Večer kratkog igranog filma

Ovog četvrtka, 8. prosinca s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice projekcija je tri izvrsna kratkometražna igrana filma, koja su realizirali studenti i studentice režije Akademije dramskih umjetnosti u Zagrebu ove i prošle godine.

 

Filmovi su bili prikazani i nagrađeni u sklopu 54. Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva koja se od 25.- 27. studenog 2022. održala u Belom Manastiru u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza i Foto-kino kluba Baranja film. 

 

Sva tri filma sjajno pokazuju naracijske, dramaturške, glumačke, redateljske i produkcijske mogućnosti kratke igrane forme, o čemu će s autoricama/a i publikom razgovarati domaćin Kluba Marko Zdravković-Kunac.

 

Ulaz na filmsku večer je besplatan, a filmskom programu moguće je prisustvovati online, pogledati filmove te sudjelovati u razgovoru putem Zoom linka

 

bit.ly/kratkiHRfilm

Meeting ID: 876 2208 1175

Passcode: 622121

 

 

Večer kratkog igranog filma sjajan uvod u 11. maraton izrade kratkog filma Production In, koji će se održati od 9. do 11. prosinca u Klubu PFT-a. Poslije programa prisutni mentori će pružiti zainteresiranima sve informacije vezane za produkcijski maraton na koji se još može prijaviti do 9 sati ovog petka, 9. prosinca 2022. godine putem prijavnice  bit.ly/11-Pi-prijavnica

 

 

program

 

David Gašo: Palikuća, igrani, 2021., 11’ 43’’

Jagoda izlazi iz stana. Važno je nahraniti mačka, provjeriti pada li kiša i dobro se odjenuti za ovo doba godine.

 

Scenarij: David Gašo

Kamera: Tin Ostrošić

Montaža: Ema Veseljak

Kostimografija: Matija Dijanović

Scenografija: Viktoria Knezić

Uloge: Lana Barić, Nina Skočak

Producenti: Marta Eva Mećava, Laura Vuksan

 

 

Andrija Tomić: Tuđa posla, igrani, 2022., 12’ 28’’

Glomazni otpad sastoji se od predmeta ili stvari koje su, zbog dimenzija ili sastava, neprikladni za prikupljanje u sklopu miješanog komunalnog otpada. Ako je glomazni otpad neodgovorno odbačen u prirodu ili na divlja odlagališta, troškove njegova uklanjanja plaćamo svi.

 

Scenarij: Andrija Tomić

Kamera: Roko Birimiša

Montaža: Luka Tokić

Oblikovanje zvuka: Luka Šimić

Kostimografija: Josipa Cirkveni

Scenografija: Ivan Turkalj

Uloge: Franko Jakovčević, Stojan Matavulj, Snježana Sinovčić, Rea Bušić

Producent: Ante Pijaca

 

 

 

Vida Skerk: Noćna vožnja, igrani, 2022., 23’52”

Kroz slijed snova i noćnih mora, mlada studentica Dunja propituje svoju odluku da se preseli u veći grad i žali što je napustila sigurnost svog rodnog grada u kojem je uvijek mogla računati na podršku bliske prijateljice Sare.

 

Scenarij: Vida Skerk

Kamera: Urh Pirc

Montaža: Lucija Strugar

Oblikovanje zvuka: Ema Veseljak

Snimanje zvuka: Sunčica Ana Veldić

Production design: Petra Pavetić Kranjčec

Vizualni efekti: Marino Vuletić

Uloge: Nika Barišić, Dorotea Ilečić, Jan Krevatin

Producent: Antonio Grozdanoski

 

 

Ulaz na filmsku večer je besplatan, a filmskom programu moguće je prisustvovati online, pogledati filmove i sudjelovati u razgovoru putem Zoom linka

 

bit.ly/kratkiHRfilm

Meeting ID: 876 2208 1175

Passcode: 622121

 

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

 

 

 

 

 

Upisi u 12. Školu animiranog filma

Pulska filmska tvornica poziva sve osnovnoškolce i ostale znatiželjne kreativce na upis u 12. Školu animiranog filma koja počinje 12. prosinca u 17 sati u Klubu Pulske filmske tvornice.

 

Škola animiranog filma je besplatna i pruža mogućnost da napravite svoj animirani film i kroz rad naučite sve o tome!

 

Foto: svečana premijera filmova nastalih na 11. Školi animiranog filma, kino Valli, ožujak 2022.

 

     Počinje izradom prvih izuma – thaumatropa i fenakistoskopa putem kojih će polaznici usvojiti osnovne zakone i preduvjete animacije kao što su tromost oka, sličnost pozicioniranja crteža na sličicama, brzina pokreta.

     Slijedi upoznavanje s osnovnim tehnikama animacije kroz analizu filmova i praktičan rad: crtež, animacija predmeta, lutka animacija i digitalna animacija putem tableta.

