Početci filma: dokument i fikcija

Ovog četvrtka, 03. studenog u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice besplatna je projekcija filmova sa samih početka kinematografije: od prvih projekcija braće Lumière i rađanja filma kao tehnološkog dostignuća i sredstva zabave do početka njegovog razvijanja kao umjetnosti. 

 

 

Prvi su filmovi jednominutni dokumenti svakodnevice, sa stogodišnjim odmakom posebno zanimljivi zbog gradskih vizura i prometa, početaka turizma na moru, ponašanja ljudi pred kamerom te očiglednih razlika u izgledu pripadnika različitih društvenih klasa. Već na prvoj javnoj projekciji u pariškom Grand Caféu 1895. tada slavni iluzionist George Méliès prepoznao je potencijal filma. Stvara nevjerovatan svijet fikcije razvijajući  brojne i danas aktualne tehnike filmskog trika.

 

Prije projekcije filmove će najaviti voditelj Kluba PFT-a Marko Zdravković-Kunac, a poslije filmova vodit će razgovor s publikom o pogledanim filmovima, filmskim narativima i početcima filmskog jezika te stvaranju prvih rodova i žanrova.

 

 

 

PROGRAM

 

Cinematographe filmovi braće Lumière:

 

Trg Cordeliers u Lyonu, Louis Lumière, 1895., Francuska, Lyon,

Most August, nepoznati snimatelj, 1896., Njemačka, Dresden

Barka napušta luku, Louis Lumière, 1897., Francuska,La Ciotat

Kupanje u moru, Louis Lumière, 1895., Francuska

Djeca love račiće, Alexandre Promio, 1896., Engleska

Ulazak vlaka u stanicu La Ciotat, Louis Lumière, 1896., Francuska, La Ciotat

Iskrcavanje tereta s broda, Alexandre Promio, 1896., Španjolska, Barcelona

Porinuće broda, Louis Lumière, 1896., Francuska, La Seyne-sur-Mer

Pogled na piramide, Alexandre Promio, 1897., Egipat, Giza

Uspon na planinu, nepoznati snimatelj, 1899., Francuska

Panorama iz dizala na Eiffelovom tornju, nepoznati snimatelj, 1898., Francuska

Panorama iz barke u Velikom kanalu, Alexandre Pro-mio, 1896., Italija, Venecija

Odlazak iz sela Namo, Gabriel Veyre, 1900., Vijetnam

 

 

 

Putovanje Italijom–od Napulja do Vezuva, produkcija Pathé, 1904., Francuska, 4 min.

Žičara vozi prema Vezuvu koji se puši; turisti u nosiljkama silaze s vulkana.

 

 

Život nomada, proizvodnja Pathé, 1908-10., Francuska, 5 min

U nomadskom naselju djeca se igraju, odrasli rade i bave se svakodnevnim aktivnostima: hrane konje, peru, kuhaju, siju i sijeku drva uz prikolice u kojima žive. Muškarac izrađuje postolja od šiblja koja žene prodaju u gradu. Postolar popravlja cipelu, sakupljači otpada razvrstavaju otpad.

 

 

Rover spasitelj, Lewin Fitzhamon i Cecil Hepworth, 1905., Engleska, 7 min

Osvetoljubiva prosjakinja otima bebu iz kolica dok dadilja ne pazi. Obiteljski ljubimac pas Rover odlazi u potragu.

 

 

Mali Jules Verne, Gaston Velle, 1907., Francuska, 6 min

Dječak nakon čitanja ubrzo zaspi i počne sanjati. Iznad kreveta javljaju se neobične slike: portret Julesa Vernea, globus, vlak, sunce, mjesec, meteor… Dječak ustaje i ukrcava se u košaru letećeg balona. Pada u more i roni do morskog dna gdje se meduze, školjke i koralji pretvaraju u plesačice, a zatim nestanu. Napada ga ogromna hobotnica, ali usred borbe dječak se budi u krevetu i udara jastuk dok perje leti posvuda.

