četvrtka, 07. prosinca do ponoći, a  prijavnica se nalazi na bit.ly/14PazinPi

 

Voditelji su snimatelji, montažeri i filmski autori  Michele Bulešić, Davor Vuković i Teo Morosin, filmska autorica i organizatorica Sanda Letonja-Marjanović te producent i filmski pedagog Marko Zdravković-Kunac.

_

Partneri 14. Istarskog production In-a su Istarska kulturna agencija, Pučko otvoreno učilište Pazin, MedVid produkcija i Hrvatski filmski savez.

_

14. Istarski production in financijski podupiru Istarska županija, Hrvatski audiovizualni centar, Grad Pula i Zaklada Kultura nova.

 

 

Biografije voditelja

Michele Bulešić rođen u Puli 1992. godine. Diplomirao je na Sveučilištu u Trstu studij Ekonomije, međunarodne trgovine i financijskih tržišta. Za vrijeme studija počinje producirati, snimati i montirati longboard i skate filmove. Godine 2016. na 12. Školi filma PFT-a po prvi puta postaje autor kratkometražnog filma “Gorenje”. U sklopu 10. Škole dokumentarnog filma Restart realizira niz vježbi i kratkih filmova, a završni film Kunac osvaja drugu nagradu na 54. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva. U Pulskoj filmskoj tvornici član je edukacijskog tima te kao mentor snimatelj i montažer sudjeluje u brojnim radionicama. Snimatelj je i koautor dokumentarnog film ‘Knjižnica’ i kratkog igranog ‘Bazen’, te snima film ‘Hejana heja’ iz dokumentarnog ciklusa Istarske štorije, kratki igrani film ‘Prsnut’ i četvrtu sezonu ‘Medionauta’ TV emisiju o građanskom odgoju i medijskoj pismenosti. Surađuje sa Zorkom Sirotićem i Ines Pletikos na nizu projekta, te snima brojne namjenske filmove i spotove. 2022. godine snima srednjemetražni igrani film “La Predstava” koji osvaja nagradu publike na 32. Danima hrvatskog filma u Zagrebu te dobiva nagradu ZTK Pula za izniman doprinos razvitku i promicanju tehničke kulture u 2022. godini.

2023. upisuje diplomski studiji Snimanja na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu.

 

 

 

Davor Vuković rođen je 1986. Voditelj Kluba te asistent na brojnim projektima Pulske filmske tvornice od 2010. do 2013, a s Deanom Cukonom osnivač i dugogodišnji organizator 17. izdanja AntiFa Festivala u Puli. Ima sedmogodišnje  snimateljsko, montažersko i producentsko profesionalno iskustvo u oglašivačkoj industriji te namjenskim dokumentarnim filmovima. Posebnog izdvajanja vrijedni su projekti poput „Medijsko obrazovanje je važno. MOV” kojeg Gong provodi zajedno s 10 organizacija civilnog društva i akademskih institucija te uloga lokacijskog menadžera na britanskoj seriji u BBC produkciji „SAS Rouge Heroes 2“, uz brojna produkcijska iskustva na reklamama svjetski poznatih brendova. Autor je dva kratka filma u produkciji Pulske filmske tvornice od kojih je film „Noćni leptir“ osvojio prvo mjesto na „In-video Portarol“ festivalu, a prvijenac „Balkonske misli“ prikazan je u popratnom programu Pula film festivala te na raznim festivalima kratkometražnog filma.  Kao fotograf radio je za razne news, kulturne i glazbene portale te ostvario tri samostalne izložbe – „Ljudi kao ja“, „Vlastita“ i „8/5“.

 

 

Teo Morosin je rođen 1997. godine u Puli, živi u Vodnjanu.. Trenutno studira Filmsku i Tv režiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Jedan je od osnivača Vodnjan film festival u Fažani film festivala i član je vodnjanske udruge La Udruga. Uz ostale članove udruge organizator je i voditelj nekolicine filmskih radionica u Vodnjanu i Puli. Koautor je dva igrana filma: The Girl in the Blue Dress (2021), film koji je bio prikazan u sklopu pratećeg programa uz izložbu ‘’Smijem se…’’ u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu i La Predstava (2022), koja je nagrađena nagradom publike na 32. Danima hrvatskog filma te je bila prikazivana na Pulskom filmskom festivalu. Osim toga, aktivno se bavi i glazbom u sastavu Tužni.