     Polaznici također stječu vještine i znanja potrebne za samostalnu izradu animiranog filma: razradu ideje, pisanja sinopsisa, scenarija, pripovijedanja i knjige snimanja, principe animacije, osnove filmskog i vizualnog jezika, scenografiju, oblikovanje svjetla i zvuka te montažu.

 

Radionica će se održavati kontinuirano tijekom prosinca, siječnja i veljače ponedjeljkom, srijedom i petkom od 17 do 20 sati  u Klubu Pulske filmske tvornice, Stiglicheva 12, Pula.

 

Svi zainteresirani učenici osnovnih škola i ostali kreativci na 12. Školu animiranog filma prijavljuju se putem prijavnice koja se nalazi na bit.ly/12SAF-prijavnica.

Sve informacije mogu se dobiti prilikom upisa ili u prvom terminu (bez obveze upisivanja). Također nam se možete obratiti i putem mobitela: 095 55 818 53 ili e-maila pulskafilmskatvornica@gmail.com

 

     12. Školu animiranog filma financijski podupiru Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova. .

 

 

Voditelji radionice

 

Marko Zdravković-Kunac

Studirao je filozofiju i kulturu religija pri Filozofskom fakultetu družbe Isusove u Zagrebu. Kasnih 90′ koordinira i vodi programa Autonomne tvornice kulture Attack, osniva Festivala Alternativnog Kazališnog Izričaja (FAKI) te je jedan od osnivača i prvi predsjednik Fantastično dobre institucije – Fade In. Radio je kao profesionalni montažer u raznim studijima te na lokalnim i državnim televizijama. Godine 2004. je osmislio i pokrenuo Pulsku filmsku tvornicu unutar koje je do sada vodio više od 30 radionica i producirao preko stotinjak filmova.

 

Deborah Trusgnach

Voditeljica likovnog odjela Gradske Radionice Pula. Sudjelovala i samostalno realizirale brojne murale u Puli i šire (Tržnica, Rotonda,…) . Vodila je likovne radionica za djecu i odrasle te ilustrirala edukativne slikovnice i didaktičke priručnike. Autorica kratkih eksperimentalnih i edukativnih filmova.

 

Prijave na 11. Production in

Pulska filmska tvornica poziva sve zainteresirane da se prijave na 11. maraton izrade kratkog filma Production In, koji će se održati od 9. do 11. prosinca u Klubu Pulske filmske tvornice.

 

Mentorski tim 9. Production in-a: Mario Papić, Matej Đuzel, Zorko Sirotić, Michele Bulešić, Marko Zdravković-Kunac i Sanda Letonja-Marjanović.

 

Production In je besplatna radionica namijenjena svima koji se žele okušati u izazovu stvaranja filma u tri dana – od ideje do realizacije. Devet autora će pod vodstvom iskusnih edukatora realizirati svoj film u vremenski ograničenom stvaralačkom procesu i dobroj atmosferi praktičnog rada.

 

Radionica se sastoji od tri dijela – razrade ideje i scenarija, snimanja te montaže, Uvodno predavanje počinje u petak, 09. prosinca u 12 sati. Tada se razvijaju ideje i stvara se produkcijski plan snimanja i montaže vremenski prilagođen svim polaznicima. Nakon toga slijedi intenzivni rad prilagođen polaznicima. Tri su snimateljska tima te šest montaža na raspolaganju. Mentori su na prisutni 24 sata, a svaki polaznik ima maksimalno 4 sata snimanja i 8 sati montaže.

 

11. Production in održava se unutar 18. Škole filma!

 

Prijave za Production In  otvorene su do 9 sati ovog petka, 9. prosinca 2022. godine, a  prijavnica se nalazi na bit.ly/11-Pi-prijavnica

  

Voditelji radionica su filmski autor i snimatelj Mario Papić, snimatelj i montažer Leo Gamboc, snimatelj Alan Stanković, filmska autorica i organizatorica Sanda Letonja-Marjanović te producent i filmski pedagog Marko Zdravković-Kunac.

 

Partneri 11. Production In-a su Medvid Produkcija  Hrvatski filmski savez, a financijski ga podupiru Grad PulaHrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

 

 

 

Čovjek bez prošlosti u Klubu PFT-a

Ovog četvrtka, 1. prosinca s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice projekcija je minimalističke komedije Čovjek bez prošlosti u kojoj redatelj Aki Kaurismäki na sebi svojstven ironičan, anti autoritaran i socijalno angažiran način prikazuje čovjeka bez sjećanja koji ponovno otkriva zaboravljene vrijednosti života.

 

Prije projekcije kultni film poznatog finskog redatelj prezentirati će voditelj Kluba i filmski pedagog Marko Zdravković-Kunac, a poslije projekcije film će skupa s publikom komentirati i analizirati.