 

 

Gulliverova putovanja, George Méliès, 1902., Francuska, 4 min

Jedne noći Gulliver otkriva Liliput, zemlju u kojem su kuće toliko male da može hodati preko njih. Iznenada izbija požar, koji Gulliver lako gasi. U drugom dijelu putovanja Gullivera spuštaju u golemom rupčiću na ogroman stol za kojim tri diva kartaju. Nakon kartaške partije Gulliver pokušava izraziti ljubav divovskoj mladoj ženi. Penje se ljestvama kako bi joj bio bliže, ali pada u šalicu čaja.

 

 

Proljetna vila, Segundo de Chomón, 1902., Španjolska, 4 min

Siromašan par usred zimske noći prihvaća staricu u svojoj skromnoj kolibi. Ona se pretvori u proljetnu vilu koja jednim potezom zaustavlja snijeg i vraća boje prirodi. Polako skuplja cvijeće u veliki buket koji predaje iznenađenom paru i naglo nestaje. Žena položi buket na stol i u njemu pronađe dvije bebe, izvor velike sreće za gostoljubivi par.

 

 

 

Vozač ‘?’, Robert William Paul, 1906., Engleska, 3 min

Policajac pokušava zaustaviti jureći automobil u kojem su vozač i žena omotana velom. Automobil ga udari, pregazi i nastavi dalje. Policajac ustaje i trči za automobilom, no automobil nastavi uza zid zgrade i odleti među oblake i zvijezde. Prolazi pokraj nasmiješena Mjeseca, a zatim ga meteor ponese do Saturna, na čijim prstenovima jureći par odveze još nekoliko krugova. Automobil zatim pada i slijeće ravno u sudnicu u kojoj se odvija suđenje. Automobil se tada neočekivano pretvori u konjsku zapregu, a službenici, policajac i sudac su zbunjeni, što par iskoristi te bježi vozilom koje se ponovno pretvorilo natrag u automobil.

 

 

Program je realiziran u suradnji s Europskom filmskom edukativnom platformom CinEd 2.0.

 

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

 

 

Cinema Reinvented – Ponovo otkriven film

 

Ovog četvrtka, 27. listopada u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice besplatna je dvodijelna projekcija trinaest  eksperimentalnih i avangardnih filmova koji pored uvida u razvoj svjetske kinematografije, izoštravaju percepciju i razvijaju sve oblike kreativnosti. Odabrani filmovi obnavljaju vezu s vizualnim umjetnostima slikarstva i fotografije te s glazbom i poezijom.

 

Eksperimentalni film zapravo postoji kao način razmišljanja o filmu, a ne kao žanr, i vizualno odgovara na pitanje: “Što je kino?”; ne skriva tajne svoje proizvodnje, naprotiv, otkriva ih. Eksperimentalni filmovi pokazuju sam fizički film – izgreban, rupe, razmake između fotograma – i podsjećaju nas na medij na kojem su slike snimljene. Ponekad su vidljive i htjene nesavršenosti, pogreške ili pogreške koje nas podsjećaju da je osoba koja snima film eksperimentirala, istraživala i testirala estetske i perceptivne hipoteze,.

 

Nesputane komercijalnim interesima, nadahnute željom da se alati kinematografije koriste za stvaranje izrazito osobnih filmova, eksperimentalne prakse otvaraju polje stvaranja i mogućnosti prema beskonačnom. U eri digitalnog filma i dematerijaliziranih medija, eksperimentalni film nam omogućuje da (re)otkrijemo kompilaciju tehnika koje ovjekovječuju izvornu magiju kinematografije.

 

Razgovor o pogledanim filmovima, eksperimentalnim tehnikama te njihovom povijesnom i estetskom kontekstu vodit će filmski edukator Marko Zdravković-Kunac.

 

 

Program

 

Prvi dio: 30 min

 

Alice Guy: Ekscentrični ples, 1897., Francuska, c/b u boji, 1 min

 

Walter Ruttmann: Opus III, 1924, Njemačka, boja, 4 min

 

Len Lye: Dugin ples, 1936., Velika Britanija, 35 mm, boja, 4 min

 

Chris Marker: Mačka sluša glazbu, 1990, Francuska, boja, video, 3 min

 

Georgij Bagdasarov i Alexandra Moralesovà: Rhus Typhina, 2014., Armenija, Češka, c/b, 16 mm, 3 min

 

Paul Bush: Dok Darwin spava, 2004., Velika Britanija, boja, digitalna fotografija na 35 mm, 5 min.

