Izraelski film Skraćeni priručnik za vojnu okupaciju i mirovni aktivist Goran Božićević u Klubu PFT-a

Ovoga petka, 10. svibnja s početkom u 20 u Pulskoj filmskoj tvornici besplatna je projekcija filma Prve 54 godine: Skraćeni priručnik za vojnu okupaciju u kojemu izraelski redatelj Avi Mograbi u formi vojno-strateškog izvještaja o kršenju ljudskih prava donosi predavanje o tome kako okupirati drugu zemlju te brojna svjedočanstva bivših izraelskih vojnika.

 

 

Gosti večeri je dugogodišnji mirovni aktivist Goran Božičević koji će poslije projekcije s publikom analizirati film i izraelsko-palestinski sukob te razgovarati o politikama rata i mira te načinima izgradnje i njegovanja mira kao civilizacijske vrijednosti suvremenog društva.

__

 

U filmu redatelj daje uvid u princip rada kolonijalističke okupacije, logiku u pozadini njezinih praksi te različite načine mišljenja koji se trebaju primijeniti u raznim situacijama kako bi se održala.

 

Okupacija iz naše perspektive izgleda poput stvorenja s bezbroj glava. Svaka glava je dobra osoba, koja je služila u izraelskoj vojsci i bila stacionirana na okupiranim područjima, gdje je obavljala zadatke koji su joj zadani, vjerujući kako sudjeluje u ispunjavanju izraelskog koncepta sigurnosti. Gotovo svaki izraelski Židov služio je vojsku i odigrao ulogu, izravnu ili neizravnu, u svakodnevnom održavanju izraelske okupacije Zapadne obale i Pojasa Gaze.

 

Mnogi su naraštaji radnika obavljali prljave poslove, učili tajne zanata i prenosili ih drugima, s oca na sina, kako bi i idući naraštaj znao podmazivati kotačiće vojne kontrole. Šačica njih pojavljuje se u ovom filmu i analizira službu prema svakodnevnim aktivnostima.

 

Ovo su svjedočanstva, a ne mišljenja. Svjedoci u ovom filmu ne opisuju svoje misli ili stavove o onom što su učinili. Jednostavno navode što su činili i govore o radnjama u kojima su morali sudjelovati kako bi okupacija postojala te kako bi se nastavila u budućnosti. Nijedna od ovih aktivnosti nije nužna za opstanak okupacije, no sve zajedno tvore njezinu bit.

__

Goran Božičević (Zadar, 1962.) je mirovni aktivist koji se pridružio Antiratnoj kampanji u Hrvatskoj 1993. godine. Suosnivač je Volonterskog projekta Pakrac 1993. godine i Centra za mirovne studije u Zagrebu 1997. gdje predaje na Mirovnim studijima teme Izgradnje mira. Pokretač MIRamiDA – Prvih treninga izgradnje mira u post-YU zemljama (od 1995). Radi u svim zemljama JI Europe i Ukrajini gdje mu je 2020 prevedena knjiga „Gradnja dijaloga – Izabrani primjeri rada na pomirenju u Hrvatskoj“  UNDP 2016. Na njemačkoj Akademiji za transformaciju sukoba od 2019 predaje teme Konstruktivne intervencije u sukob.

 

Autor je dvije knjige o odabranim naporima na izgradnji mira u Hrvatskoj, te piše o izgradnji mira za portal h-alter.org od 2014. godine. Polja interesovanja obuhvataju medijaciju, dijalog, izgradnju mira, podijeljene zajednice, suočavanje s prošlošću i pomirenje.

 

Blizak je suradnik UK Quakers od 1996. godine i njihov regionalni predstavnik za post-jugoslovenske zemlje u periodu 2002. – 2009. godine. Prethodno je bio član Mennonite

 

Živi u dvojezičnom gradu Buje-Buie.

__

Avi Mograbi (1954., Tel Aviv) renomirani je izraelski dokumentarist koji više od 30 godina kroz svoje filmove i javno djelovanje otvoreno kritizira izraelsko društvo. U svom se radu često bavi temom izraelsko-palestinskog konflikta te istražuje paradokse izraelskog društva. Snimio je više od 20 filmova koji su nagrađivani na festivalima u Cannesu, Berlinu, Veneciji, Rimu, New Yorku, FID Marseilleu, Vision du Reelu i San Franciscu, a svoje videoinstalacije izlagao je u galeriji Art & Essai u francuskom Rennesu. Aktivno je uključen u organizaciju Breaking the Silence, koja se bavi sakupljanjem i arhiviranjem ispovijesti izraelskih vojnika stacioniranih na okupiranim područjima. Od 1999. predaje dokumentarni i eksperimentalni film na Sveučilištu Tel Aviv i Akademiji umjetnosti i dizajna Bezalel u Jeruzalemu.