 

 

Sanda Letonja-Marjanović rođena je 1966. godine. Osamdesetih radi, nastupa i živi unutar vodnjanskog art kolektiva Gustaph y njegovi dobri duhovi. Piše za omladinski časopis Pet, uređuje i vodi programe na Arena radiju Pula, studira vedsku filozofiju u samostanima Evrope i Azije, unutar slikarske ekipe Gradske radionice oslikava pulske fasade. Osniva vegetarijanski klub i restoran Bhumi, podučava yogu, živi u eko selu pored Rovinja, koordinira Banku vremena.

Nalazi svoju muzu u sedmoj umjetnosti 2011. godine. Autorica je desetak dokumentarnih, igranih i hibridnih filmova. Scenaristica i redateljica dva filma u TV serijalu autorskih dokumentarnih filmova Istarske štorije. Sudjelovala je u preko 80 edukacijskih i produkcijskih programa i projekata Pulske filmske tvornice.

 

 

 

 

Marko Zdravković – Kunac rođen je 1977. Tijekom gimnazijskih dana stvara i uči u KIT GRM-u (Kreativno istraživački tim Gradske radionice mladih). Osnivač je ritualnog teatra Menerik, a na MKFM-u završava više radionica dramskog i kreativnog pisanja. Studirao je filozofiju i kulturu religija pri Filozofskom fakultetu družbe Isusove u Zagrebu, ali krajem 90-ih postaje koordinator i voditelj programa Autonomne tvornice kulture (ATTACK), te suosnivač Festivala Alternativnog Kazališnog Izričaja (FAKI) 1998. godine. Nešto kasnije, 1999. godine zajedno s grupom mladih filmaša i aktivista osniva Fade in (Fantastično dobru instituciju). Kao producent i novinar Fade in-a realizirao je preko 150 angažiranih reportaža za HRT te brojne druge projekte.

Tijekom sljedećih godina realizira brojne kazališne i filmske projekte te radi kao profesionalni montažer u raznim studijima i na lokalnim i državnim televizijama. Godine 2004. pokreće Pulsku filmsku tvornicu s ciljem poticanja razvitka filmske kulture, produkcije filmova te sustavne edukacije filmskih autora. Producent je četiri sezone TV emisije o građanskom odgoju i medijskoj pismenosti Medionauti (2016.-2019.) te dvije serije autorskih kratkih dokumentarnih filmova Istarske štorije (2017.-2021.). Unutar PFT-a vodio je više od 20 radionica i producirao preko stotinjak filmova.

 

 

 

 

Film Under Severe Experiment u Klubu PFT-a

Ovoga četvrtka, 30. studenog u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice predstavit ćemo međunarodni festival kratkog eksperimentalnog i hibridnog filma FUSE – Film Under Severe Experiment. Prikazati ćemo nagrađene naslove sa ovogodišnjeg festivala koji već šestu godinu okuplja hrvatske i međunarodne mlade filmske autore u gradu na četiri rijeke – Karlovcu.

Gošće filmske večeri su osnivačica i organizatorica festivala Lucija Ćeškić koja će nam putem videopoziva objasniti kategorije festivala i popratne programe te približiti festivalsku atmosferu, a montažerka i članica ovogodišnjeg žirija Marta Bregeš predstavit će nagrađene filmske naslove.

 

 

Program

 

Nagrada stručnog žirija i nagrada publike

Erik Sémashkin: Inside you

Grožđe se pojede. Tada počinje dugo i opasno putovanje unutar ljudskog tijela.

 

 

Grand Prix

Fanny Leiva Torres: Eye-Skin

Putovanje kroz dječja sjećanja, snove i sadašnje misli. U minimalnom i tijesnom prostoru isprepliću se korijeni koji nam kroz priče prikazuju ona tijela koja prolaze nezapaženo oko naše svakodnevice.

Eye-skin je dnevni video koji nas u prvom licu približava neurodivergenciji.

 

 

Nagradu za najbolju režiju

Wojciech Kamery: Murphy

Murphy je kratki film, svojevrstan dnevnik koji dokumentira proces navikavanja na nepoznato. To je portal događaja iz prošlosti, ukorijenjen u sadašnjosti; pokazuje veze i ovisnosti između onoga što je bilo i onoga što će doći; iskopava elemente sjećanja skrivene iz različitih razloga, često zbog emocionalnog opterećenja. Konačno, bori se protiv neizbježnosti događaja, suprotstavlja se destruktivnoj stihiji vremena.

 

 

 

Nagradu za najbolju fotografiju

Mia Martinović: Collectors

Autorica ulazi u arhiv kako bi predala svoja sjećanja. Koliko vremena može dobiti zauzvrat za stvari koje je doživjela? Filmski esej koji spaja video i fotografije, stvarnost i fikciju, gdje autorica istražuje vrijednost svojih sjećanja i svoje mašte.

 

 

 

 

Nagradu za najbolju montažu

Lakshya Upadhyay: Vista(s)

Psiholog se podvrgava eksperimentu s analognom tehnologijom svog vremena i poduzima vizualno putovanje u vlastiti mozak. Dobrodošli u vidike iznutra.

 

 

Posebno priznanje

Laura Lepper: Circumscribe

Tehnološke tvrtke već dugi niz godina patentiraju geste, a neke od njih koristimo više od desetljeća. Za navigaciju i komunikaciju sa sučeljem, korisnici neizbježno moraju naučiti ove korporativno razvijene geste i pomicati svoja tijela u skladu s tim. Baš kao što se vokabular gesta homogenizira, unovčava i apsorbira u privatno vlasništvo, ovi patenti polažu pravo na ljudsko kretanje.

 

 

 

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podupiru Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

Počeli upisi u 19. Školu filma

Pulska filmska tvornica poziva sve zainteresirane da se prijave na 19. Školu filma namijenjenu svima kreativcima koji se žele izraziti putem filma. Na ovoj besplatnoj dvomjesečnoj radionici polaznici pod vodstvom brojnih mentora i predavača stječu znanja i vještine iz svih faza stvaranja filma te autorski realiziraju svoj film.

 

 

Zainteresirani se mogu prijaviti putem prijavnice koja se nalazi ovdje, a upisi traju do petka, 1. prosinca u podne!

 

Škola počinje predavanjem redateljice i scenaristice Katarine Radetić o razvoju ideje i filmskom scenariju u Klubu PFT-a u petak 1. prosinca u 18 sati. Slijedi vikend radionica izrade scenarija u kojoj će polaznici s mentoricom raditi u jutarnjem ili u poslijepodnevnom terminu, s obzirom na druge obveze i slobodno vrijeme. Nakon vikend radionice polaznici s mentoricom nastavljaju raditi prema dogovoru do realizacije finalizacije sinopsisa, scenarija i redateljskog koncepta ovisno o prirodi projekta. Prvi dio Škole filma završava izradom produkcijskog plana i predprodukcije.

 

U drugom dijelu radionice polaznici uz mentorsko vodstvo producenata, snimatelja i montažera Pulske filmske tvornice realiziraju svoj film.

 

Na kraju 19. Škole filmasve čeka pismeni i usmeni ispit nakon kojeg polaznici postaju članovi Kluba Pulske filmske tvornice, što omogućuje besplatno korištenje svih logističko-tehničkih resursa udruge poput filmske opreme, montaže, prostora, konzultacija i pomoći pri festivalskoj distribuciji filmova.

 

Dodatne informacije moguće je dobiti putem maila pulskafilmskatvornica@gmail.com

ili broja mobitela 095 55 818 53

 

Katarina Radetić

Rođena 1993. godine u Puli. Nakon završene srednje škole odlazi studirati u Zagreb gdje je diplomirala filmsku i televizijsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti, Sveučilišta u Zagrebu u 2018. godini. Dobila je dekanovu nagradu za kratkometražni dokumentarni film Cile.

 

Njezini su se kratkometražni filmovi i glazbeni spotovi našli u konkurenciji na važnim nacionalnim filmskim festivalima kao što su Pula film festival, Dani Hrvatskog filma te Liburnia Film Festival.

 

Od 2019. godine radi u MedVid produkciji gdje režira dugometražne dokumentarne filmove, glazbene spotove i namjenske filmove. Kao scenaristica i dramaturginja ostvarila se do sada u desetak projekata. Kao asistentica režije radila je na nezavisnim, ali i velikim projektima uključujući koncerte u Areni Zagreb i inozemstvu te dokumentarne i glazbene programe HRT – a. Kao asistentica produkcije radila je na petnaest projekata; koncerata, reklama i glazbenih spotova te promotivnih filmova.

 

U 2020. godini radila je kao edukator u Pulskoj filmskoj tvornici držeći predavanja o dramaturgiji i filmskoj režiji.

 

2023. na ljetnom roku Hrvatskog audiovizualnog centra dobila je sredstva za razvoj scenarija dugometražnog igranog filma pod radnim naslovom Sezona.

 

__

 

Partneri 19. Škole filma su MedVid produkcija i Hrvatski filmski savez.

__

19. Škola filma Pulske filmske tvornice organizirana je uz financijsku pomoć Grada Pule, Hrvatskog audiovizualnog centra te Zaklade Kultura nova.