 

José Antonio Sistiaga: Impresije gornjih atmosfera, 1988., Baskija, 35 mm (slikano na 70 mm IMAX filmu), boja, 7 min

 

 

Drugi dio: 45 min

 

Braća Lumière: Zmijski ples, 1897.,  Francuska, 1 min

 

Jean Comandon: Rast biljaka, 1929., Francuska, 35 mm, c/b, 11 min

 

Thomas Stellmach: Virtuos Virtuell, 2013, Njemačka, c/b, 35 mm, 7 min

 

Jonas Mekas: Bilješke o cirkusu, 1966., USA, 16 mm, boja, 12 min

 

Hansjürgen Pohland: Sjene, 1960., Njemačka, c/b, 35 mm, 10 min

 

Hans Richter: Duhovi prije doručka, Njemačka, 1928., c/b, 35 mm, 7 min

 

 

 

Program je realiziran u suradnji s Europskom filmskom edukativnom platformom CinEd 2.0.

 

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

OPISI FILMOVA

 

Alice Guy: Ekscentrični ples

1897., Francuska, c/b u boji, 1 min

Stvoren 1892. godine od strane američke umjetnice Loïe Fuller, serpentinasti ples koristi se igrom obojenih svjetala na prozirnoj tkanini. Lina Esbrard izvodi zmijoliki ples

 

 

Walter Ruttmann: Opus III

1924, Njemačka, boja, 4 min

Treći nastavak u nizu kratkih, apstraktnih animacija koje prikazuju svijetle oblike koji se kreću na tamnoj pozadini. Oblici se pomiču filmskim prostorim u skladu s glazbom.

 

 

Len Lye: Dugin ples

1936., Velika Britanija, 35 mm, boja, 4 min

Dugin ples koristi snimljene materijale i preklapa ih s nizom apstraktnih efekata u boji. Lye je eksperimentirao s Gasparcolor bojama i pomoću njih kreirao „fantastične“, a ne „realistične“ slike. Gasparcolor film sadržavao je tri sloja boje na celuloidu, a Lye ih je obradio kroz različite razine ekspozicije. Prilikom snimanja izvornog materijala, Lye je upotrijebio crne i bijele setove, koji su mu omogućili da kasnije prilagodi boje na kontroliran način. Katkad Lye koristi složene šablone na obrisima lika te tako proizvodi „odjeke boja“ koji se pojavljuju u cijelom filmu.

 

Kamera: Franck Jones

Plesač: Rupert Doone

Glazba: skladatelj Burton Lane, Rico’s Creole Band

Produkcija: John Grierson

Distribucija: GPO filmska jedinica

Film: Gasparcolor

 

 

Chris Marker: Mačka sluša glazbu

1990, Francuska, boja, video, 3 min

Prvi dio trilogije Bestiaire. Obožavatelji Markera upoznati su s crtanim prikazom Guillaume-en-Egyptea, Markerove voljene mačke, koja je postala alter ego povučenog redatelja. U ovom šarmantnom kratkom filmu, Marker otkriva Guillaumea iz stvarnog života, lijeno ispruženog u redateljevom stanu, dok sluša blistave ritmove klavirske sonate Federica Mompoua.

 

Redatelj: Chris Marker

Glazba: Pájaro Triste katalonskog glazbenika Federica Mompoua (1914.)

 

 

Georgij Bagdasarov i Alexandra Moralesovà: Rhus Typhina

2014., Armenija, Češka, c/b, 16 mm, 3 min

Jedan od niza Labodoble eksperimenata prirodnih (organskih) razvijača filma. Struktura filma temelji se na kemijskoj formuli razvijača Rhus Typhina . Glavni protagonist filma vrsta je cvjetnice iz obitelji Anacardiaceae čije lišće i bobice indijanska plemena miješaju s duhanom i drugim biljem i puše. Pokušali smo primijeniti svojstva Rhus Typhinau fotokemiji. Film bilježi istraživanje, pokuse, žetvu i pripremu razvijača filma u kojem je razvijen kasniji izvorni negativ. Nelinearna struktura kemijske formule kao i nelinearno istraživanje procesa ogledaju se u redoslijedu okvira. Nema postprodukcije osim zvuka. Sav rad na montaži obavljen je dok je film ubačen u kameru prije kemijskog razvijanja.