 

 

Nakon što ga opljačkaju i brutalno pretuku, sredovječni se muškarac budi u bolnici s ozbiljnim ozljedama glave i potpunim gubitkom pamćenja kao posljedicom. Bez novca luta najsiromašnijim dijelovima Helsinkija i živi na pristaništu u kontejneru koji nema nikakve uvjete za život, no on ipak od toga uspijeva izgraditi dom. Tamo upoznaje plavokosu Irmu, ženu koja radi za Vojsku spasa, organizaciju koja prehranjuje njega i ostale beskućnike, ali cijeli niz novih događaja dovesti će ga do suočavanja s izgubljenim identitetom i prošlošću..

Godine 2002. na festivalu u Cannesu ovjenčana s čak četiri nagrade, među ostalim Velikom nagradom žirija, nagradom za najbolju glumicu Kati Outinen te Nagradom Ekumenskog žirija, iste godine nominirana za Europsku filmsku nagradu u sedam kategorija te na festivalu u San Sebastiánu ovjenčana nagradom Međunarodne federacije filmskih kritičara FIPRESCI, a 2003. nominirana za Oscara u kategoriji najboljeg filma s neengleskog govornog područja, humorna romantična drama

Čovjek bez prošlosti predstavlja vrhunac zrelosti ne samo dotadašnje, nego i cjelokupne dosadašnje karijere scenarista i redatelja Akija Kaurismäkija. Djelo promišljeno obogaćeno komičnim i melodramskim elementima dijelom funkcionira i kao pomaknuta socijalno i politički intonirana komedija u kojoj je moguće detektirati raznorodne utjecaje, od Renoirova razigranog poetskog realizma preko humornih neorealističkih pasaža Vittoria De Sice, do (prividnog) optimizma Franka Capre. Najemotivnije i najtoplije ostvarenje u Kaurismäkijevu opusu odlikuju i blago pomaknuti humor, staccato dijalozi s mjestimičnim biblijskim referencama, uspjelo spajanje romantike i socijalnog angažmana te spretno i intrigantno variranje teme pojedinčeva traganja za novim osobnim identitetom i životnim mogućnostima

Aki Kaurismäki: Čovjek bez prošlosti/Mies vailla menneisyyttä

igrani, komedija, Finska/Njemačka/Francuska, 2002., 97 min

Scenarij: Aki Kaurismäki

Fotografija: Timo Salminen

Montaža: Timo Linnasalo

Uloge:Markku Peltola (M),Kati Outinen (Irma),Juhani Niemelä (Nieminen),Kaija Pakarinen (Kaisa Nieminen),Sakari Kuosmanen (Anttila).

 

 

Aki Kaurismäki finski je producent, scenarist i redatelj rođen 1957-. Režirao je mnogo raznolikih filmova, od filmova ceste i noira do (post)modernih adaptacija književnih djela. Unatoč tome, uvijek je održavao svoju jedinstvenu mješavinu ironije prožete empatijom i osjećajem za apsurd. Pohađao je filmsku školu u Münchenu, a prije nego što je sa starijim bratom Mikom Kaurismakijem osnovao produkcijsku i distribucijsku tvrtku Villealfa (ime je hommage Goddardovu filmu Alphaville ), radio je kao poštar, perač suđa, filmski kritičar…

Prvi producirani film by Villealfa bio Lažljivac(Valehtelija, 1981.), u režiji Mike i suscenarista, a glumi Aki (u ulozi Ville Alfa). Godine 1983. Aki je snimio svoj prvi igrani film, Zločin i kazna (Rikos ja rangaistus), adaptaciju romana Dostojevskog. Napravio je još nekoliko književnih adaptacija, kao što su Hamlet ide na posao (Hamlet liikemaailmassa, 1987), Bohemian Life (La vie de boheme, 1992) i Juha (1999). Osnivač je Leningrad Cowboysa , (“najgoreg rock’n’roll benda na svijetu”), a o njima je snimio dva svoja najpoznatija filma: Leningrad Cowboys Go to America (1989.) i nastavak Leningrad Cowboys Meet Moses(1994). Snimio je dokumentarni film o njihovom koncertu u Helsinkiju zajedno s plesnim ansamblom Crvene armije Total Balalaika Show (1994.). U svojoj “proletarijatskoj trilogiji”, koju čine Sjene u raju (Varjoja paratiisissa, 1986), Ariel (1988) i Djevojka iz tvornice šibica (Tulitikkutehtaan tyttö, 1990), bavi se problemima radničke klase. Posljednji dio njegove dosadašnje karijere obilježila je “finska trilogija”: Drifting Clouds (Kauas pilvet karkaavat, 1996.),Čovjek bez prošlosti (Mies vailla menneisyyttä, 2002.) i Lights in the Dusk (Laitakaupungin valot, 2006.). U svim njegovim filmovima Kaurismäki je scenarist i producent, a Timo Salminen gotovo uvijek direktor fotografije.

 

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.