Autor u gostima: Marko Bičanić

Ovog petka, 31. svibnja s početkom u 21 sati sa zadovoljstvom predstavljamo redatelja i filmskog pedagoga Marko Bičanića te presjek njegovog rada kroz projekciju tri njegova nagrađivana filma i predstavljanje dva zapažena web serijala.

Prije projekcije s autorom će putem videolinka o njegovim filmskim počecima, poetikama, studiranju na Akademiji, vođenju filmskih radionica za srednjoškolce, kreativnim ulogama u svojim i drugim filmskim projektima, bogatom festivalskom iskustvu te bezbudžetnim webserijama razgovarat producent i filmski pedagog Marko Zdravković-Kunac.

 

Poslije projekcije autor će odgovarati na pitanja publike o pogledanim filmovima.

__

 

Marko Bičanić rođen je 1999. u Zagrebu. Od 2013. član je Blank_filmskog inkubatora u okviru kojeg je režirao, snimao i montirao niz filmova za djecu i mlade. Na raznovrsnim projektima radio je kao redatelj, scenarist, snimatelj, montažer i glumac.

Sa snimanja webserije Videobox.

 

Srednjoškolskim filmom kojeg je režirao s Karlom Vorihom, “Hana, Hano, Hanice” sudjelovao je na mnogim festivalima za djecu i mlade. Valja izdvojiti da se 2016. film natjecao u službenoj kratkometražnoj konkurenciji Pula film festivala, a na Dubrovnik film festivalu je nagrađen Grand Prixom te je 2017. osvojio nagradu internacionalne organizacije Youth Cinema Networka za najbolji film.

 

Od 2018. student je filmske režije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Trenutno je na diplomskom studiju Igrani film. Dokumentarne filmove “Imaš još nade za pobjedu” i “Još malo do nove godine” napravio je na prvoj i trećoj godini preddiplomskog studija.

 

“Imaš još nade za pobjedu” prikazan je na Danima hrvatskog filma i Motovun film festivalu te je osvojio Grand Prix na studentskom festivalu “FRKA” u Zagrebu.

 

“Još malo do nove godine”, sniman u vrijeme pandemije i potresa na Baniji, obišao je svijet nakon svjetske premijere u regionalnoj konkurenciji ZagrebDox 2021. Film je uvršten u konkurenciju u Los Angelesu na SEEfest, u Haagu na Eastern Neighbours film festivalu, u Beogradu na Beldocs i u Ljubljani na FEKK. Osvojio je drugu nagradu na Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva 2021.

 

Marko je jedan od autora bezbudžetne webserije Videobox. To je humoristična serija o trojici prijatelja koji se snalaze u problemima svakodnevice mladenačkih urbanih života koja je krenula na zimu 2022. godine. Kanal je u međuvremenu na YouTubeu prikupio preko 200 tisuća pregleda, a zasad su napravljene četiri epizode. Videobox je 2024. bio nominiran za prestižnu medijsku nagradu – Večernjakovu ružu.

 

Marko trenutno radi na svojem idućem kratkom filmu i dugometražnom scenariju, vodi radionice za mladež u Blanku te studira na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.

 

 

 

PROGRAM

trajanje: 83 minute

 

Marko Bičanić, Karlo Vorih: Hana, Hano, Hanice

Igrani, Blank_filmski inkubator, 2016., 12 min

Hana i njezino malo društvo voli ludovati. Oni su mlada trojka čije se prijateljstvo zasniva na međusobnom flertu, plitkim i površnim razgovorima. Ludilo traje sve dok jedne večeri njihovo bezbrižno tinejdžersko flertovanje ne preraste u nešto više, a to nije ljubav…

 

Marko Bičanić: Imaš još nade za pobjedu

Dokumentarni, ADU Zagreb, 2020., 15 min

Nakon što je njegovoj majci dijagnosticiran rak, sin se osvrće na svoje odrastanje i obitelj. Njezina je dvogodišnja borba prikazana kroz par značajnih i intimnih trenutaka koje je snimio sin.