__

 

Prve 54 godine: Skraćeni priručnik za vojnu okupaciju ,

Francuska/Finska/Izrael/Njemačka, 2021, 110 minuta

 

Redatelj i scenaristi: Avi Mograbi

Producenti: Serge Lalou, Camille Laemle, Annie Dekel-Ohayon

Montažer: Avi Mograbi

Produkcija: Les Films d’Ici, 24Images, ARTE France, Citizen Jane Productions, ma.ja.de Filmproduktions-GmbH, Avi Mograbi (IL)

__

 

Program je realiziran u suradnji s udrugom Restart.

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Istarska Županija, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

 

 

CKPIS predavanje: Hanna Stein o filmskom amaterizmu u jugoslavenskom socijalizmu

U organizaciji CKPIS-a gostujuće javno predavanje o jugoslavenskom amaterskom filmskom stvaralaštvu, pod naslovom Doing and Undoing Yugoslav Socialism with Amateur Film. Creative and Pragmatic Practices and Representations of Everyday Life in Yugoslav Ciné Club Productions of the 1960s and 1970s, održat će Hanna Stein, doktorandica na Sveučilištu u Grazu.

 

Predavanje će se održati u srijedu, 8. svibnja 2024., u 18.30 sati u Dvorani Slavka Zlatića, u prizemlju Filozofskog fakulteta u Puli, Matetića Ronjgova 1.

Organizirano amatersko filmsko stvaralaštvo bilo je vrlo proširen fenomen u Jugoslaviji poslije Drugog svjetskog rata. Kao i druga područja amaterizma, bilo je institucionalizirano kao sredstvo jugoslavenske kulturne politike, tehničke kulture, samoupravljanja i međunarodne prepoznatljivosti. U takvom institucijskom okviru kinoamaterizam je oblikovan kao politički korisna djelatnost. Istodobno je filmsko stvaralaštvo postalo sredstvo političke, kulturne i društvene participacije i izražavanja, a stvaratelji su filmski amaterizam prikazivali korisnim radi vlastitih ciljeva i interesa. Predavanje će obraditi rastući raskorak između različitoga poimanja korisnog filmskog stvaralaštva prikazujući tematske trope iz 1960-ih i 1970-ih koji predstavljaju brze društveno-političke mijene i dvoznačnosti jugoslavenskog socijalizma i moderniteta.

 

Hanna Stein je doktorandica zaposlena na Odjelu za povijest i antropologiju jugoistočne Europe pri Sveučilištu u Grazu. Njezini istraživački interesi uključuju povijest svakodnevice u socijalizmu, kulturnu i rodnu povijest, amatersko stvaralaštvo iz perspektive medijskih studija i vizualne kulture s fokusom na socijalističku Jugoslaviju i jugoistočnu Europu. Njezina doktorska disertacija temelji se na istraživanju organiziranih amaterskih filmskih praksi i produkcije u Jugoslaviji tijekom dugih šezdesetih.

 

Izvor:

https://www.unipu.hr/ckpis/dogadanja

Propagandni animirani film za djecu

Ovoga petka, 3. svibnja s početkom u 21 u Pulskoj filmskoj tvornici u sklopu Filmskog kluba mladih besplatna je projekcija pet kontroverznih animiranih filmova. Riječ je o sjevernokorejskim, jugoslavenskim, američkim i sovjetskim političko-propagandnim radovima namijenjenih prije svega djeci.

Gosti večeri su Stipe Burazer i Karlo Jovanović, članovi udruge studenata povijesti ISHA Zadar koji će prije projekcije putem videopoziva održati kratko uvodno predavanje Dječja propaganda na filmu.

 

Istoimeno predavanje održali su i na netom završenim XVII. Danima povijesti u Zadru gdje se okupila međunarodna grupa studenata oko teme Povijest a filmskoj traci.

 

 

 

Program

 

Vjeverica i jež: Lekcija za vjevericu

animirani film, Sjeverna Koreja, 1977., 20 minuta

Vjeverice, ježevi i patke stanovnici su idiličnog Cvjetnog brda kojeg stalno žele napasti i uništiti vanjski neprijatelji. Ostali likovi su prijateljski, ali nepouzdani medvjed (Sovjetska Rusija), dok su antagonisti lasice (Japan), miševi (Južna Koreja) i vukovi (Sjedinjene Američke Države). Serija učvršćuje sjevernokorejsku filozofiju juche – pouzdanje u sebe.

Režija: Kim Jun-Ok 

 

 

Milijunaš

animirani film, SSSR, 1963., 11 minuta

Pas naslijedi bogatstvo i postane utjecajan kapitalistički snob u ljudskom svijetu.

Režija: Vitold Bordzilovskiy i Jurij Prytkov

 

 

The Ducktators

animirani film, SAD, 1942., 8 minuta

Par pataka na farmi željno iščekuje da se njihovo pače izleže iz jajeta jedinstvene crne boje. Na njihovo iznenađenje, pojavljuje se bijelo pače s brkovima poput četkice za zube. Ubrzo  počne drži agresivne govore drugim patkama i guskama, a njegov jedini saveznik bio je veliki gusak s napuljskim naglaskom.