 

Režija, fotografija i montaža: Georgy Bagdasarov i Alexandra Moralesovà

 

 

Paul Bush: Dok Darwin spava,

2004., Velika Britanija, boja, digitalna fotografija na 35 mm, 5 min.

Više od tri tisuće insekata pojavljuje se u ovom filmu svaki za jednom kadre. Dok boje svijetle i mijenjaju se na njihovim tijelima i krilima, kao da se genetski program milijuna godina odvija u nekoliko minuta. To je neobuzdana tvorevina koja, čini se, prkosi objašnjenjima evolucionista i fundamentalista. To je poput meskalinskog sna Charlesa Darwina.

Film je inspiriran zbirkom insekata Waltera Linsenmaiera u prirodoslovnom muzeju u Luzernu. Dok svaki kukac slijedi drugoga, kadar po kadar, čini se da razvijaju svoje antene, jure duž njih ili mašu krilima kao da pokušavaju pobjeći od zupčanika koji ih zauvijek pričvršćuju za njihove vitrine. Samo na trenutak oko se prevari da povjeruje da ta mrtva stvorenja još uvijek žive. . .

 

Režija, fotografija i montaža: Paul Bush

Zvuk: Andy Cowton

Proizvodnja: Ancient Mariner

 

 

José Antonio Sistiaga: Impresije gornjih atmosfera,

1988., Baskija, 35 mm (slikano na 70 mm IMAX filmu), boja, 7 min

Sistiaga je naslikao izravno na 70mm filmu kružni, planetarn oblik, oko kojeg plešu promjenjive boje u psihodeličnom ubrzanju usklađenom s zvučnom zapisom urlika dubokog svemira.

 

Zvuk: Waslaw S. Beklemicheff

Irrintzi (glas): Benat Achiari

Posvećeno Vincentu Van Goghu

 

 

Drugi dio: 45 min

 

Braća Lumière: Zmijski ples,

1897.,  Francuska, 1 min

Anđeoski i demonski plesovi iz zore kinematografije pod nazivom Zmijoliki ples. Plesačica je Loie Fuller; pionir modernog plesa. Snimljeno 1896. u Parizu i ručno kolorirano kadar po kadar.

 

 

Jean Comandon: Rast biljaka

1929., Francuska, 35 mm, c/b, 11 min

Jedan od prvih koji je koristio tehnike kinematografije za proučavanje bioloških fenomena, Comandon je ubrzao svoje filmove, izvorno snimane kadar po kadar, kako bi prikazao detaljan pogled na prirodu vidljiv samo kroz mehaničko oko kamere.

Režija, fotografija i montaža: Jean Comandon

Produkcija: Institut Pasteur

 

 

Thomas Stellmach: Virtuos Virtuell

2013, Njemačka, c/b, 35 mm, 7 min

Eksperimentalni animirani film koji ne priča priču u klasičnom smislu, već stvara pokret mokre tinte na bijeloj pozadini koji kao da preuzima dramatični luk uvertire koju slušamo na zvučnom zapisu. Njihova međuigra potiče nas da vidimo stvari, događaje, možda i dramu u onom što su zapravo samo crni oblici na bijeloj površini. Film se događa na platnu pred nama i istovremeno se stvara u našoj glavi.

 

Snimatelji: Maja Oschmann i Thomas Stellmach

Crteži, scenarij, koreografija slike, animacija tušem, grafička kompozicija: Maja Oschmann

Produkcija, projektna ideja, scenarij, montaža, stereoskop, animacija tušem, tehničko vodstvo:Thomas Stellmach

Glazba: uvertira opere, Alkemičar, Louisa Spohra (1830.)

Završna špica glazba: Till Mertens

 

 

Jonas Mekas: Bilješke o cirkusu

1966., USA, 16 mm, boja, 12 min

Montaža ubrzanih isječaka Cirkusa braće Ringling u akciji postavljenih na glazbenu pjesmu. Film je podijeljen u četiri segmenta, a svaki se fokusira na različite radnje unutar cirkusa. Brzina isječaka odgovara tempu glazbene podloge.