 

Marko Bičanić: Još malo do Nove godine

Dokumentarni, ADU Zagreb, 2021., 18 min

Usprkos epidemiji trinaestogodišnji Mateo uživa na zimskim praznicima – igra se s prijateljima i stalno baca petarde iščekujući Novu godinu. Nekoliko dana prije samog dočeka idilu prekida razoran potres koji pogađa susjednu županiju.

 

Ured(i) EU – Epizoda 1: Klimatske promjene

Igrani, samostalna produkcija, 2020., 8 min

Serija “Ured(i) EU” se bavi životima 5 studenata kojima je pružena šansa od strane Europske unije da vode novoosnovani ured za mlade kako bi pronašli ideje kako angažirati mlade ljude oko EU prioriteta i vrijednosti.

 

Marko Bičanić, Karlo Vorih, Ivor Lapić, David Bakarić: VIDEOBOX – Epizoda 4  ‘Pseća posla’

Igrani, samostalna produkcija, 2023., 30 min

Serija prati živote trojice prijatelja – Ivora, Davida i Karla – dok se snalaze u ranim dvadesetima. Ivor i David rade u second-hand dućanu Videobox, a Karlo, koji živi kat iznad, je njihova najčešća mušterija koja nikada ništa ne kupuje. Dečkima će svakodnevicu prekinuti nestanak psa. Izgubio se maleni slatki maltezer, Floki. Karlo ima svoj sebični razlog zašto ga mora naći, a David će probati Ivoru dokazati jednu svoju suludu teoriju. Stvari se zakompliciraju kad krenu laži, ali će se istina vrlo brzo nanjuškati…

 

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

 

 

 

Večer kratkog hrvatskog filma

Ovoga petka, 24. svibnja s početkom u 21 sati u Pulskoj filmskoj tvornici u sklopu manifestacije Mjesec našeg filma besplatna je projekcija osam nagrađivanih kratkih filmova, koji pružaju uvid u bogatu hrvatsku produkciju kratkog igranog, dokumentarnog i animiranog filma.

 

 

Prije projekcije filmove će najaviti, a poslije će kroz razgovor s publikom filmove analizirati voditelj Kluba PFT-a Marko Zdravković-Kunac.

 

 

 

PROGRAM

 

Daina O. Pusić: Zvjerka

Igrani film, 2015., 20 minuta, Propeler film

 

Stogodišnjakinja Nada i njezina 75-godišnja kći Vera imaju napet, ali uhodan odnos. Djetinjasta Vera brine se za svoju nijemu i nemoćnu, iako ponekad okrutnu, majku. Jedne večeri u Nadinu sobu uleti šišmiš i nađe utočište ispod njena kreveta. Prisutnost životinje postupno vraća starici izgubljenu snagu.

 

 

Matija Vukšić: Čistačica

Igrani film, 2017., 10 minuta, Kino klub Split

 

Petnaestogodišnji Dino jedne noći dolazi doma vidno uzrujan i priznaje majci da je ubio lokalnog svećenika. Ona radi kao čistačica u župnom uredu te skuje plan kako bi ga spasila.

 

 

Simon Bogojević Narath: Levijatan

Animirani film, 2006., 15 minuta

 

Trzavi, a nasmiješeni likovi ovoga kratkog filma provest će gledatelja kroz animiranu inscenaciju prema motivima knjige Thomasa Hobbesa “Levijatan” iz 1651.

 

 

Sara Jurinčić: Valerija

Dokumentarni film, 2023., 15 minuta

 

Valerija je eksperimentalno dokumentarni film zamišljen kao intimni susret autorice i njenih pretkinja, inspiriran portretima s otočkog groblja gdje je uobičajeno da žene i muškarci dok su još živi odlučuju o fotografiji koja će ih predstavljati na njihovom grobu nakon što umru.

 

 

Bruno Razum: Vidiš li ih ti?

Animirani film, 2021., 10 minuta, Zagreb film

 

Nakon što svjedoči ubojstvu jelena u šumi, dječak koji boluje od shizofrenije bježi kući. Na putu doživljava čudne situacije koje pogoršavaju njegovo stanje. Sigurnost doma samo je privid, a čitav niz vizualnih podražaja tjeraju ga da se vrati na početak u šumi kako bi promijenio tijek događaja.

