Snimljeni “Ukradeni dani” Tamare Svetek

tamara.snimanje1

U sklopu 10. radionice izrade filma Pulske filmske tvornice, članica udruge Tamara Svetek završila je sa snimanjem novog uratka radnog naziva “Ukradeni dani”. U svom drugom kratkometražnom  igranom filmu Svetek obrađuje posljedice koje na međuljudski odnos imaju pohlepa, sebičnost i slabost. Istovremeno, u njemu se Svetek prepustila oslikavanju ljudskih osobina, načina funkcioniranja mnogih malih sistema u današnjem ekonomskom vremenu te malog čovjeka i njegove nemoći.

-Na jednostavan način pokušala sam prikazati našu stvarnost, koja nije uvijek pravedna prema ljudima, a ovisi od okolnosti i osobina aktera. Glavne u priči su dvije mlade ženske osobe, po zanimanju hotelske čistačice, kazala je Svetek, koja je ideju za film preuzela iz stvarne situacije.

Film je u prostorijama apart-hotela “Sfinga Verudela” Pula snimao Saša Bestulić.

Večer uz Gjorgjija Janevskog: Ako nitko ne svira

If Nobody's Playing - Poster (Design by Atanas Botev)

Pobjednika Festivala dokumentarnog rock filma iz 2011., makedonca Gjorgjija Janevskog i njegov film prvijenac “Ako nitko ne svira”, predstavit ćemo u Klubu Pulske filmske tvornice ovoga četvrtka, 10. travnja, s početkom u 20 sati. Po običaju, prije projekcije popričat ćemo s autorom putem video linka, a razgovor će moderirati Ivana-Nataša Turković.

Po mišljenju žirija, “film portretira Vaska Atanasoskog, lidera sastava Bernay’s Propaganda i njegovu fascinantnu energiju, strast i ljubav prema glazbi”. Ujedno, njime autor dokumentira “univerzalni problem bendova i pojedinaca u nastojanjima da usprkos nesklonosti medija dopru do publike i pošalju svoju poruku”.

U filmu izbliza pratimo problematičan početak makedonskog underground benda Bernays Propaganda te svakodnevne izazove s kojima se frontman Vasko Atanasoski suočava kako bi mogao raditi ono što voli. Duž puta susreće se s razno raznim preprekama, a ponekad s blesavim i apsurdnim incidentima kojima pristupa hrabro, odlučno i s velikom dozom humora. Vasko, čija energija istovremeno usisava i nadahnjuje, ujedno organizira koncerte, radi za diskografsku kuću te vodi radijski program. Ne postoji stvar koju ne bi uradio kako bi glazbu održao živom. I sve to pod duhovnim vodstvom grupa poput Joy Division, The Clash, Gang of Four, Fugazi i Minor Threat.

Bez obzira na komercijalni potencijal benda i gotovo 200 koncerata godišnje u cijeloj Evropi, Vasko je ostao potpuno vjeran “uradi sam” principima, prema kojima njegov angažman na muzičkoj sceni karakterizira samoproizvodnja, samopromocija te odbijanje dikatata novca.

Gjorgji Janevski: Ako nitko ne svira

Ako nikoj ne sviri, dokumentarni, glazbeni, biografski, 2010, Makedonija, 54′ (eng. titl)

Režija: Gjorgji Janevski

Scenarij: Gjorgji Janevski

Direktor fotografije: Brand Ferro

Montaža: Blagoja Nedelkovski

Produkcija: Gjorgji Janevski

Produkcijska kuća: Stotrojka

Gjorgji Janevski je rođen 1972. u Skopju. Film je studirao na Univerzitetu u Bologni. Radi kao freelancer u filmskoj industriji i medijima, a ujedno je viši urednik na Radio Kanalu 103 u Skopju. Ondje tjedno producira programe sa živom glazbom iz studija, u kojima pretežno sudjeluju bendovi s nezavisne lokalne scene. Sa svojim prvim filmom “Ako nitko ne svira” (2010), dokumentarcem o makedonskom bendu Bernays Propaganda i gitaristu Vasku Atanasoskom, Janevski je 2011. pobjedio na Festivalu dokumentarnog rock filma (DORF) u regionalnoj konkurenciji.

Rekordni broj upisanih u Školu animiranog filma

šaf-rekordni broj upisanih

Sedamdeset i troje djece upisalo se ove godine u 4. Školu animiranog filma (ŠAF), koja je prvih dana ožujka u Klubu Pulske filmske tvornice otvorila vrata novoj generaciji mladih animatora . Među njima je i petero pulskih likovnih umjetnika koji su iskazali interes za savladavanje prvih koraka u svijetu animacije. Oni će na jesen, na Naprednom ŠAF-u, produbiti stečena znanja prilikom izrade svog prvog autorskog filma te ujedno pružiti pomoć voditeljima škole, Ivanu Dobranu i Maji Prokl.
Tijekom prva dva tjedna mnogobrojni polaznici su izrađivali klasične animacijske izume, fenakistoskop i taumatoskop. U goste su im jednom prilikom došli pulski animator Draško Ivezić i estonska animatorica Chintis Lundgren. Ivezić je na temelju svog posljednjeg animiranog filma “Ljubav i vozila” pokazao sve faze stvaranja finalne sekvence počevši od razrade i skiciranja sekvence, preko kompjuterske animacije i koloriranja crteža, pa sve do završne montaže i odabira glazbe. Lundgren je pak za potrebe radionice poklonila crteže za svoj kratkometražni animirani film zahvaljujući kojima je moguće pratiti sve faze ručne animacije.
Naredna dva mjeseca polaznici će usvajati osnovne tehnike animacije, počevši od rada s lego kockicama, potom s plastelinom i kolažem, pa sve do najzahtjevnijeg crteža. Istovremeno će se upoznavati sa fotografijom, osvijetljenjem, montažom i zvukom – odnosno, sa svim onim specifičnim metodama koje tvore čaroliju animacije. Radionica će završiti izradom nekoliko animiranih filmova – vježbi.

Dario Pejić snimio novu video instalaciju

DSC02498
U produkciji Pulske filmske tvornice, dugogodišnji član udruge i polaznik Akademije lijepih umjetnosti u Nurembergu Dario Pejić snimao je nedavno u Metamediji video instalaciju za potrebe studija. Pejić je svoje viđenje rata izrazio na minimalistički način putem kućica i crkve položenih na crnoj podlozi. Zahvaljujući angažmanu prof. Dragana Pantića, člana Hrvatskog robotičkog saveza i predsjednika Društva za robotiku Istra, crkva je dobila pokretni zvonik, dok su Medvidovci zaslužni za dopremanje 6-metarskog krana.
Pejić se ovog puta upustio u avanturu sa 8-milimetarskim filmom kojega će razviti u Nurembergu, a pulsku premijeru još uvijek bezimene video instalacije imat ćemo oko Uskrsa.