Retrospektiva Daniela Šuljića

danijel šuljić portret

Dvadeset godina bavljenja animacijom Daniela Šuljića bit će obilježeno retrospektivom u Klubu Pulske filmske tvornice, gdje ćemo ovoga četvrtka, 17. listopada, s početkom u 20 sati pogledati 12 kratkih filmova. Autor će biti prisutan putem videolinka, a razgovor će moderirati pulski animator Draško Ivezić.

Nakon zagrebačke Likovne akademije Daniel Šuljić (1971) je pohađao animaciju u Beču, gdje je 1997. diplomirao filmom „Sunce, sol i more“. Tematski i tehnički raznovrsni, njegovi radovi svjedoče o specifičnom umjetničkom senzibilitetu i eksperimentatorskom duhu. Njihov je stil prepoznatljiv neovisno o tehnici kojom su realizirani – uljem na staklu, animiranjem zrnaca kave na staklenoj podlozi ili animiranjem crteža u olovci, na papiru. Gotovo svi su dominantno crno-bijeli, s naglašenim crtežom, iako Šuljić ponekad negira postojanost čvrste linije titravošću zrnaca kave ili tragovima ulja na staklu. Izuzetak je „Kratki život“ (2007), koji je rezultat suradnje s Johannom Freise.

Obrađujući različite teme pretežno nadahnute svakodnevicom i suvremenim životom Šuljić ispisuje svojevrstan dnevnik vlastitih senzacija. Tako je „Sunce, sol i more“ niz nostalgično-poetskih slika, dok „Kolač“ (1997) govori o nemoći pravde među ljudima i banalnostima koje prerastaju u sukobe. Suočavanje djeteta s izvanjskim svijetom predočeno je u „Filmu s djevojčicom“ (2000), a razmišljanje o mogućnosti autorovog gubitka djeteta u „Mogu si to jako dobro zamisliti“ (2003). Tu su i glazbeni spot „Di je, ni je“ (2001), koji s dozom duhovitosti pripovijeda pučku romantičnu priču, te „Kratak život“, sumorni film o djevojci u suvremenom društvu i nemogućnosti ostvarenja u njemu. Svaki od korištenih tehnika i oblika, stila i načina likovnog izraza odgovaraju odabranoj temi, a Šuljić, koji je ostvario i uspješnu karijeru glazbenika, pažljivo i s istančanim osjećajem za ritam, zvukove i glazbu usklađuje ih s atmosferom i ritmom filma.

Dosadašnji Šuljićev opus od osobite je važnosti za hrvatsku animiranu filmsku scenu jer po odabiru tema, korištenju za našu animaciju novih i rijetkih tehnika te kvaliteti bitno odudara od proizvodnje 90-ih godina. Naime, tada se u hrvatskoj animaciji – uglavnom zbog krize u Zagreb filmu, isključivim proizvodnim centrom animacije do kraja 80-ih – uglavnom nije događalo ništa. Novo doba počinje upravo „Kolačem“, u kojemu je vidljiv utjecaj inozemnih umjetničkih strujanja te popratni odmak od dominantne tradicije zagrebačke škole. On se ponajprije očituje u korištenju tehnike ulja na staklu, nove za dotadašnje trendove u hrvatskoj animaciji, a potom i stilu te načinu pristupa temi (problem ostvarivanja zajedničkog jezika među ljudima).

Prijelomni za hrvatsku animaciju nisu samo Šuljićevi raniji studentski filmovi – „Evening Star“ (1993), „Walzer“ (1994) i „Leckdonalds“ (1995) – već i kasniji radovi, od već spomenutih „Sunce, sol i more“, „Film s djevojčicom“, „Mogu si to jako dobro zamisliti“, pa sve do posljednjeg „U lancima“ (2011). Radovi jednog jednog od najnagrađivanijih hrvatskih animatora mlađe generacije do sada su prikazani na više od 200 međunarodnih festivala na kojima su osvojili 20-ak priznanja.

Program je nastao u suradnji s Kratkim utorkom Hrvatskog filmskog saveza, a ulaz je besplatan.

 

Raspored programa:

1993 – Evening Star, Hochschule.f.A.K., Wien, 4′ 10″

1994 – Walzer, H.f.A.K., Wien, 3′ 00″

1995 – Leckdonalds, H.f.A.K., Wien, 2′ 30″

1996 – Highway 59, sa GONE BALD H.f.A.K., Wien, 2′ 20″

1997 – Sunce, sol i more, H.f.A.K., Wien, 4′ 50″

1997 – Kolač, Zagreb film, Zagreb, 7′ 50″

2000 – Film s djevojčicom, Zagreb film, Zagreb, 8′ 30″

2000 – Zlatorog, Mutual loops, Wien, 2′ 30″

2001 – Di je? Ni je, sa ŠO MAZGOON Dignitaj volumen, Wien, 3′ 00″

2003 – Mogu si to jako dobro zamisliti, Wien/Zagreb, 3‘ 50″

2007 – Kratak život, sa Johannom Freise, Wien/Kiel, 9′ 02″

2011 – U lancima, Kreativni Sindikat, Zagreb, 7‘ 00″

Predstavljanje Kismet grupe BIS-a

Tapija - plakat

Kismet grupa BIS-a gostovat će u Klubu Pulske filmske tvornice u četvrtak, 10. listopada, kada će s početkom u 20 sati biti prikazana prva dva dijela njihove BIS filmske trilogije “Tapija” (2010) i “Đapija (Giap i ja)” (2011).