 

Realizacija, slika i montaža: Jonas Mekas

Glazba: Jim Kweskin & the Jug Band, orkestar Hillbilly

Film: Ektahrom

 

 

Hansjürgen Pohland: Sjene

1960., Njemačka, c/b, 35 mm, 10 min

Audiovizualna studija Berlina koja bilježi događaje i ljude na ulicama. Za razliku od drugih običnih filmskih uličnih scenografija, Pohland, suosnivač pokreta nastalog oko poznatog ‘Oberhausener Manifesta’, predmete i ljude prikazuje isključivo kroz njihove sjene.

 

Scenarij: Leon G. Friedrich

Fotografija: Friedhelm Heyde

Montaža: Christa Pohland

Glazba: Manfred Burzlaff Septet

Produkcija: Pohland Film (Zapadni Berlin)

 

 

Hans Richter: Duhovi prije doručka

Njemačka, 1928., c/b, 35 mm, 7 min

 

Legendarni film iz razdoblja međuratne avangarde ultimativni je izlog eksperimentalnih metoda u rasponu od obrnutog pokreta kamere i snimanja s vremenskim odmakom preko rada s negativnim slikama i čudnim kutovima kamere do metoda animacije. U različito iskrivljenim simetrijama pojavljuju se kuća, drvo, oružje, ljudi i šeširi.

 

Uloge: Werner Graeff, Walter Gronostay, Paul Hindemith, Darius Milhaud, Madeleine Milhaud, Jen Oser, Hans Richter

Scenarij: Werner Graeff

Snimatelj: Reirnar Kuntze

Glazba: Paul Hindemith

Crnohumorni film Kinoamater u Pulskoj filmskoj tvornici

Ovoga petka, 21. listopada u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice projekcija je crnohumornog igranog filma Kinoamater kojom je redatelj Krzysztof Kieślowski privukao pozornost međunarodne kritike i publike. Redatelj u filmu izuzetno spretno spaja dokumentarizam i filmsku fikciju te daje efektnu posvetu filmskim snimateljima ujedno inteligentno tematizirajući cenzuru u tadašnjoj komunističkoj Poljskoj i motiv represije nad pojedincima sklonima izražavanju vlastitih stavova. 

 

Razgovor o pogledanom filmu, opusu Krzysztofa Kieślowskog te kratkotrajnom, ali utjecajnom poljskom filmskom pokretu Kino moralnego niepokoju vodit će pulski kulturolog i umjetnik Igor Zenzerović.

 

 

Film Kinoamater prati tvorničkog radnika Filipa Mosza kojem se rodi kći. Rođenje svog prvog djeteta odluči obilježiti kupnjom 8-milimetarske kamere, te njome počne snimati svakodnevicu prvih dana njezina života. On vjeruje da je sad konačno ostvario sve ono o čemu je maštao još kao dječak u sirotištu, a svoju sreću podijeli i sa suprugom Irkom. No Filip će snimajući kći postupno početi drugačijim očima promatrati svijet i ljude oko sebe, a sve će se dodatno zakomplicirati kad lokalni šef komunističke partije od njega zatraži da snimi nadolazeću proslavu jubileja lokalne tvornice. Dok Filipova fascinacija mogućnostima filmske kamere polako mijenja njegov život, u kratki film snimljen tijekom proslave naknadno će grubo intervenirati njegovi šefovi.

Krzysztof Kieślowski (1941. – 1996.) bio je jedan od najutjecajnijih suvremenih poljskih filmskih režisera, scenarista, poznat po ciklusu kratkih televizijskih filmova Dekalog i filmskoj trilogiji Tri boje. Sedamdesetih je počeo kao dokumentarist, ali iskustvom stvara mišljenje da je igrani film bliže stvarnosti te počinje snimati filmove koji se smatraju djelima nastalim unutar poljskog Kina moralne tjeskobe, uz radove Andrzeja Wajde i Agnieszke Holland. Početkom 1990-ih, zajedno sa scenaristom Krzystofom Piesiwiczem i skladateljem Zbigniewom Preisnerom, snimio je u Francuskoj (i na francuskom) uspješan film Veronikin dvostruki život koji prikazuje dvije identične žene (koje glumi Irène Jacob), jednu u Poljskoj i drugi u Francuskoj, koji su povezani magičnom vezom. Zahvaljujući tom uspjehu uspio je snimiti trilogiju Tri boje. Svaki od tri filma nazvana prema bojama francuske trobojnice (Plavi iz 1993., Bijeli i Crveni iz 1994.) bavi se u obliku dramatične priče različitih junaka o svakoj od tri vrijednosti francuskog gesla „sloboda, jednakost, bratstvo“.