 

 

Miroslav Sikavica: Zvir

Igrani film, 2016., 15 minuta, Propeler film

 

Lakomisleno prihvaćen građevinski posao u apartmanskom naselju na obali pretvara se u komplikaciju za bagerista iz zaleđa koji, da bi sačuvao očinski autoritet te odradio legalan ali prljav posao, mora ukloniti neželjena svjedoka.

 

 

Vuk Jevremović: 11

Animirani film, 2022., 5 minuta

 

Tri majstora nogometne igre… Mogu napraviti čuda u toku igre i dati nemoguće golove… ali što se događa u njihovim glavama neposredno prije izvođenja jedanaesteraca?

 

 

Natko Stipaničev: Arka

Animirani film, 2020., 15 minuta, Kreativni sindikat

Veličanstveni prekooceanski kruzer plovi morem.

 

Trajanje: 106 minuta

__

 

Program se odvija unutar nacionalne inicijative Mjesec našeg filma – H70 koju tijekom svibnja provodi Hrvatski audiovizualni centar u suradnji s Kino mrežom i 70 kina diljem Hrvatske.

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

Legendarni film H-8 uz uvodno predavanje Nikice Gilića

Ovoga petka, 17. svibnja s početkom u 21 sati u Pulskoj filmskoj tvornici u sklopu manifestacije Mjeseca našeg filma besplatna je projekcija legendarnog hrvatskog filma H-8… koji nakon više od pola stoljeća svojom montažom, glumom, napetošću te filmskim izlaganjem oduševljava svjetsku publiku i kritiku.

 

Redatelj i snimatelj  Nikola Tanhofer  filmu također oslikava jugoslavenski mikrosvijet tog vremena te panoramu složenog društva kroz slojevito prikazivanje čak dvadeset likova!

 

Prije projekcije brojne aspekte ovog filma publici će preko videopoziva približiti filmolog, znanstvenik i predavač na Katedri za filmologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu dr. sc. Nikica Gilić.

 

 

__

 

Nikola Tanhofer: H-8…

Igrani film,1958., Hrvatska, 105 minuta

 

Vozač nepoznatog automobila, od čijeg je registarskog broja zabilježen samo početni dio H-8, skrivio je sudar autobusa i kamiona te pobjegao. Više je putnika poginulo, dok su mnogi zadobili teške povrede. Priča filma vraća se unatrag te individualno upoznajemo putnike autobusa, ne znajući koji će od njih poginuti, a koji preživjeti udes.

 

Scenarij: Zvonimir Berković, Tomislav Butorac (prema ideji Zvonimira Berkovića i Nikole Tanhofera)

Kamera: Slavko Zalar

Montaža: Radojka Ivančević

Scenografija: Zdravko Gmajner

Uloge: Ðurđa Ivezić, Boris Buzančić, Antun Vrdoljak, Vanja Drach, Marijan Lovrić, Mira Nikolić, Antun Nalis, Mia Oremović, Stane Sever, Pero Kvrgić, Marija Kohn, Fabijan Šovagović, Ljubica Jović, Ivan Šubić, Siniša Knaflec, Rudolf Kukić, Drago Mitrović, Andro Lušičić, Stjepan Jurčević, Krunoslava Frlić, Pavle Bogdanović, Milan Orlović, Martin Matošević, Rudolf Sremec

 

Nikica Gilić rođen u Splitu 1973. Redoviti profesor, predstojnik Katedre za filmologiju Odsjeka za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Diplomirao komparativnu književnost i anglistiku 1997; od 1998. radi na Odsjeku za komparativnu književnost. Doktorirao je 2005. temom »Filmska genologija i tipologija filmskog izlaganja«.

Predaje kolegije iz teorije i povijesti filma na Odsjeku za komparativnu književnost i na Akademiji dramske umjetnosti. Sudjelovao je na više međunarodnih simpozija. Održao je gostujuća predavanja na sveučilištima u Berlinu, Regensburgu, Konstanzu, Grazu, Zadru i Brnu.

Autor je i urednik više knjiga, primjerice Filmski leksikon (2003, suurednik Bruno Kragić) i Uvod u povijest hrvatskog igranog filma (2010; drugo izdanje 2011).

