Pobjednici 56. Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva u Klubu PFT-a

Ovog četvrtka, 12. prosinca u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice predstavljamo projekcije nagrađenih kratkometražnih filmova na ovogodišnjoj 56. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva u Ogulinu.  Uvod u filmsku večer dati će filmska kritičarka Iva Rosandić koja je moderirala završno javno žiriranje filmova te sudjelovala u ovogodišnjoj selekciji. S okupljenom publikom razgovarat će o selekciji filmova, njihovoj kvaliteti i broju te razlici između klubaških i akademskih filmova kao i cijeloj atmosferi Revije.

 

Sjajan je to filmski uvod za polaznike 20. Škole filma koja počinje u petak 13. prosinca. Svi zainteresirani za Školu filma mogu se prijaviti OVDJE  ( bit.ly/20skolaPFT ) najkasnije do četvrtka, 12. prosinca u 18 sati.

 

 

Revija hrvatskog filmskog stvaralaštva je centralna godišnja manifestacija neprofesijskog filmskog stvaralaštva u Hrvatskoj i svake se godine održava u drugom gradu. Uz Pulski filmski festival i najstariji je filmski festival na području Hrvatske koji svake godine okuplja autore, teoretičare, predstavnike filmskih organizacija i ostale zaljubljenike u sedmu umjetnost koji prate nova stremljenja u različitim žanrovima hrvatske filmske produkcije.

 

Ove godine 56. Revija hrvatskog filmskog stvaralaštva održana je u Ogulinu do 22. do 24. studenog u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza s Kinoklubom Ogulin i partnerom Pučkim otvorenim učilištem Ogulin. Na 56. Reviju prijavljeno je ukupno 139 filmova, od kojih je selekcijska komisija uvrstila 32 filma: 9 igranih, 13 dokumentarnih, 6 eksperimentalnih i 4 animirana filma. Stručni žiri u sastavu producentice i članice Europske filmske akademije Tene Gojić, nagrađivane snimateljice igranih i dokumentarnih filmova Dubravke Kurobase i filmskog montažera, TV redatelja i stručnjaka za digitalizaciju audiovizualne baštine Vjerana Pavlinića, dodijelio je ukupno 12 nagrada u kategorijama dokumentarnog, igranog, animiranog i eksperimentalnog filma, uključujući specijalno priznanje i nagradu publike.

 

 

POSEBNO PRIZNANJE

Tomislav Šoban: MOJ TRENER
igrani, 17′ 54”, Kinoklub Zagreb, Zagreb

 

3. NAGRADA

Franko Dujmić: 48,87 € 
eksperimentalni, 5′ 14”, Kinoklub Zagreb, Zagreb

 

Marija Mratinić: VAPOR SOLO
dokumentarni, 6′ 57”, Umjetnička akademija u Splitu, Split

 

Amila Šarić: TUFNA
animirani, 3′ 29”, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

 

Marino Šegan: BEZBOLNIM PALICAMA*

igrani, 24′ 37”, Kinoklub Ogulin, Blank_filmski inkubator, Ogulin

*(Dostupan ONLINE u nastavku)

 

 

2. NAGRADA

Ivana Ognjanovac: ŽENA KUĆA

eksperimentalni, 8′ 55″, Kinoklub Zagreb, Zagreb

 

Klara Berdais: CIJELI DAN NISAM STALA

dokumentarni , 8′ 6”, Restartova Škola dokumentarnog filma, Zagreb

 

Marko Plejić: RIŽOT

dokumentarni, 3′ 33″, PIB Produkcija, Split

 

 

1. NAGRADA

Andrija Tomić: GLUPANE, GLUPI

dokumentarni, 10′ 2”, Akademija dramske umjetnosti, Zagreb

 

Matej Matijević: PASJE BOMBICE

igrani, 14′ 57”, Akademija dramske umjetnosti, Zagreb

 

Eugen Bilankov: PROZORI S JUŽNE STRANE

animirani, 4′ 59”, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

 

