Veliki aplauz za 2. Production In

IMG_1788

U prepunom Klubu Pulske filmske tvornice prošlog je tjedna predstavljen 2. Production In Pulske filmske tvornice, odnosno trodnevni produkcijski maraton koji je održan u Motovunu od 4. do 6. lipnja tijekom festivala Dani Veloga Jože. Na radionici pod vodstvom redatelja i montažera Danila Lole Ilića, snimatelja Marka Krnjajića te montažera i filmskog pedagoga Marka Zdravkovića-Kunca nastalo je osam kratkometražnih igranih, dokumentarnih i eksperimentalnih filmova, a gotovi svi obrađuju temu putovanja u užem ili širem smislu riječi. Počnimo od igranih filmova.

 

„Put na svetu planinu“ Sande Letonja-Marjanović govori o važnosti kvalitetnog iskustva. Putovanje usponima gradića pod ljetnom žegom u ovom je slučaju metaforički prikaz osobnog razvoja a predočeno je putem odnosa učitelja i učenika te popratnog kontrasta kretanja – lakoće i mukotrpnosti. Istovremeno pratimo i uspon dvaju puževa koji dodatno dočaravaju intimnu povezanost likova u vidu njihovog budućeg ravnopravnog kročenja kroz život.

 

Film „Kasnim“ Luke Tominića je skeč u kojemu pratimo mladićev iznenadan odlazak s posla i frenetično trčanje gradićem uz pokoju usputnu dogodovštinu. Vrag koji ga tjera naprijed, doznajemo na kraju, jest nona čiji kaktus treba zaliti u točno određeno vrijeme. Izuzetno atmosferični „Noćni leptir“ Davora Vukovića je mračna priča o samoći i unutrašnjim previranjima muškarca i žene koji su duhovno povezani unatoč tome što se ne poznaju. Tjeskoba koja karakterizira oba lika kod muškarca ne prelazi u očajanje. On ju prihvaća i „modelira“, za razliku od žene koja se prepušta besciljnom lutanju u znaku crnih misli te krajnjem skoku u smrt. S obzirom na tragični kraj koji možda jest a možda i nije posljedica nemogućnosti njihovog pravovremenog susreta film ostavlja otvoreno pitanje što bi se desilo da su se likovi uspjeli pronaći.

 

„The Scout“ Lare Popović nas vodi u šumu iz koje vojnik pokušava pronaći izlaz, no u tome uspijeva tek u poznijoj dobi. „Zloćo“ Drage Toromana donosi priču o nedobroćudnom mrtvacu koji nakratko napušta vječno počivalište. Međutim, njegovo putovanje pod suncem je kratkoga vijeka a u grob ga ubrzo vraćaju današnja neustrašiva djeca.

 

Eksperimentalni film „Human preselitev“ Josipa Pina Ivančića je satira na temu humanog preseljenja. Subjekt je čovjekova ruka, dok su objekt mravi koje ruka seli iz njihovog doma na seoski trg. Video rad ujedno tematizira odnos moćnika i žrtve budući da se tijekom postupka takvog preseljenja od objekta ne traži pristanak (niti ga on može dati). Paralela između mrava i građana tim je dramatičnija kada znamo da prvi ne preživljavaju izvan mravinjaka… Zbog svega toga politički korektan pridjev humanosti je prikazan upravo onakvim kakav jest – ukras ili iluzija za mazanje oči narodu.

 

SF fashion film „Joséphine“ Ivane Tomić s modnim kreacijama autorice prepričava dolazak na Zemlju dviju vanzemaljki iz različitih „klanova“. One istražuju lokalitet a njihov susret rezultira okršajem nakon kojega u čarobnom ambijentu ostaje samo jedna. Naposljetku, dokumentarni film „Kaj nam veli Jože?“ Slovenca Diega Menendeza obrađuje prva dva izdanja festivala Dani Veloga Jože. Nakon što nas upozna s likom diva Menendez pokušava istražiti postoji li, u skladu s književnim dijelom, politička pozadina manifestacije s obzirom na već desetljećima aktualnu problematiku seljaka i njihove borbe za opstankom na bezobzirnom tržištu.

 

2. Production In je rezultirao uglavnom jasnim i zaokruženim pričama iako su mnoge ostale na razini dosjetke. Za istaknuti su filmovi „Noćni leptir“, „Kasnim“ i „Human preselitev“, dok su najslabija ostvarenja (zbog scenarističke nedorađenosti i nedostatne redateljske koncepcije) „Zloćo“ i „The Scout“.

 

Održavanje radionice koja je zanimljiv i maštovit način proizvodnje kratkog filma “from script to screen” u 36 sati financijski su poduprli Zaklada Kultura Nova i Hrvatski audiovizualni centar, te Općina Motovun. Organizatori Dana Velog Jože su Općina Motovun, Turistička zajednica Motovun i Illustris-Travel Ltd.

Predstavljanje 2. Production In-a

Kasnim

Osam kratkometražnih igranih, dokumentarnih i eksperimentalnih filmova ostvarenih na 2. Production In-u, trodnevnom produkcijskom maratonu Pulske filmske tvornice, prikazat ćemo ovoga četvrtka, 11. lipnja, s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice. To su igrani filmovi „Kasnim“ Luke Tominića, „The Scout“ Lare Popović, „Put na svetu planinu“ Sande Letonje-Marjanović, „Zloćo“ Drage Toromana i „Noćni leptir“ Davora Vukovića, eksperimentalni film „Human preselitev“ Josipa Pina Ivančića, fashion film „Joséphine“ Ivane Tomić i dokumentarni film „Kaj nam Veli Jože?“ Diega Menendeza.

 

„Kasnim“ Luke Tominića je priča o čovjeku koji panično žuri kako bi uspio obaviti neobični zadatak. U „The Scautu“ Lara Popović pripovijeda o vojniku izgubljenom u šumi, dok film Sande Letonje-Marjanović radnog naziva „Put na svetu planinu“ govori o putovanju i kvaliteti iskustva. Putovanje je i tema „Zloće“ Drage Toromana, filma o susretu duha prošlosti s današnjom djecom. „Noćni leptir“ Davora Vukovića obrađuje nemogućnost utjecanja na fatalističke poteze bliskih osoba, dok je „Human preselitev“ Josipa Pina Ivančića video performans koji tematizira takozvano humano preseljenje. „Joséphine“ Ivane Tomić je SF fashion film s autoričinim kreacijama smješten u Motovunu, a dokumentarac „Kaj nam Veli Jože?“ Diega Menendeza osobni osvrt na ovo i prošlogodišnje prvo izdanje festivala Dani Veloga Jože.

 

2. Production In je održan od 4. do 6. lipnja u Motovunu u sklopu festivala Dani Veloga Jože. Voditelji su bili redatelj i montažer Danilo Lola Ilić, snimatelj Marko Krnjajić te montažer i filmski pedagog Marko Zdravković-Kunac. Besplatna radionica zamišljena je kao mjesto na kojemu autori stavljaju na kušnju svoje umijeće i zbog toga su polaznici morali imati osnovno filmsko znanje i iskustvo. Maraton se sastojao od tri dijela – razrade ideje i scenarija, snimanja te montaže – svaki od kojih je trajao dvanaestak sati. Filmovi su premijerno prikazani u motovunskom Kinu Bauer posljednjeg dana festivala, odnosno prošle subote.

 

Održavanje 2. Production In-a Pulske filmske tvornice financijski su poduprli Zaklada Kultura Nova i Hrvatski audiovizualni centar, te Općina Motovun. Organizatori Dana Velog Jože su Općina Motovun, Turistička zajednica Motovun i Illustris-Travel Ltd.

 

Ulaz na program je slobodan!

2. „Medionauti“ večeras u 21.30!

medionauti2

Utjecaj medija na mlade u pubertetu obrađen je u drugoj emisiji “Medionauta” koja će premijerno biti prikazana večeras na TV Istri u 21.30 sati u sklopu Ljetnog magazina, dok će reprize uslijediti sutra, 4. lipnja, u 12 i 19 sati. Pulski gimnazijalci ovog su puta propitivali ulogu medija u društvu i neke od temeljnih postavki njihovog sadašnjeg funkcioniranja kao što su prilagođavanje sadržaja u cilju stjecanja profita i agresivno nametanje kupcima. Istraživanje problema iznjedrilo je dva ključna pitanja. Prvo je jesu li mediji tek roba na slobodnom tržištu ili više dobro u službi javnosti, a drugo tko je dužan podučavati mlade ispravnoj konzumaciji njihovog sadržaja – roditelji, škola ili država.

 

Polusatna emisija snimana u Školskoj knjižnici Gimnazije Pula sastoji se od isječaka s radionice na kojima se učenike upoznaje s odabranom temom iz građanskog odgoja i medijske pismenosti, zatim istraživanja, debate među učenicima, ankete na terenu s građanima, osmišljavanja slogana i socijalne reklame. U svojoj srži ona je rezultat edukacijskog procesa kojega se prati kamerama, a koncipirane je tako da srednjoškolci sami osmišljavaju sadržaj i pod stručnim vodstvom sudjeluju u njezinoj izradi. Cilj „Medionauta“ je upoznati mlade s pozitivnim i negativnim stranama medija, potaknuti ih na kritičko promišljanje i analizu te u konačnici naučiti ih njihovoj proizvodnji. Zbog toga učenici sudjeluju u cijelom procesu izrade, dakle i kao suradnici, glumci, montažeri…

 

Do promijene termina na TV Istri došlo je zbog prelaska na ljetnu shemu programa. Na TV Novi Pula druga emisija bit će emitirana u subotu, 06. lipnja, u 18.30 sati, dok će repriza biti u istom terminu tjedan dana kasnije. Nakon premijernih prikazivanja na televizijama nova će epizoda biti dostupna na facebook stranici „Medionauta“. Uredničko-redateljski tim emisije sačinjavaju Ivan Dobran, Tanja Carić, Marko Zdravković-Kunac i Tanja Tomić, špice je izradio Draško Ivezić, dok glazbu potpisuje Velimir Todorović. Partneri novog projekta Pulske filmske tvornice su Medvid Produkcija d.o.o., Društvo Naša djeca Pazin, Centar za građanske inicijative Poreč, Alfa Albona Labin, Gimnazija Pula, Škola primijenjenih umjetnosti i dizajna Pula, Gimnazija i strukovna škola Jurja Dobrile Pazin te Srednja škola „Mate Balota“ Poreč. Projekt financijski pomažu Agencija za elektroničke medije i Hrvatski audiovizualni centar.

Bijele večeri – „Raj za ljudoždere“

Au-Bonheur-des-Ogres1

Književno-filmske Bijele večeri Kluba Pulske filmske tvornice vraćaju se u četvrtak, 04. lipnja, a na programu će biti ekranizacija prvog poglavlja sada već kultne tetralogije o obitelji Malaussène „Raj za ljudoždere“ (1985) francuskog pisca Daniela Pennaca i u adaptaciji redatelja Nicolasa Barya (2013). Večer će početi u 20 sati, a ulaz je slobodan.

 

Glavni lik „Raja za ljudoždere“ je Benjamin Malaussène, profesionalni „žrtveni jarac“, čiji je posao u robnoj kući prihvaćanje krivnje za svaki neispravni aparat kojega bijesni kupci žele zamijeniti. Benjamin je najstariji brat atipične pariške obitelji u kojoj je preuzeo ulogu i oca i majke koja je konstantno na putu zbog ljubavnih avantura. Nakon svake od njih Benjamin dobiva novog brata ili sestru, dok majka kreće u nova osvajanja. Benjaminov kaotični život poprimi još bizarnije konture kada se u robnoj kući dogodi serija eksplozija, a njegova uloga „žrtvenog jarca“ natjera policajce da upere prst u njega. Benjamin odluči skinuti ljagu sa svog imena (kada već ne može isprati „smrad jarca“), pa uz pomoć novinarke koju obitelj Malaussène od milja zove teta Julia kreće u lov na prave počinitelje.

 

„Raj za ljudoždere“ je označio početak plodonosne i uspješne karijere Daniela Pennaca koji je upravo zahvaljujući sagi o obitelji Malaussène postao planetarno poznat ’90-ih godina prošloga stoljeća. Njegova mašta i spisateljska majstorija (uz čestu uporabu „prljavih“ trikova) su neosporne, a kombinacija satire, humora i elemenata kriminalističkog romana čine od njegovih djela iznimnu poslasticu za čitatelje svih uzrasta.

 

Na ekranizaciju „Raja za ljudoždere“ vjerni Pennacovi obožavatelji morali su čekati gotovo 30 godina. Tog se zahtjevnog posla u konačnici latio mladi redatelj Nicolas Bary kojemu je to bio drugi film. Bary je vještom uporabom boje (robna kuća) i sivih tonova (kadrovi kišnih pariških ulica) dočarao glavnu potku romana u kojoj konzumerizam dobiva groteskne konture. No, Pennacovi fanovi su mu zamjerili nedostatak noir tonova. Lik Benjamina Malaussènea uvjerljivo je odglumio Raphaël Personnaz, dok Bérénice Bejo glumi tetu Juliu. U epizodnoj ulozi noćnog čuvara robne kuće Stojila pojavljuje se pak redatelj Emir Kusturica.

 

Bijele večeri je program Kluba PFT-a kojeg vodi novinar Boris Vincek. Iz mjeseca u mjesec on dovodi ekranizacije popularnih (i manje poznatih) romana i kratkih priča, a strukturiran je poput kluba čitatelja. Projekcijama prethodi kratak uvod u film i roman, dok je nakon gledanja na rasporedu diskusija s gledateljima. Koncept Bijelih večeri pretpostavlja da je publika unaprijed pročitala knjigu kako bi diskusija o adaptaciji i prijelazu priče sa stranice na ekran bila zanimljivija i potpunija.

 

Osnovne informacije:

 

Knjiga:

Daniel Pennac „Raj za ljudoždere“ (SysPrint, 2000., 204 str.) – dostupna u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula u šest (6) primjeraka.

 

Film:

„Au bonheur des ogres“ (2013), drama/komedija, 92′, Francuska

Režija: Nicolas Bary

Glavne uloge: Raphaël Personnaz, Bérénice Bejo, Guillaume de Tonquedec i Emir Kusturica