Bio je predsjednik Upravnog vijeća Zagreb filma, umjetnički savjetnik za dokumentarni film pri HAVC-u te član žirija više filmskih festivala i revija (npr. Pula, ZagrebDox, Dani hrvatskog filma u Zagrebu, Balkanima u Beogradu, Mediteran film festival u Širokom Brijegu…). Bio je i član Nadzornog odbora, a potom i Velikog vijeća Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja te Radničkog vijeća Filozofskog fakulteta u Zagrebu

Predsjednik je Nadzornog odbora Hrvatskog društva filmskih kritičara, a bio je i član Vijeća te stručne udruge. Godine 2015. postao je pridruženi istraživač na Doktorskoj školi za Istočnu i Jugoistočnu Europu Sveučilišta u Regensburgu i Sveučilišta Ludwig-Maximilans u Münchenu (Njemačka), a godine 2023. je na Sveučilištu u Beču održao kolegij Modernizam u hrvatskom filmu u sklopu diplomskog studija južne slavistike.

 

 

__

Nikola Tanhofer rođen je 1926 u Sesvetama. Već kao sedamnaestogodišnjak bavi se filmom kao član kino-amaterskoga kluba Romanija.

 

Studirao je na Filozofskom fakultetu. Po završetku Drugoga svjetskog rata radio je kao laborant, tonski tehničar, snimatelj-reporter, a 1949. počinje se intenzivno baviti zahtjevnim poslom snimatelja igranih i kratkometražnih filmova. Kao kamerman debitira u filmu Branka Marjanovića Zastava (1949), u kojem je odmah dostigao svjetske standarde. Prvi put u bivšoj jugoslavenskoj fotografiji koristi se stražnjom projekcijom. Nakon nekoliko uspješnih snimateljskih radova – Plavi devet (1950), Ciguli Miguli (1952), Sinji galeb (1953), Opsada (1956) – kao redatelj debitira filmom Nije bilo uzalud (1957). Godine 1958. snima najuspjelije ostvarenje H-8. Iste godine snimio je film Klempo, jedan od prvih hrvatskih filmova u boji. Do 1970. godine, kada snima svoj zadnji film Bablje ljeto, realizirao je još pet filmova.

 

Godine 1969. na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu utemeljio je Odsjek filmskog i televizijskog snimanja, gdje je bio i predavač. Objavio je knjigu Filmska fotografija (1981) i studiju O boji (1997). Primio je brojna priznanja, među kojima je i Vjesnikova nagrada Krešo Golik za životno djelo u filmskoj umjetnosti.

 

__

 

Program se odvija unutar nacionalne inicijative Mjesec našeg filma H70 koju tijekom svibnja provodi Hrvatski audiovizualni centar u suradnji s Kino mrežom i 70 kina diljem Hrvatske.

 

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

 

 

Izraelski film Skraćeni priručnik za vojnu okupaciju i mirovni aktivist Goran Božićević u Klubu PFT-a

Ovoga petka, 10. svibnja s početkom u 20 u Pulskoj filmskoj tvornici besplatna je projekcija filma Prve 54 godine: Skraćeni priručnik za vojnu okupaciju u kojemu izraelski redatelj Avi Mograbi u formi vojno-strateškog izvještaja o kršenju ljudskih prava donosi predavanje o tome kako okupirati drugu zemlju te brojna svjedočanstva bivših izraelskih vojnika.

 

 

Gosti večeri je dugogodišnji mirovni aktivist Goran Božičević koji će poslije projekcije s publikom analizirati film i izraelsko-palestinski sukob te razgovarati o politikama rata i mira te načinima izgradnje i njegovanja mira kao civilizacijske vrijednosti suvremenog društva.

__

 

U filmu redatelj daje uvid u princip rada kolonijalističke okupacije, logiku u pozadini njezinih praksi te različite načine mišljenja koji se trebaju primijeniti u raznim situacijama kako bi se održala.