Grupa je nastala 2011. godine kao ogranak Udruge BIS (Bendovi istrijanske scene) nakon snimanja kratkometražnog filma “Tapija” (2010.). Sačinjavali su je Damir Lampe, Uroš Milenković, Marko Radolović, Davor Rakić i Neven Šabijan, koji su 2011. snimili nastavak filma pod nazivom “Đapija (Giap i ja)”. U njezin se rad ubrzo uključio niz suradnika koji su pomogli u realizaciji KGB serijala sastavljenog od deset epizoda. Iako je ekipa prestala s radom, Lampe, Rakić i Radolović nastavili su sa snimanjem posljednjeg dijela BIS filmske trilogije pod nazivom “Mafija”.

Tapija (2010)

Trajanje: 37 min

Produkcija: Damir Lampe’, Marko Radolović, Neven Šabijan

Scenarij i režija: Marko Radolović

Uloge: Damir Lampe’ (Goli), Neven Šabijan (Jaro), Marko Radolović (Bira), Danilo Stojanović (Faca), Natali Frlan (Natali), Uroš Milenković (Susjed 1), Leonid Milenković (Susjed 2) i drugi

Džapija (Giap i ja) (2011)
Trajanje: 39 min
Produkcija: Damir Lampe’, Uroš Milenković, Marko Radolović, Neven Šabijan, Davor Rakić
Scenarij i režija: Marko Radolović
Uloge: Damir Lampe’ (Goli), Uroš Milenković (Uroš), Marko Radolović (Bira), Davor Rakić (Inspektor Danko), Neven Šabijan (Jaro), Leonid Milenković (Leonardo), Vanja Balen (Diler) i drugi

Dvodjelno predavanje Deana Cukona “Uvod u nove medijske kulture”

dean cukon

Razvoj, osnovni pojmovi i problematika novih medija bit će tema dvodjelnog predavanja „Uvod u nove medijske kulture“ , kojega će u Klubu Pulske filmske tvornice 9. i 16. listopada s početkom u 13.30 sati održati kulturolog Dean Cukon.

Na sažet i zanimljiv način on će objasniti ulogu medija u odnosu na zajednicu i društvo te upoznati prisutne s različitim filozofskim i kulturalnim stajalištima zahvaljujući kojima će lakše razumjeti medije. Također, uputiti će ih u značenje „novih medijskih kultura“ te im približiti prakse koje ih utjelovljuju i tvore nezavisnu kulturu.

Cukon će posjetiteljima objasniti osnovne kulturološke pojmove koji omogućavaju širi i kritičniji pogled na svijet medijske umjetnosti, kao i detektiranje pozitivnih i negativnih strana razvoja tehnologije u oblasti medijske umjetnosti. Posjetitelji će dobiti uvid u polje nezavisne kulture i dostignuća koja se dešavaju i stalno promišljaju unutar civilnog sektora, a s ciljem da ih se odmakne od linearnog prepričavanja povijesti medija te dublje uputi u tematiku.

Klubodromom u novu sezonu Kluba Pulske filmske tvornice

danijel šuljić - slika crtani

Klub Pulske filmske tvornice ponovo otvara vrata!

Nova sezona počet će u subotu, 5. listopada, u 20 sati Klubodromom, odnosno pregledom mjesečnog programa za listopad na kojemu su prezentacija video družine Kismet grupa i Kinokluba Zagreb, Retrospektiva Daniela Šuljića, promocija 9. Ljetne radionice izrade filma “Pulska filmska tvornica 2013.”, premijera dokumentarnog filma „Melting Street” Ivane Hrelja te dvodjelno predavanje Deana Cukona o novim medijskim kulturama.

Tako će na prvom Klubodromu Marko Radolović osobno predstaviti Kismet grupu uz projekciju prve episode njihovog KGB serijala, dok će Daniel Šuljić putem videolinka komentirati svoj prvi animirani film “Evening Star” (1993). S 9. Ljetne radionice izrade filma „Pulska filmska tvornica 2013.“, koja će 24. listopada gostovati u Kinu Valli, pogledat ćemo film Ive Lipanovića “Profesor Mate Asparagus u gradu”. Naposljetku, filmom „Komba“ Tina Žanića (2011) bit će predstavljena produkcija Kinokluba Zagreb.

Prisutnima će se obratiti i Dean Cukon, koji će u Klubu održati dvodjelno predavanje o razvoju, osnovnim pojmovima i problematici novih medija, te redateljica Ivana Hrelja. Ona će se osvrnuti na dokumentarac “Melting Street” (2013) koji je nastao u produkciji Pulske filmske tvornice, a bit će premijerno prikazan 26. listopada u MMC-u LUKA.

Po završetku projekcija i prezentacija bit će organiziran tulum uz glazbeni odabir legendarnog DJ Vitez de Horney-a.

Program Kluba financijski podržavaju Grad Pula, Istarska županija i Hrvatski audiovizualni centar.

Pulska filmska tvornica je korisnica Institucionalne podrške za stabilizaciju i/ili razvoj udruge Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva.