Dobitnici Zlatnih motorki Trash Film Festivala u Klubu PFT

Ovog četvrtka, 27. ožujka s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice predstavljamo pet nagrađenih kratkometražnih filmova s prošlogodišnjeg XIX Trash Film Festivala. Program će putem videopoziva predstaviti osnivač festivala Jurica Hižak, a nakon projekcija o filmovima će s klubskom publikom razgovarati gost večeri i selektor Trash Film Festivala Ante Magaš.

 

 

Izvor: https://www.trash.hr/

 

Trash Film Festival koncipiran je kao festival niskobudžetnih filmova na kojem se ne prikazuju drame, dokumentarci, ni art filmovi, već isključivo zabavni filmovi koji se mogu svrstati u jednu od četiri kategorije: akcijski, borilački, znanstveno-fantastični ili horor, a pretjerivanje u žanrovskim odrednicama je poželjno. S obzirom da većina prikazanih filmova nastaje u skromnim produkcijama, ti filmovi često ispadnu zanatski nezgrapni, ali zadivljuju svojom domišljatom realizacijom, što publika nagrađuje smijehom. Na finalnoj večeri festivala, najboljim ostvarenjima po kategorijama dodjeljuju se Zlatne motorke koje predstavljaju hommage kultnom filmu “ Teksaški masakr motornom pilom”, ali i puno više od toga.

 

Obzirom da su otvorene prijave za XX Trash film festival, prikazivanjem filmova koji su prethodno nagrađeni, želimo inspirirati kreativce i ohrabriti filmaše da se okušaju u produkciji za koje nema isprika zbog budžeta, dovoljno je imati dobar smisao za humor i kvalitetnu ekipu.

 

PROGRAM:

Najbolji akcijski film / The Last Path – Dino Birindzic, Germany

Najbolji horror film / Fangs  (A Crocs) – Dominique Fumeaux, Switzerland

Najbolji borilački film / The Savior – Liam Forrest, United States

Najbolji SF film / Shadows of Crime (Sjene zločina) – Goran Lovrenščak, Croatia

Najbolji film po izboru publike / Sarcum – Ignacio Malagon, Spain

 

* Filmovi će biti prikazani s prijevodom na engleski jezik.

 

 

ZLATNA MOTORKA za najbolji akcijski film

 

The Last Path (GER, 13’15”) 

Redatelj: Dino Birindžić

 

Jedan dan u životu neobičnog čovjeka koji se bavi neobičnom profesijom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZLATNA MOTORKA za najbolji horror film

 

Fangs / A Crocs (SWITZ, 14′) 

Redatelj: Dominique Fumeaux

 

Vlad, 500-godišnji vampir koji izgleda kao naočiti četrdesetogodišnjak, živi s Clémentom, 27-godišnjim vampirom koji ga upoznaje sa zamršenostima modernog svijeta. Vlad ima spoj preko Tindera, ali stvari neće ići baš glatko.

 

 

 

 

 

 

 

 

ZLATNA MOTORKA za najbolji borilački film

 

The Savior (USA, 12’13”) 

Redatelj: Liam Forrest

 

Otac se bori kako bi spasio nestalu kćer pritom se suočavajući s vlastitim demonima.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZLATNA MOTORKA za najbolji SF film

 

Shadows of Crime / Sjene zločina (HRV, 15’17”)  

Redatelj: Goran Lovrenščak

 

U bliskoj distopijskoj budućnosti, vlada moralno i ekonomsko rasulo. Kako bi prehranio sebe i trudnu suprugu, glavni protagonist se okreće dilanju cjepiva koje je strogo zabranjeno jer izaziva ovisnost.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZLATNA MOTORKA za najbolji film po izboru publike

 

Sarcum (ESP, 12’57”) 

Redatelj: Ignacio Malagon

 

Antonio, pisac u krizi srednjih godina, okreće se usluzi “Sarcum Solutions” koja bi mu trebala olakšati posljednji i najteži zadatak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Jurica Hižak rođen je u Varaždinu 1975. godine. Nakon završenog studija fizike na PMF-u u Zagrebu, magistrirao je na institutu SISSA (Trst, Italija), doktorirao je na Fakultetu organizacije i informatike, a trenutno radi kao profesor stručnog studija na Sveučilištu Sjever gdje predaje fiziku i statistiku. U Varaždinu osnovao je udrugu Trash (koje je od 2005. do 2011. bio predsjednik) te 2006. godine pokrenuo Trash Film Festival na čelu kojeg je bio četiri godine. Od 2005. do 2013. godine snimio je desetak kratkometražnih i srednjemetražnih filmova. Na A-festu u Tuzli međunarodni žiri (u sastavu Guy Borlee, Cineteca di Bologna, Matilde Callari Galli -Universita di Bologna, Jasmin Duraković -redatelj, Sarajevo) dodijelio mu je prvu nagradu za film „Prekažnjavanje“ („Overpunishment“), koji je i na beogradskom FSFF-u uvršten u retrospektivu najboljih filmova fantastike s prostora ex-yu. Godine 2012. za film „Long Banana“ dobio je specijalno priznanje na 44. Reviji hrvatskog video-stvaralaštva u Đakovu. Završio je Blankovu filmsku školu 2013. godine, sa završnim filmom „Teretana“, pod mentorstvom ak.redateljice Sonje Tarokić. Bio je član međunarodnog žirija na 9. Festivalu srpskog filma fantastike 2014., a dvije godine kasnije, bio je i član četveročlanog žirija na 48. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva. Godine 2023. završio je svoj prvi dugometražni film „Rifovi revolucije“ koji je prikazan na brojnim festivalima (Grossman, Dok’n’ritam, DORF, Shockfest, OK Fest) i koji je prošle godine pobijedio na talijanskom FilMuzik festivalu u kategoriji „najbolji dugometražni glazbeni film“. U srpnju objavio je i prvi varaždinski filmski soundtrack „Glazba iz filma Rifovi revolucije“. Već 20 godina vodi glazbeni projekt „Chubakina Baka“ u sklopu kojeg radi prepjeve hrvatskih hitova na engleski i francuski jezik. U protekle dvije godine vodio besplatne filmske radionice „KAF“ (kratkometražni akcijski film), te producirao i montirao dokumentarni film „Čuvari tvojeg imena“ o navijačkoj skupini „White Stones“. Povodom jubilarnog dvadesetog izdanja izabran je za direktora Trash Film Festivala 2025. godine. 

 


 

Program se realizira u suradnji s Udrugom Trash, a financijski ga podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

Animatorice u gostima

Ovog četvrtka, 13. ožujka s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice, povodom 15. Škole animiranog filma, sa zadovoljstvom predstavljamo mlade autorice animiranih filmova Lunu Strmotić (voditeljicu ŠAF-a) i Sunčanu Brkulj te njihove dosadašnje studentske i profesionalne uratke. Projekcijom filmova i razgovorom s autoricama želimo ukazati na mogućnosti razvoja mladih animatora/ica i njihovog osobnog stila nakon Akademije. 

 

PROGRAM:

 

Redateljica: Luna Strmotić

 

Orion, 3’04”, Akademija primijenjenih umjetnosti Rijeka (APURI), 2019.

 

Tokom šetnje uz more djevojčica pronalazi zvijezdu koja je pala sa svog zviježđa na nebu. Djevojčica primjećuje da uz zvijezdu njen pogled na svijet se mijenja, uz pomoć dvoje pasa njen cilj je vratiti zvijezdu na njenu originalnu poziciju.

 

 

Maskirani Osvetnik, 4’31”, Akademija likovnih umjetnosti Zagreb (ALU), 2021.

 

Rakun bezbrižno i veselo uređuje svoj brlog, nakon napornog dana odlazi spavati ali se ujutro budi sa dolaskom drvosječe koji ruši stablo te mu time uništava brlog.

 

 

Čopor ili Stado, 7′, Akademija likovnih umjetnosti Zagreb (ALU) / Hrvatski Audiovizualni centar (HAVC), 2023.

 

Pas spretno obavlja svoju dnevnu rutinu čuvanja stada dok mu u posjet ne dođu Vukovi. 

 

 

Redateljica: Sunčana Brkulj

 

 

I’m Not Feeling Very Well,  3′ 32”, Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu, Ustanova Zagreb film, 2019.

 

Raspjevani kosturi sanjaju o oslobađanju od svojih geometrijskih oblika i plivanju u golemom, beskrajnom, plavom moru.

 

 

Kula, 3′ 41′, ‘Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu, 2020.

 

Kako godine prolaze, jedna malena civilizacija je u usponu.

 

 

Stinky u mračnoj šumi, 10′ 52”,Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu, 2022.

 

Stinky se rađa iz cvijeta usred Mračne šume. On istražuje šumu i raste. Kad se nađe odgovoran za brigu za drugo biće, suočava se s činjenicom da život nije samo zabava i kapric.

 

 

Leptir,  8′ 7”, Adriatic Animation, Late Love Production, 2024.

 

Zajednica stvorenja živi u vrtu. Svaki član na svoj način doprinosi životu, i svi uzimaju vodu iz fontane. Kad leptir zaglavi u fontani i prekine dotok vode, moraju se suočiti s nepoznatom situacijom.

 

Izvor: animafest.hr, bonobostudio.hr

 


 

O animatoricama:

 

Luna Strmotić (1998) završila je preddiplomski studij na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci zatim

diplomski studij na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu na Odsjeku za animirani film i nove medije.

Tijekom studija razvila je nekoliko studentskih filmova, „Orion“, „Maskirani Osvetnik“ i diplomski film

„Čopor ili Stado“. S filmom „Maskirani Osvetnik“ sudjelovala je na nekoliko međunarodnih i domaćih festivala.

Trenutno je koautor na svom prvom profesionalnom filmu „Oko trnja nema zvijezda“. Osim animacije bavi se

ilustracijom te ima iskustva u radu kao animator na dječjim animiranim serijama.

 

 

 

Sunčana Brkulj (1997) magistrirala je animaciju na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.  Njezini studentski filmovi uvršteni su u programe prestižnih festivala u Annecyju, Ottawi, Zagrebu, Stuttgartu i drugdje osvojivši pritom više nagrada. Stekavši diplomu, Sunčana je boravila u umjetničkoj rezidenciji Open Workshop u Viborgu, gdje je napravila svoj prvi profesionalni film Leptir.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 


 

Upisi u 15. Školu animiranog filma

  

Pulska filmska tvornica poziva mlade kreativce na upis u besplatnu 15. Školu animiranog filma. Škola je namijenjena djeci viših razreda osnovne škole i nižih razreda srednje škole s područja grada Pule i šire, koja žele napraviti svoj animirani film i kroz kreativni proces naučiti sve o tome. Kroz radionice polaznici će naučiti osnove animacije i iz prve ruke iskusiti proces izrade animiranog filma koji im daje mogućnost da iluzijom pokreta „ožive“ svoje ideje i likove mašte.

 

Škola će se održavati od 18. ožujka (14 termina), utorkom i četvrtkom od 17 do 19 sati, u Klubu Pulske filmske tvornice (na adresi: Stiglicheva 12, Pula).

 

Za upise dovoljno je ispuniti prijavnicu OVDJE najkasnije do 18. ožujka u podne.

 

Uz voditeljicu Lunu Strmotić polaznici će detaljno proći kroz sva poglavlja izrade filma i učiti o raznim načinima pisanja scenarija i sinopsisa, crtanju knjige snimanja, dizajnu likova, osnovnim principima animacije, izradi scenografije, oblikovanju svijetla i zvuka te za kraj kako montirati vlastiti film. Iako će radionica biti uglavnom fokusirana na stop animaciju ili lutka film, polaznici će moći isprobati i druge tehnike kao tradicionalnu 2D crtanu animaciju. Osim što će kroz sve navedene procese izrade filma djeca razvijati svoju kreativnost imat će priliku i iskusiti kako je raditi u grupi te razvijati svoje socijalne vještine.

 

Tema ovogodišnje radionice je „Pokret“. Pokret je ključan za oživljavanje i pretvaranje crteža u animaciju, ali i nešto što je konstantno prisutno, a ne posvećujemo mu puno pažnje i baš zato predstavlja izazov da djecu navede na dublje razmišljanje o samoj riječi i značenju. Pored razvoja kreativnosti i dječje mašte, širenja znanja o animaciji i prilike da djeca prošire svoja poznanstva među vršnjacima sličnih interesa, cilj radionice je da djeca dožive pozitivno iskustvo, da budu zadovoljna svojim radom i motivirana da se nastave kreativno izražavati. Završni rezultat radionice bit će autorski animirani film.

 

Uvertira u 15. ŠAF bit će javno događanje Animatorice u gostima koje će 13. ožujka u 20 sati predstaviti mlade animatorice Sunčanu Brkulj i voditeljicu radionice Lunu Strmotić te njihove dosadašnje studentske i profesionalne uratke.

 

Za dodatne informacija o provedbi 15. ŠAF-a možete se obratiti e-mailom na pulskafilmskatvornica@gmail.com ili pozivom voditeljici na broj 0995142184.

 


 

Luna Strmotić završila je preddiplomski studij na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci zatim diplomski studij na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu na Odsjeku za animirani film i nove medije. Tijekom studija razvila je nekoliko studentskih filmova, „Orion“, „Maskirani Osvetnik“ i diplomski film „Čopor ili Stado“. S filmom „Maskirani Osvetnik“ sudjelovala je na nekoliko međunarodnih i domaćih festivala. Trenutno je koautor na svom prvom profesionalnom filmu „Oko trnja nema zvijezda“. Osim animacije bavi se ilustracijom te ima iskustva u radu kao animator na dječjim animiranim serijama. 

 


 

15. Školu animiranog filma financijski podupiru Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

FeKaeM poziva na Radionicu zvuka u filmu

Pulska filmska tvornica poziva prvenstveno mlade, ali i druge znatiželjne na trodnevnu besplatnu Radionicu zvuka u filmu koja će se održati od 28. veljače do 3. ožujka, s početkom u 18 sati u Klubu PFT

 

Kroz uvodno predavanje, otvoreno za javnost, uz voditelja radionice Tončija Bakotina (Ruzina Frankulin), polaznici će istraživati ulogu zvuka u filmu, ne samo kao pratitelja slike, već kao snažnog pripovjedačkog alata i nevidljivog nositelja emocija. Ujedno će analizirati kako zvuk mijenja doživljaj filma te kako sinkronizacija slike i zvuka može diktirati emociju i ritam priče.

 

Drugo predavanje (u subotu u 16 sati) obuhvatit će ulogu zvuka u filmskoj industriji, njegovu važnost i funkciju od početnih priprema za snimanje, preko produkcije i postprodukcije. Fokusirat će se na osnovne aspekte tonske opreme, izazove snimanja zvuka na terenu te u studiju, kao i tehnike koje omogućuju njegovu preciznu integraciju s vizualnim sadržajem.

 

Treći dan radionice bazirat će se na praktični rad kroz koji će polaznici primijeniti stečena teorijska znanja i iskusiti dinamiku hvatanja zvuka u različitim okruženjima, kako u interijerima, tako i u eksterijerima. Naučit će kako pravilno koristiti razne uređaje, mikrofone i dodatke, u cilju postizanja visokokvalitetnog zvučnog zapisa, ali i tehnike snimanja ambijentalnog zvuka u okolini, stvaranja M&E traka te uređivanja dijalog što je ključno za post-produkcijske procese.

 

Za upis dovoljno je ispuniti prijavnicu ovdje: https://bit.ly/zvukfilm najkasnije do petka 28. veljače u 12:00 sati.

 

Dodatne informacije moguće je dobiti putem maila pulskafilmskatvornica@gmail.com ili broja mobitela 0955581853.

 


 

 

   

Izvor: Foto lijevo / Foto desno

 

Tonči Bakotin predavač je glazbeno-tonske tehnologije, glazbenik i oblikovatelj zvuka, programski voditelj studija Sensoria. Pohađao klasičnu glazbenu školu. Ubrzo nakon toga, sredinom 90-ih, postaje član noise-elektro ambijentalno glazbene skupine Zidar Betonsky. Nastupajući diljem Europe, odlučuje se na promjenu u svojoj glazbenoj karijeri i počinje skladati kao solo umjetnik (pod aliasom Ruzina Frankulin) koristeći kombinaciju elektroničkih i tradicionalnih instrumenata. Diplomirao je oblikovanje zvuka u Roterdamu, završio preddiplomski studij filma i videa na Umjetničkoj akademiji u Splitu, studirao na CISCO akademiji (Cisco Certified Network Associate) na Laboratoriju za telekomunikacije fakulteta za elektronički inženjering u Ljubljani. Od 2002. djeluje kao predavač glazbeno-tonske produkcije (Roterdam, Singapur, Bangkok, Ljubljana, Zagreb, Split). Komponirao glazbu za kazalište i performanse u sklopu kolektiva Zidar Betonsky i Fractal Falus Teatar. Objavio elektroničku glazbu u SAD-u, Francuskoj i Njemačkoj. Kreirao i producirao projekte “Festival/Croatian Popular Music” (2017., 2021.), “Classica Transforma” (2021.), “Tête-à-tête” (2021., 2022.) Radio kao urednik/oblikovatelj zvuka i/ili kompozitor glazbe za produkciju TV projekata te više dokumentarno eksperimentalnih filmova “m.ocean” (2016. T. Bakotin), “Nigdina/Nowhere“ (N. Ružić 2018.), „Do Konca“ (N. Ružić 2019.), „Dad“ (V. Bilenjki 2019.), „Dok Smo Bili Tu/While We Were Here“ (S. Fradelić 2022.), „Horror Vacui“ (B. Poljak 2023).

 


 

Program je realiziran unutar projekta FeKaeM / Filmsko-edukacijskog kluba mladih kojeg financijski podupiru Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.