 

Okupacija iz naše perspektive izgleda poput stvorenja s bezbroj glava. Svaka glava je dobra osoba, koja je služila u izraelskoj vojsci i bila stacionirana na okupiranim područjima, gdje je obavljala zadatke koji su joj zadani, vjerujući kako sudjeluje u ispunjavanju izraelskog koncepta sigurnosti. Gotovo svaki izraelski Židov služio je vojsku i odigrao ulogu, izravnu ili neizravnu, u svakodnevnom održavanju izraelske okupacije Zapadne obale i Pojasa Gaze.

 

Mnogi su naraštaji radnika obavljali prljave poslove, učili tajne zanata i prenosili ih drugima, s oca na sina, kako bi i idući naraštaj znao podmazivati kotačiće vojne kontrole. Šačica njih pojavljuje se u ovom filmu i analizira službu prema svakodnevnim aktivnostima.

 

Ovo su svjedočanstva, a ne mišljenja. Svjedoci u ovom filmu ne opisuju svoje misli ili stavove o onom što su učinili. Jednostavno navode što su činili i govore o radnjama u kojima su morali sudjelovati kako bi okupacija postojala te kako bi se nastavila u budućnosti. Nijedna od ovih aktivnosti nije nužna za opstanak okupacije, no sve zajedno tvore njezinu bit.

__

Goran Božičević (Zadar, 1962.) je mirovni aktivist koji se pridružio Antiratnoj kampanji u Hrvatskoj 1993. godine. Suosnivač je Volonterskog projekta Pakrac 1993. godine i Centra za mirovne studije u Zagrebu 1997. gdje predaje na Mirovnim studijima teme Izgradnje mira. Pokretač MIRamiDA – Prvih treninga izgradnje mira u post-YU zemljama (od 1995). Radi u svim zemljama JI Europe i Ukrajini gdje mu je 2020 prevedena knjiga „Gradnja dijaloga – Izabrani primjeri rada na pomirenju u Hrvatskoj“  UNDP 2016. Na njemačkoj Akademiji za transformaciju sukoba od 2019 predaje teme Konstruktivne intervencije u sukob.

 

Autor je dvije knjige o odabranim naporima na izgradnji mira u Hrvatskoj, te piše o izgradnji mira za portal h-alter.org od 2014. godine. Polja interesovanja obuhvataju medijaciju, dijalog, izgradnju mira, podijeljene zajednice, suočavanje s prošlošću i pomirenje.

 

Blizak je suradnik UK Quakers od 1996. godine i njihov regionalni predstavnik za post-jugoslovenske zemlje u periodu 2002. – 2009. godine. Prethodno je bio član Mennonite

 

Živi u dvojezičnom gradu Buje-Buie.

__

Avi Mograbi (1954., Tel Aviv) renomirani je izraelski dokumentarist koji više od 30 godina kroz svoje filmove i javno djelovanje otvoreno kritizira izraelsko društvo. U svom se radu često bavi temom izraelsko-palestinskog konflikta te istražuje paradokse izraelskog društva. Snimio je više od 20 filmova koji su nagrađivani na festivalima u Cannesu, Berlinu, Veneciji, Rimu, New Yorku, FID Marseilleu, Vision du Reelu i San Franciscu, a svoje videoinstalacije izlagao je u galeriji Art & Essai u francuskom Rennesu. Aktivno je uključen u organizaciju Breaking the Silence, koja se bavi sakupljanjem i arhiviranjem ispovijesti izraelskih vojnika stacioniranih na okupiranim područjima. Od 1999. predaje dokumentarni i eksperimentalni film na Sveučilištu Tel Aviv i Akademiji umjetnosti i dizajna Bezalel u Jeruzalemu.

__

 

Prve 54 godine: Skraćeni priručnik za vojnu okupaciju ,

Francuska/Finska/Izrael/Njemačka, 2021, 110 minuta

 

Redatelj i scenaristi: Avi Mograbi

Producenti: Serge Lalou, Camille Laemle, Annie Dekel-Ohayon

Montažer: Avi Mograbi

Produkcija: Les Films d’Ici, 24Images, ARTE France, Citizen Jane Productions, ma.ja.de Filmproduktions-GmbH, Avi Mograbi (IL)

__

 

Program je realiziran u suradnji s udrugom Restart.

__

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Istarska Županija, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.