 

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

Referendumska projekcija

Povodom praznika demokracije i pulskog referenduma Pulska filmska tvornica besplatno prikazuje četiri filma iz Hrvatskog državnog arhiva koji tematiziraju urbanistički i povijesni razvoj Pule. Projekcije će se održati 6. i 7. listopada u klubu Pulske filmske tvornice na adresi Stiglicheva 12 s počekom u 20 sati.

 

Pulski referendum održat će se 9. listopada, a svi građani i građanke Pule odlučivat će o urbanističkoj namjeni gradskog šetališta Lungo mare.

 

Referendum je oblik izravnoga odlučivanja, izjašnjavanja građana o pitanjima od osobite važnosti za zajednicu, u ovom slučaju – za građanke i građane Pule.

 

 

Pojam referendum dolazi od osnovne latinske riječi refe čije značenje bi se moglo označiti kao neodlučna borba ili igra, a riječ referendum označava – riješenu stvar, rješenje.

 

Referendum potječe iz Švicarske još iz 16. stoljeća. Nakon smanjenja broja referenduma sredinom dvadesetog stoljeća, referendum kao političko sredstvo od 1970-ih godina postaje sve popularniji. Političke znanosti ovo povećanje pripisuju sve većem nesvrstavanju javnosti uz političke stranke budući da su konkretna politička pitanja javnosti postala važnija od stranačkih identifikatora.

 

 

 

program

 

Oslobođena Pula, Pregled br. 9/47, 1947., dokumentarni žurnal, 4 min

Prikaz uređivanja i atmosfere u Puli odmah nakon priključenja matici zemlji, ispred ukrašenog Slavoluka Sergijevaca govore Vicko Krstulović i Vladimir Bakarić, počasna povorka prolazi preko Korza, mnoštvo u Areni.

 

Redateljica: Tatjana Frković

Snimatelji: Viktor Farago, Tomislav Pinter

Montažer: Ratko Remenar

Produkcija: Jadran Film

 

 

Doviđenja u Puli, 1961., dokumentarni/reklamni, 14 min

Pula – kulturni, turistički i industrijski centar Istre, prikazana u “tri dimenzije”: s kopna, sa mora i iz zraka. Ljepote ovog primorskog grada u čijoj se okolini podiže sve više modernih turističkih naselja.

 

Scenaristi: Nikola Petrović, Mladen Feman

Režiser: Mladen Feman

Snimatelj: Mihail Ostrovidov

Montažer: Radojka Ivančević

Produkcija: Zagreb film

 

 

Tito u Puli – Filmske novosti br. 16/72, 1972., dokumentarni žurnal , 4 minute

Doček u luci i posjet tvornici laboratorijskog stakla Boris Kidrič, obilazak rekreacijskog područja Pule – Zelenike i Verudele. Na svečanom ručku predsjednik Skupštine Općine Pula Josip Lazarević predaje drugu Titu zlatni ključ grada Pule, kao prvom počasnom građaninu.

 

 

Puljske usporedbe, 1970., dokumentarni, 14 min

Film je proizveden u suradnji s novinskim poduzećem Glas Istre u Puli i Fondom za unapređenje kulturnih djelatnosti Socijalističke Republike Hrvatske. Bez glasa naratora film uspoređuje povijesnu Pulu, Pulu nakon Drugog svjetskog rata i Pulu početkom 70-ih.

 

Scenarist: Zvane Črnja

Suradnik: Ivo Siljan

Redatelj: Nikola Tanhofer

Snimatelj: Branko Blažina

Montažer: Živka Toplak

Produkcija: Adrija film

 

 

 

Klub Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.