Predavanje o prevenciji HIV/AIDS-a i ostalih krvlju i spolno prenosivih bolesti

predavanje institut

Udruga Institut organizirala je u petak, 21. veljače, u Klubu Pulske filmske tvornice predavanje pod nazivom “Prevencija HIV/AIDS-a i ostalih krvlju i spolno prenosivih bolesti”. Predavanje u sklopu projekta “Skretničar II” održale su dr. Jasna Valić i dr. Vlasta Skopljak iz Zavoda za javno zdravstvo Istarske županije.

Retrospektiva eksperimentalnih filmova Davora Sanvincentija

davor.sanvicenti.nevidljivipejzaži

PREDSTAVLJANJE DAVORA SANVINCENTIJA U KLUBU PULSKE FILMSKE TVORNICE

Retrospektiva eksperimentalnih filmova

U prikazanim filmovima Davora Sanvincentija je moguće pratiti putanju autorovog propitivanja ljudskih osjeta i percepcija, kao i porast interesa za istraživanjem koncepta iluzije koji danas prvenstveno karakterizira njegovo stvaralaštvo

PULA

Svojevrsnom retrospektivom svojih ranih eksperimentalnih filmova i video radova te osvrtom na eksperimentalne pristupe u live media koncertima predstavio se preksinoć u Klubu Pulske filmske tvornice multimedijalni umjetnik Davor Sanvincenti. Autor je priliku iskoristio kako bi se i sam prisjetio prvih ostvarenja te ih sagledao s današnjeg, iskustvom bogatijeg kuta.
– Neke od radova nisam pogledao već trinaest godina. Razmišljam što sam mogao napraviti drugačije, ali oni su rezultat nekog drugog vremena, osjećaja i interesa, i zbog toga ih ne bih prepravljao, rekao je Sanvincenti nakon prvog dijela programa tijekom kojega su prisutni pogledali eksperimentalne filmove i video radove “Believe” (2001), “V-AV memoriju” (2007), “Ana je otišla” (2009), “The River” (2009) i “Katarinu” (2006).
U njima je moguće pratiti putanju autorovog propitivanja ljudskih osjeta i percepcija, kao i porast interesa za istraživanjem koncepta iluzije koji danas prvenstveno karakterizira njegovo stvaralaštvo. Video i zvuk u njemu imaju fundamentalnu ulogu te su u potpunosti ravnopravni u stvaranju novog, iluzornog ambijenta koji usisava gledatelje nizom poticaja bogatih intelektualnim i emotivnim podražajima (live media koncerti “Two lines in a loop”, “In C – slučaj fratri z buraji” i “Unutar strukture”).
Gledatelji su ostali bez riječi prilikom predstavljanja trećeg dijela multimedijalne instalacije prikazane u trilogiji “Nevidljivi pejzaži” pod nazivom “Svemir”. U galeriji Bačva Meštrovićeva paviljona u Zagrebu posjetitelji su mogli uroniti u fascinantni beskraj projiciran po zidovima, dok se zbog velike zasićenosti zvučnim valovima zvuk doslovno mogao fizički osjetiti.
– Kada smo tijekom postavljanja instalacije istraživali efekte zvuka kao pokusni kunić zauzeo sam centralno mjesto u prostoru i u trenutku paljenja srušio sam se na pod. Kasnije smo pronašli jačinu čije je vibracije moguće osjetiti cijelim tijelom, a da ne smetaju ljudima. Oni u prostoru nisu mogli pričati jer je zvuk stvorio fizičke barijere zbog kojih su se riječi ispresijecale i ponavljale. Prije no što smo skinuli instalaciju zatvorili smo se u galeriju kako nas ne bi mogli izbaciti i ponovo smo se igrali sa zvukom. Dok se nama ništa loše nije desilo, na fasadi suprotne zgrade HDZ-a nastala je pukotina, ispričao Sanvincenti, kojega je upravo ka filmu i videu privukao taj materijalni aspekt, odnosno kako on kaže “kod filma je lijepo to što ga možeš polizati”.

BORIS VINCEK, GLAS ISTRE

S Kristijanom Burlovićem do redateljskog koncepta

 15.02.2014.Radionica Kristian Burlovic,kamera - FOTO BASSO

Petnaest polaznika uključilo se proteklog vikenda u besplatnu Snimateljsku radionicu, koju je u sklopu Zimske radionice izrade filma u Klubu Pulske filmske tvornice održao renomirani redatelj i snimatelj Kristijan Burlović iz pulske Medvid produkcije. Radionica je počela javnim predavanjem o tehničkim aspektima kamere i kadriranju, a nastavljena je praktičnim dijelom za vrijeme kojega je Burlović s polaznicima prethodno održane Radionice razvoja ideje i scenarija filmskog redatelja i pedagoga Igora Bezinovića radio na razvoju redateljskog koncepta i raskadriravanju. Naime, uz njih se u snimateljski dio uključilo i pet novih polaznika koji će volonterski pomoći realizaciji dvanaest scenarija i sinopsisa. Zimski ciklus produkcije Pulske filmske tvornice bit će nastavljen produkcijskim sastankom, kojemu će uslijediti snimanje filmova te Radionica montaže.

Predstavljanje Davora Sanvincentija

davorsanvicenti-anajeotišla

Ranijim eksperimentalnim filmovima i video radovima “Katarina” (2006), “V-AV memoria” (2007), “Ana je otišla” (2009), “The River” (2009) i “Believe” (2001) predstavit će se u Klubu Pulske filmske tvornice ovoga četvrtka, 20. veljače, s početkom u 20 sati multimedijalni umjetnik Davor Sanvincenti. Autor će se ujedno osvrnuti na ulogu videa i zvuka u multimedijalnim instalacijama prikazanim u trilogiji “Nevidljivi pejzaži” te eksperimentalnim pristupima u live media koncertima (“Two lines in a loop”, “In C – slučaj Svetog Franje”, “Unutar strukture” i “Luminokinetika”).

Davor Sanvincenti (1979) multimedijalni je umjetnik koji se intenzivno bavi područjem audiovizualnog i antropologijom vizualne kulture, fokusirajući se na propitivanje različitih stanja i oblika ljudskih osjeta i percepcija. Njegovi se radovi bave konceptom iluzije, istražujući moguće granice percepcije te konstrukcije iskustva, kao i estetske i kvalitativne mogućnosti različitih medija u funkciji direktne komunikacije s posjetiteljem. Sanvincenti je dobitnik nagrade Radoslav Putar 2010 za najboljeg umjetnika do 35 godina, a njegovi su radovi prikazani na brojnim međunarodnim izložbama i festivalima poput Rencontres Internationales Paris/Berlin/Madrid, LOOP, Barcelona; 25FPS, Zagreb; World Film Festival, Bangkok; VideoEX, Zurich; CineMed, Montpellier te na lokacijama Centre Georges Pompidou, Paris; HfG/ZKM, Karlsruhe; Lincoln Center, UniversalMuseum Joanneum, Graz; New York; FRAC Pays de la Loire, Nates; Museo de Arte Contemporanea, Oaxaca; MSU, Zagreb; NIU, Barcelona; La Triennale, Milano; MSUV, Novi Sad; Filmoteca Española, Madrid; Haus der Kulturen der Welt, Berlin.

 

PROGRAM PROJEKCIJE:

1. Katarina, 2006, 6’50”

2. V-AV memoria, 2007, 7’20”

3. Ana je otišla, 2009, 3′

4. The River, 2009, 7’30”

5. Believe, 2001, 3′

6. Eksperimentalni pristupi, 30’00”

– Nevidljivi pejzaži

– Two lines in a loop

– In C – slučaj Svetog Franje

– Unutar strukture

– Luminokinetika