___________________________________________________________

Iva Rosandić

Iva Rosandić radnica je u kulturi čije su područje interesa kritička analiza i esejizam, uključujući specifičnosti proizašle iz uvjeta rada u izvaninstitucionalnom sektoru. Trenutno je fokusirana na filmsku kritiku s posebnim naglaskom na nacionalnu i regionalnu dokumentarističku scenu. Zamjenica je glavnog urednika na filmskom portalu Dokumentarni.net, kao i Zoni filma – portalu Hrvatskog društva filmskih kritičara. Tekstove o filmu i srodnim temama u kulturi objavljivala je u Hrvatskom filmskom ljetopisu, tjedniku Novosti, portalu Kulturpunkt.hr, emisiji Filmoskop na Trećem programu Hrvatskog radija.

 

 

__

Program se realizira u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom.

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

Prijave na 19. Production in – Labin

Production in je besplatna radionica namijenjena svima koji se žele okušati u izazovu stvaranja filma u tri dana – od ideje do realizacije. Devet autora/ica će pod vodstvom iskusnih edukatora realizirati svoj film u vremenski ograničenom stvaralačkom procesu i dobroj atmosferi praktičnog rada.

Radionica se sastoji od tri dijela – razrade ideje i scenarija, snimanja te montaže. Uvodno predavanje počinje u petak, 20. prosinca u 13 sati u prostorijama DKC Lamparne, a završava u nedjelju 22.12.2024.

 

Na samom početku radionice, u petak, se razvijaju ideje i stvara se produkcijski plan snimanja i montaže vremenski prilagođen svim polaznicima. U subotu i nedjelju slijedi intenzivni rad prilagođen polaznicima. Radionica u nedjelju zavšava grubim rezom svih urađenih filmova da bi se nastavio rad u montaži i i postprodukciji. Tri su snimateljska tima te šest montaža na raspolaganju. Mentori su  prisutni 24 sata, a svaki polaznik ima maksimalno 4 sata snimanja i 8 sati montaže. Premijera nastalih filmova bila bi tjedan dana nakon ulaska u montažu.

 

Prijave za Production in otvorene su do četvrtka, 19. prosinca do 20:00, a prijavnica se nalazi na bit.ly/prijavnica19Pi

 

Voditelji radionice su filmska autorica  Sanda Letonja-Marjanović,  redatelj i snimatelj Mario Papić, snimatelj Alan Stanković, redatelj i montažer Josip Visković te producent i montažer Marko Zdravković-Kunac.

 

Dodatne informacije moguće je dobiti putem maila pulskafilmskatvornica@gmail.com ili broja mobitela
0992002950.

__

 

Partneri 19. Production in-a su  Labin Art Express, MedVid produkcija i Hrvatski filmski savez.

 

Production in 2024 financijski podupiru Grad Pula, Istarska Županija, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.

 

Upisi u 20. Školu filma

Pulska filmska tvornica poziva sve zainteresirane da se prijave na 20. Školu filma namijenjenu svima kreativcima koji se žele izraziti putem filma. Na ovoj besplatnoj radionici polaznici pod vodstvom brojnih mentora i predavača stječu znanja i vještine iz svih faza stvaranja filma te autorski realiziraju svoj film.

 

 

Škola počinje javnim predavanjem O razvoju ideje i filmskom scenariju u Klubu Pulske filmske tvornice u petak 13. prosinca u 18 sati. Slijedi vikend radionica izrade scenarija u kojoj će polaznici s mentorima raditi u jutarnjem ili u poslijepodnevnom terminu, s obzirom na druge obveze i slobodno vrijeme.

 

U petak, 20. prosinca u 18 sati također u Klubu PFT bit će održano drugo javno predavanje O filmskim izražajnim sredstvima i režiji. Slijedi vikend radionice na kojoj će polaznici s mentorima nastaviti raditi prema dogovoru do finalizacije sinopsisa, scenarija i redateljskog koncepta ovisno o prirodi projekta.

 

Mentori prvog modula 20 Škole filma su Filip Heraković i Katarina Radetić.

 

Prvi dio Škole filma završava izradom produkcijskog plana i predprodukcije, a u drugom dijelu radionice polaznici će uz mentorsko vodstvo producenata, snimatelja i montažera Pulske filmske tvornice raditi na predprodukciji te kreću u realizaciju svog filma

 

Na kraju 20. Škole filma polaznike čeka pisani i usmeni ispit nakon kojeg postaju članovi Kluba Pulske filmske tvornice, što im omogućuje besplatno korištenje svih logističko-tehničkih resursa udruge poput filmske opreme, montaže, prostora, konzultacija i pomoći pri festivalskoj distribuciji filmova.

 

Upisi traju do četvrtka, 12. prosinca u podne, a prijavnica se nalazi na poveznici OVDJE (https://bit.ly/20skolaPFT)

 

Dodatne informacije moguće je dobiti putem maila pulskafilmskatvornica@gmail.com ili broja mobitela 095 55 818 53

 

_______________

 

Katarina Radetić

 

Rođena 1993. godine u Puli. Nakon završene srednje škole odlazi studirati u Zagreb gdje je diplomirala filmsku i televizijsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti, Sveučilišta u Zagrebu u 2018. godini. Dobila je dekanovu nagradu za kratkometražni dokumentarni film Cile. Njezini su se kratkometražni filmovi i glazbeni spotovi našli u konkurenciji na važnim nacionalnim filmskim festivalima kao što su Pula film festival, Dani Hrvatskog filma te Liburnia Film Festival. Od 2019. godine radi u MedVid produkciji gdje režira dugometražne dokumentarne filmove, glazbene spotove i namjenske filmove. Kao scenaristica i dramaturginja ostvarila se do sada u desetak projekata. Kao asistentica režije radila je na nezavisnim, ali i velikim projektima uključujući koncerte u Areni Zagreb i inozemstvu te dokumentarne i glazbene programe HRT – a. Kao asistentica produkcije radila je na mnogim projekatima; konceratima, reklamama, glazbenim spotovima te promotivnim filmovima. Paralelno, Katarina je prepoznata i kao prva hrvatska BookTuberica i autorica slikovnice „Mala Lucija, velika hrabrost“.

 

 

Filip Heraković

   

Rođen je u Puli 1989. godine. Diplomirao je filmsku i televizijsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Napisao i režirao nekoliko kratkih filmova koji su sudjelovali na domaćim i regionalnim filmskim festivalima. Sudionik programa Sarajevo Talents u sklopu Sarajevo Film Festivala 2017, te stipendist scenarističkog programa Branko Bauer 2012. i 2020. godine. Prvi dugometražni igrani film Pelikan imao je premijeru na festivalu Black Nights u Tallinnu gdje osvaja posebnu nagradu žirija za režiju. Na Festivalu autorskog filma u Beogradu Pelikan osvaja i nagradu za najbolji film u sekciji Hrabri Balkan. Drugi njegov dugometražni igrani film Noćni valovi u produkciji Wolfgang&Dolly, predstavljen je u sekciji cocoPitch filmskog sajma Connecting Cottbus, održanog u sklopu Festivala istočnoeuropskog filma u Cottbusu 2023. godine. Član je Društva hrvatskih filmskih redatelja (DHFR), Umjetničke organizacije Plafon i Europske filmske akademije.

__

 

Partneri 20. Škole filma su MedVid produkcija i Hrvatski filmski savez.

 

20. Škola filma Pulske filmske tvornice organizirana je uz financijsku pomoć Grada Pule, Hrvatskog audiovizualnog centra i Zaklade Kultura nova.

Autorica u gostima: Lucija Brkić

Ovog četvrtka, 5. prosinca s početkom u 20 sati sa zadovoljstvom predstavljamo mladu pulsku redateljicu Luciju Brkić koja je ove godine osvojila nagradu Mali pečat za najbolji kratkometražni film na ZagrebDox-u. U Klubu Pulske filmske tvornice mlada autorica, scenaristica i producentica predstavit će svoje filmove i razgovarati s okupljenom publikom o svojim dokumentarnim inspiracijama, dostignućima, dosadašnjim angažmanima te pulskoj, riječkoj i zagrebačkoj dokumentarnoj sceni.

Program će moderirati Ina Kihli, voditeljica Kluba Pulske filmske tvornice.

 

 

Program

 

JEDNOG PETKA POPODNE

2021., dokumentarni, 10 min., Filmaktiv

Stvarnost koju živimo možda nije ona koju smo izabrali. Kako je onda prihvatiti?

Jednog petka popodne prikazuje upravo takvu stvarnost, jedan prkos i dvije, tri boli.

U kaosu zvukova i misli, glavno pitanje je: kako se boriti protiv nečega što je dio mene?

 

Scenaristica i snimateljica:: Lucija Brkić

Zvuk: Lucija Brkić

Montažerke: Lucija Brkić, Maša Drndić

Producentica: Maša Drndić

 

JEL’ KUŽIŠ SAD 

2022., dokumentarni, 6 min., Udruga Blank

Koji oblik preuzima trauma kada je sabijena u vlastitu sobu i zvukove oko nas?

Fragmentiranjem intime i iskustva, pokušaj preuzimanja kontrole nad emocijama nije uvijek uspješan.

Što se onda dogodi sa strahom, kada je opasnost „prošla“?

 

Scenaristica: Lucija Brkić

Snimatelji: Lucija Brkić, Petar Baljak

Zvuk: Lucija Brkić

Montažerka: Lucija Brkić

Producent: Igor Jelinović

 

OBAHAJANJE

2023., dokumentarni, 5 min., Akademije dramske umjetnosti

Tradicija zvončara njeguje se godinama u okolici Rijeke. Jedni od njih su grobnički dondolaši,

koji tokom karnevalskog mjeseca prolaze kroz okolna sela i zvonjavom zvona tjeraju zimu.

Običaj znan kao obahajanje.

 

Snimatelj: Urh Pirc

Montaža: Lucija Brkić, Nina Karaman

Obrada zvuka: Ema Veseljak

Sudjelovali: Grobnički dondolaši

Mentori: Goran Dević, Tonći Gaćina

Produkcija: Akademija dramske umjetnosti

 

U TRANZITU

2024., dokumentarni, 13 min., Akademija dramske umjetnosti u Zagrebu

Bijegom u novi život, skupinama migranata točka tranzicije je Rijeka. Tamo do sljedećeg putovanja žive

na željezničkom kolodvoru. I svi nailaze na Tinku, koja se bori za bolje uvjete i njihov siguran odlazak.

Dok ne ode iz Rijeke i ona sama.

 

Scenaristica: Lucija Brkić

Snimateljica: Dora Čaldarović

Zvuk: Jurica Nikolić

Montažerka: Lucija Brkić

Produkcija: Akademija dramske umjetnosti

 

_________________

 

LUCIJA BRKIĆ

Lucija Brkić rođena je u Puli 2000. godine. Tijekom srednjoškolskog obrazovanja u Jezičnoj gimnaziji Pula aktivna je članica Dramskog studija Istarskog narodnog kazališta. U Rijeci studira na Filozofskom fakultetu, odsjek kulturalnih studija gdje završava preddiplomski studij 2022. godine. Tijekom studiranja u Rijeci jedna je od osnivačica i organizatorica platforme Nezreli film. Radi kao novinarka za portal moja Rijeka te pohađa Filmaktivovu Novu školu dokumentarnog filma, u sklopu kojeg radi na naslovu Jednog petka popodne (2021). U udruzi Blank režira film Jel’ kužiš sad? (2022). Nakon završenog studija u Rijeci upisuje diplomski studij na odsjeku Filmske i TV režije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, smjer Dokumentarni film. U sklopu studija režira U tranzitu (2024), koji iste godine osvaja nagradu Mali pečat za najbolji kratkometražni film na festivalu ZagrebDox. Članica je Društva hrvatskih filmskih autora i producenata.

___________________

 

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.