 

 

Tokio Jokio

animirani film, SAD, 1943., 8 minuta

Film se pretvara da je filmski žurnal iz japanske kinematografije koju su snimile američke trupe tijekom Drugog svjetskog rata . Svaki segment sadrži zasebnu priču koja navodno hvali japanski život i ratne napore. U stvarnosti, svaki segment sadrži često rasistički satirični sadržaj koji Japance i njihove saveznike iz Osovine prikazuje kao nesposobne, jadne, samodestruktivne promašaje…

 

 

Veliki miting

animirani film, Jugoslavija, 1951., 29 minuta

Satirički prikazujući odnos SSSR-a prema Jugoslaviji, film govori o reporteru kojeg urednik staljinističkog lista u Bukureštu šalje u Albaniju na veliki antijugoslavenski miting. Vremenske prilike skrenu reporterov avion iznad Jugoslavije. Umjesto očekivane propasti zemlje koja je napustila politiku Sovjetskog saveza, reporter svjedoči o napretku zemlje. Po povratku u Bukurešt, reporterov izvještaj o viđenom toliko razbjesni njegova urednika da ga pošalje u zatvor.

Prvi domaći umjetnički crtani film kojim je počela kontinuirana profesionalna proizvodnja u Hrvatskoj, odnosno Jugoslaviji.

Režija: Walter Neugebauer

 

__

 

Karlo Jovanović rođen je 19. prosinca 2003. godine u Mostaru. U rodnom gradu završava osnovno i srednje obrazovanje s odličnim uspjehom u Osnovnoj školi Ivana Gundulića i Gimnaziji Mostar. Za vrijeme školovanja u Gimnaziji Mostar, svojevremeno biva predsjednikom Vijeća učenika Gimnazije Mostar, te jednim od inicijatora pokretanja učeničkog podcasta, Podcasta Gymnasium. Po završenoj srednjoj školi odlazi u Zadar, gdje 2023. na Sveučilištu u Zadru upisuje Povijest & Ruski jezik i književnost.

 

Stipe Burazer rođen je 10. siječnja 2003. godine u Šibeniku. U rodnom gradu završava osnovnu školu u Osnovnoj školi Vidici, te srednju školu Gimnaziju Antuna Vrančića. Od najranijih dana pokazuje interes za povijest, stoga sudjeluje u svim natjecanjima iz povijesti na osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini, a od toga dva puta ostvaruje visoki uspjeh na državnoj razini  natjecanja. Nakon završetka srednje škole odlazi u Zadar, gdje 2021. godine na Sveučilištu u Zadru upisuje dvopredmetni studij Povijest i Arheologija.

 

Program je realiziran u suradnji s Međunarodnom udrugom studenata povijesti ISHA – Zadar

Klub Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

 

 

Istarski glazbeni dokumentarci – Veja i Tamara Obrovac

Ovoga petka, 26. travnja s početkom u 21 u Pulskoj filmskoj tvornici u sklopu Filmskog kluba mladih besplatna je  projekcija dva kratka dokumentarna filma o legendama istarske glazbene scene: etno jazz skladateljici i pjevačici Tamari Obrovac te etnosastavu Veja koji specifičnu istarsku tradicijsku glazbu izvode na sebi svojstven moderan način.

 

Prije projekcije filmove će najaviti, a poslije projekcije će s publikom razgovarati o razlikama između portretnog i glazbenog dokumentarnog filmu te potrebi za vječnoj potrebi za dokumentiranjem zavičajne kulture i baštine mladi pulski kinoklubaši i muzičari Antonio Juričić i Tin Rakijaš.

 

Program

 

Ines Pletikos: Predi, predi šci moja

dokumentarni, 2005., 27 minuta

Jedna od najpoznatijih hrvatskih etno jazz skladateljica i pjevačica Tamara Obrovac u filmu se druži s ocem slikarom Ivanom Obrovcem te govori o djetinjstvu, mladosti, odnosu s muzikom, transu nastupa i vježbanju flaute te o Istri kao vječnoj inspiraciji.

 

 

Neven Mihael Dianežević: Veja

dokumentarni, 2017., 33 minute

Zovu ga “Jimmy Hendrix na mrtvoj kozi” jer je virtuoz na mihu! Živciraju ga klišeji da etnoglazbenici moraju svirati u šumi i jesti organski uzgojenu hranu, svjestan je da istarski melos nije ugodan svakom uhu, živi u Belgiji i u Hrvatskoj i pjevač je koji nastupa bos i pjeva žmireći! On je Goran Farkaš, etnomuzikolog i multiinstrumentalist koji s još četvoricom zaljubljenika u tradicijsku glazbu Istre – Markom Pernićem, Sašom Farkašem, Ljubanom Rajićem i Sebastijanom Demarkom – čini “Veju”, etnobend iz Pazina za koji Dario Marušić kaže kako im se ne može dogoditi da ih se nakon slušanja zaboravi!

 

__

 

Program je realiziran unutar projekta Filmskog kluba mladih FeKaeM te u suradnji s Festivalom dokumentarnog rock filma DORF.

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar, Istarska županija i Zaklada Kultura nova.